קידום עסקים בפייסבוק

קידום עסקים בפייסבוק: טיפים חמים לשיפור הביצועים והמכירות

תוכן עניינים

במידה ואתם שוקלים להשתמש בפייסבוק בתור ערוץ לקידום העסק שלכם – אתם חייבים לבדוק את המערכת הפרסום של פייסבוק. כן, מדובר בקידום עסקים בפייסבוק שעולה סופו של דבר כסף אבל…

עם כל השינויים שהתרחשו ברשתות חברתיות בשנים האחרונות הפך תהליך של קידום עסקים בפייסבוק בצורה אורגנית ליותר קשה. ככל הנראה בכוונה על מנת להעביר יותר ויותר עסקים לקידום ממומן.

זאת הסיבה העיקרית עסקים עוברים לקידום ממומן בפייסבוק, הכוללת בתוכה גם את הערוץ אינסטגרם.

עבור בעלי חנויות אינטרנט (ecommerce) רבות, קידום ממומן בפייסבוק משמש כאצמעי להגדלת מכירות באתר. פרסום מודעות לקהלי יעד יכול להפוך להיות דבר מאוד רווחי לבעלי עסקים ומחזיר להם את השליטה לידיים.

שליטה על כמות המכירות באתר הינו דבר החשוב ביותר בעולם האיקומרס. ניתן להכניס 10,000 ש”ח ממכירות מבלי להוציא שקל על פרסום אך להכניס 15,000 ש”ח עם הוצאות פרסום של 5,000 ש”ח יכול להיות מקרה הרבה יותר טוב.

תכף אסביר למה הכוונה ולא זה לא אותו דבר.

כאשר אנחנו משקיעים 5,000 ש”ח ומקבלים בתמורה 15,000 ש”ח – אנחנו יודעים שיש יחס כלשהו בין השקעה לרווח.

במידה והיחס הינו לטובתנו אז אנחנו יכולים לעלות את ההשקעה ובכך להגדיל את כמות המכירות באתר בצורה משמעותית. דרך תנועה אורגנית (ללא קידום ממומן) אין לנו שליטה ואין ביכולתנו להגדיל את המכירות.

הדבר המדהים בפרסום בפייסבוק הוא שניתן בעזרתו להשפיע על התהליך הרכישה של הלקוח.

לדוגמא: ניתן לפרסם מודעות לקהל שכבר ביקר באתר שלנו או אפילו הגיעה לדף התשלום באתר. מדובר בקהל “חם” – כזה שכבר מכיר את העסק שלנו והביא התעניינות בעבר במוצרים שלנו. כך נוכל לשפר בקלות את יחס המרה והגדיל את המכירות.

באיור ניתן לראות את השלבים העיקריים בתהליך המכירה שעובר כל משתמש. הכוח של פרסום בפייסבוק הוא שאנחנו יכולים להשפיע בכל שלב על ידי טרגוט נכון ומסר מותאם בתוך המודעות.

משפך שיווקי - קידום חנות בפייסבוק

במאמר הזה אני אשתף 10 טיפים לאיך ניתן להגדיל את כמות המכירות באתר בצורה מהירה ויעילה דרך קידום עסקים בפייסבוק. מוכנים? בואו נצא לדרך

לשפר את הנראות של המודעות

קידום עסקים בפייסבוק - מודעות

מודעת פייסבוק לדוגמא של חברת שופרסל

כשזה מגיע לקידום עסקים בפייסבוק על ידי מודעות ממומנות יש צורך להשתמש בסרטונים או תמונות באיכות הגבוהה ביותר. לאיכות של הויז’ואל יש הרבה מאוד השפעה על הביצועים ולכן חשוב לא להזניח את הנראות של המודעה.

