
פיקסל פייסבוק - המדריך המלא
תוכן עניינים
המערכת הפרסום של פייסבוק הינה ערוץ שיווקי מאוד חזק בעולם ובמיוחד בשוק ישראלי. אם אתם שוקלים לקדם את העסק דרך ערוץ פייסבוק אז בטח יצא לכם לשמוע מספר פעמים את המילה ״פיקסל פייסבוק״.
אז מה זה פיקסל פייסבוק?
פיקסל פייסבוק הוא קטע של קוד קצר שאותו מטמיעים באתרים או בדפי נחיתה. התפקיד של הפיקסל הוא להיות סוג של ״האח הגדול״ ולהעביר את הנתונים של פעילות המשתמשים באתר או דף ולהעביר את המידע הזה למערכת הפרסום של פייסבוק.
הפיקסל יכול לעזור בספירת המרות שהגיעו מקידום ממומן בפייסבוק, לשפר את הביצועים של המודעות, לבנות קהלים מאותם המבקרים באתר ולפרסם מודעות לאנשים שביצועי פעולה כלשהי באתר שלכם.
בין אם אנו משתמשים במערכת פרסום של פייסבוק או לא, אנו חייבים להשתמש בפיקסל לצורך איסוף מידע אודות מבקרים בנכס הדיגיטלי.
עיקרון של פיקסל הינו מאוד ודמה למערכת המוכרת גוגל אנליטיקס. הפיקסל עבוד לפי עיקרון איסוף ״עוגיות״ שמתקבלים מפעילות המשתמשים עם המודעות או בתוך האתר.
בעבר היו לנו מספר סוגים שונים של פיקסלים שעשו לא מעט בלגן. למזלנו ב-2017 פייסבוק השיקה פיסקל אוניברסלי אחד שמאחד את הכל בתוכו.
למה צריך להשתמש בפיקסל פייסבוק?
פיקסל פייסבוק מרכיב מרכזי מניהול פרסום בפייסבוק מספק מידע חשוב שיכול לשפר את הביצועים של המודעות שלכם.
בשפה הפשוטה – הפיקסל עוזר להבין איזה אנשים יכולים להיות יותר רלוונטיים לעסק שלכם על סמך נתונים של המבקרים באתר. אז המערכת יודעת להציג מודעות רק לאנשים שהם רלוונטיות יותר וקיימת סבירות גובהה יותר שהם יבצעו פעולה רצוייה באתר.
להלן מספר דרכים בהם הפיקסל תורם לפרסום:
מעקב המרות
פיקסל פייסבוק מאפשר לראות איזו אינטרקציה אנשים מבצעים עם האתר לאחר שלחצו על המודעה.
אפשר אפילו לעקוב אחרי הלקוחות במכשירים שונים שיש להם. לדגומא: זה נותן לראות האם אנשים נוטים לראות את המוצרים במכישירם ניידים אך לבצע את הרכישה כבר מהמחשב הנייח.
תובנות מסוג זה יכולות לשפר את האסטרטגייה שלכם ולחשב החזר עבור השקעה בפרסום בצורה מדוייקת יותר.
שיווק חוזר (רימרקטינג)
פיקסל פייסבוק אוסף נתונים אודות המבקרים באתר ומאפשר בהמשך להציג מודעות מותאמות אישית לכל מי שכבר ביקר באתר.
אפשר לחקת את הפרסום צעד קדימה להראות מודעה עם אותו מוצר שהמשתמש בחר אך לא ביצע רכישה – זאת במטרה לעלות את כמות המכירות בחנות אינטרנט.
לייצר קהלים דומים (לוקאלייק)
פייסבוק משתמשת באלגוריתם החכם שלה על מנת לזהות אנשים בעלי נתונים דומים ובכך להציג מודעות לאנשים שעדיין לא ביקרו באתר אך יכולים בסבירות גבוהה להיות לקוחות פוטנציאליים.
קבלת גישה לכלים מתקדמים של פייסבוק
במידה ואתם רוצים להריץ קמפיינים מסוג המרה, לבנות קהלים בהתאמה אישית מאתר או להשתמש במודעות דינמיות – חייבים להשתמש בפיקסל פייסבוק.
הפיקסל גם משתמש לצורך מעקב מדדים חשובים כמו עלות לליד או עלות לרכישה.
איך להשתמש בפיסקל של פייסבוק?