במידה ואתם מחפשים תמונות באיכות גבוהה ובחינם – הכנו רשימה ענקית עם הרבה מאוד אתרים. למעבר לרשימה לחצו כאן

יש מספר דברים שיכולים לשפר משמעותית את הנראות של המודעה:

  • השתמשו בצבעים שמושכים תשומת לב ומבליטים את המודעה.
  • יש להימנע מצבעים שדומים לממשק של פייסבוק שמקשה על ההבלטה.
  • השתמשו באנשים אמיתיים בתוך המודעות (במידה ואפשר) כדי שהמודעה תראה יותר אותנטית.
  • יש לבחור בקפידה את הפורמט כאשר אתם יוצרים מודעה חדשה בפייסבוק

חשוב תמיד לזכרו שאנשים מאבדים את הריכוז בקלות וגוללים את הפיד בפייסבוק בצורה מהירה ולכן זה חשוב לתפוס את תשומת הלב שלהם דרך מודעה מושכת בשלב זה.

חשוב מאוד לא להשתמש בתמונות סטוק כי הם פשוט לא עובדות כמו בעבר. הם לא משדרים אותנטיות ולא מייצרים חיבור עם המוצר או המותג שלכם.

בנוסף פייסבוק נתונת עדיפות עליונה למודעות שהטקסט שלהן מכסה פחות מ-20% מהתמונה. חשוב לא לעבור את הגבול הזה. ניתן להשתמש בכלי חינמי של פייסבוק לצורך ביצוע בדיקה מקדימה בקישור כאן

התמונות בתוך המדועות יכולות להשפיע מאוד על הביצועים אבל זה עוד לא הכל. חשוב לחזק את המסר עם קופי מקורי שמותאם לקהל. בחלק מהמקרים ניתן לשלב את הקופי בתוך התמונה אך ברוב המקרים אנו מוסיפים אותה בשדה טקסט.

להתקין פייסבוק פיקסל בתוך האתר

פיקסל פייסבוק - הטמעה
חשוב מאוד להתקין פייסבוק פיקסל בכל אתר. בלעדיו כל הפרסום יעבוד בצורה עיוורת ולא יהיה ניתן לעקוב אחר הביצועים של המודעות שלכם. מכאן לא יהיה ניתן לבצע אופטימזיציה לקמפיין ולהשיג תוצאות כדי להגדיל מכירות.

פייסבוק פיקסל עוזר לאלגוריתם של פייסבוק להבין אלו משתמשים שמגיעים מהפרסום הינם מתאימים יותר ולפי נתונים אלו המערכת שלהם מציגה מודעות במהלך הפרסום. לפייסבוק יש תוכנה מאוד מתקדמת אשר יודעת לזאת מי יכול לקנות באתר על סמך נתונים היסטוריים של הפרסום.

ניתן ליצור פיקסל בצורה יחסית פשוטה:
  1. נכנסים לחשבון פייסבוק העסקי שלכם
  2. לוחצים בתפריט על מנהל אירועים או “events manager” באנגלית
  3. לוחצים על כפתור “צור פיקסל”
  4. מטמיעים את הפיקסל באתר דרך המדריך המובנה שלהם. ההמלצה היא תמיד להשתמש בגוגל טאג מאנג’ר לצורך הטמעת פיקסלים.

מאמרים רלוונטים

להשתמש בתחומי עניין כדי למצוא קהל חדש

תחומי עניין - פייסבוק

למרות שאנשים משתמשים בפייסבוק כדי לתקשר עם אנשים אחרים. לפעמים הם נוטים לחפש מוצרים.

בלי מיקוד נכון לא ניתן יהיה להגיע ללקוחות הפוטנציאלים של העסק שלכם והביצועים של הפרסום יכולים לרדת.

חשוב לזכור שבלב של כל פרסום מוצלח נמצא קהל המטרה. אותם אנשים שיכולים להיות הלקוחות שלכם. כשמטרגטים משתמשים קרים (ראו איור בתחילת המאמר), כלומר אנשים שאינם מכירים עדיין את המותג ואת העסק שלכם חשוב מאוד להגיע לאנשים הנכונים.

לא משנה עד כמה המודעה שלכם מעולה, בלי מיקוד נכון הפרסום לא יהיה מניב.

ההמלצה היא קודם כל לבנות אפיון של לקוח האידיאלי. אל דאגה הכנו מדריך בנושא זה שזמין כאן

לאחר האפיון ניתן לגשת למיקוד בהגדרות הקמפיין > קבוצת מודעות. לאחר מילוי נתונים דמוגרפיים אנו נגיע למיקוד תחומי עניין – החלק המעניין ביותר.

חלק מאנשי שיווק חושבים שצריך לעשות טרגוט מאוד מדוייק אך לפי הניסיון שלנו ראינו שרוב המקרים זה אינו נכון.

אנחנו תמיד ממליצים, במיוחד לקהל קר לעשות את הטרגוט יותר כללי עם יותר משתמשים כדי לתת למערכת קצת יותר אוויר כאשר האלגוריתם של פייסבוק עושה אופטימיזציה.

בפועל הנתונים האלה אינם תמיד מדוייקים כמו שאנשים חושבים. מי שעשה לייק לעמוד מאזדה יכול להיות בכלל לא הלקוח שלה אלה סתם הקליק על העמוד מתוך סקרנות בלבד.

הידעתם שלא כל תחומי עניין זמינים בתצוגה של ההגדרות? הכנו מאמר מקיף בנושא שמרחיב אודות תחומי עניין הנסתרים במערכת מודעות של פייסבוק שמרבית המפרסמים יודעים על קיומן. למאמר המלא לחצו כאן

על רימרקטינג (שיווק חוזר) כבר דיברנו?

תחומי עניין - פייסבוק
כ-98% מהמבקרים באתר לוקח זמן מסויים עד שהם מקבלים את ההחלטה לעשות רכישה. כלומר צריך לשכנע אותם לבקר באתר מספר םעמים כדי לעודד רכישה.

אפילו אם ניצור מודעה מושלמת אודות המוצרים באתר ונפרסם אותה לקהל האידיאלי שלנו, הרוב עדיין לא ייקנו מאיתנו. כל התהליך המכירתי הפך ליותר מורכב עם השנים בגלל שהצרכים מפתחים דפוסי התנהגות חדשים. לפעמים צריך זמן כדי לבנות אמון כלפי המותג.

קמפיין מסוג רימרקטינג נכנס כאן לתמונה על ידי יצירת קהל מותאם אישית בפייסבוק.

להלן מספר סוגי קהלים שניתן ליצור בפייסבוק:
  1. אנשים שהוסיפו את המוצר לסל אך לא ביצעו רכישה במהלך 30 ימים אחרונים
  2. אנשים שביקרו באתר במהלך 10 ימים אחרונים
  3. אנשים שקנו באתר בחצי שנה אחרונה
ועוד..

ניתן לפרסום מודעות מותאמות אישית לאותם הקהלים המציעות הטבה בצורת קוד קופון לכל מי שהוסיף מוצרים לסל אך לא קנה. רימרקטינג הינו כלי חזק שיכול בסופו של דבר להביא הרבה הכנסות לעסק.

אם אתם לא משתמשים בכלי זה אתם למעשה משאירים כסף על הרצפה.

תוכנית שותפים

קידום עסקים בפייסבוק יכלות להתבצע גם בעזרת הלקוחות הקיימים שלכם. ניתן להשתמש במודעות כדי לעשות אפ-סייל ללקוחות הקיימים כדי לעלות את הערך הממוצע של כל לקוח. כמו כן ניתן להשתמש בקהל לקוחות נאמנים שמוכנים לשווק את העסק לחברים שלהם במקומכם.

ניתן ליצור תוכנית שותפים לאותם הלקוחות ולקדם אותה דרך המודעות של פייסבוק. בגוף המודעה ניתן לתת הצעה ייחודית כמו הטבה לכל מי שמביא חבר.

זוכרים את החברה פפר בתחילת דרכה שהשיקה מבצע חבר מביא חבר כדי לגייס לקוחות חדשים?

Pepper
פפר 2
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
מבלים בפייסבוק גם?
בואו לעשות לנו לייק לעמוד ❤️