ניתן להשתמש בפיקסל לצורך איסוף 2 סוגי נתונים אודות המשתמשים:
א. אירועים סטנדרטיים של פייסבוק (17 אירועים שמוגדרים במערכת כברירת מחדל)
ב. יצירת אירוע בהתאמה אישית
אירוע – הינו פעולה שהמשתמש מבצע בתוך האתר כמו צפיה במוצר, הוספת מוצר לסל, ביצוע רכישה, מילוי טופס השארת פרטים וכו.
אירועים סטנדרטיים בפיקסל פייסבוק
- Purchase (רכישה) - כאשר המשתמש מבצע רכישה באתר
- Lead (ליד) - משתמש שנרשם באתר דרך טופס או כל פעולה אחרת שתגדירו
- Complete registration (רישום מלא) - כשמישהו נרשם דרך טופס השארת פרטים
- Add payment info (הוספת פרטי תשלום) - כאשר המשתמש מכניס את הפרטי תשלום בתהליך רכישה בתוך האתר
- Add to cart (הוספה לסל) - כאשר המשתמש מוסיף מוצר לסל הקניות באתר
- Add to wishlist (הוספה למועדפים) - כאשר המשתמש מוסיף את המוצר לרשימת מועדפים באתר
- Initiate checkout (ניסיון רכישה) - לאחר שהמשתמש מתחיל את תהליך הרכישה כדי לקנות מוצר באתר
- Search (חיפוש) - שימוש שפונקציית חיפוש באתר
- View content (צפיה בתוכן) - צפיה בעמוד מסויים באתר
- Contact (יצירת קשר) - כאשר המשתמש מנסה ליצור קשר עם העסק
- Customize product (בחירת סוג מוצר) - כאשר המשתמש בוחר תכונות של המוצר כמו צבע או מידה.
- Donate (תרומה) - ביצוע תרומה דרך האתר
- Contact (יצירת קשר) - כאשר המשתמש מנסה ליצור קשר עם העסק
- Find location (איתור דרכי הגעה) - כשהמשתמש מחפש את המיקום הפיזי של העסק
- Schedule (שריון ביומן) - כאשר המשתמש קובע פגישה בעסק
- Start trial (תחילת דמו) - כאשר מישהו נרשם לדמו של המוצר
- Submit application (מילוי טופס) - כאשר מישהו שלח טופס בקשה באתר
- Subscribe (רישום) - כאשר המשתמש נרשם לשירות או מוצר בתשלום
אירועים בהתאמה אישית
מאמרים רלוונטים
איך להתקין פיקסל פייסבוק בתוך האתר

חשוב מאוד להתקין פיקסל פייסבוק בכל אתר. בלעדיו כל הפרסום יעבוד בצורה עיוורת ולא יהיה ניתן לעקוב אחר הביצועים של המודעות שלכם. מכאן לא יהיה ניתן לבצע אופטימזיציה לקמפיין ולהשיג תוצאות כדי להגדיל מכירות.
פיקסל פייסבוק עוזר לאלגוריתם של פייסבוק להבין אלו משתמשים שמגיעים מהפרסום הינם מתאימים יותר ולפי נתונים אלו המערכת שלהם מציגה מודעות במהלך הפרסום.
לפייסבוק יש תוכנה מאוד מתקדמת אשר יודעת לזאת מי יכול לקנות באתר על סמך נתונים היסטוריים של הפרסום.
ניתן ליצור פיקסל בצורה יחסית פשוטה:
- נכנסים לחשבון פייסבוק העסקי שלכם
- לוחצים בתפריט על מנהל אירועים או “events manager” באנגלית
- לוחצים על כפתור “צור פיקסל”
- מטמיעים את הפיקסל באתר דרך המדריך המובנה שלהם. ההמלצה היא תמיד להשתמש בגוגל טאג מאנג’ר לצורך הטמעת פיקסלים.
מוודאים שהפיקסל עובד
לפני שמסיימים את הנושא של ההתקנה חשוב לוודא שהפיקסל עודכן כמו שצריך על ידי תוסף דפדפן ייעודי לכך. שם התוסף Facebook Pixel Helper וניתן להוריד אותו בקישור כאן.
כרגע הוא זמין רק לדפדפן כרום כך שאם תרצו לעשות את הבדיקה תצטרכו להתקין את כרום לשם כך.
לאחר ההתקנה יש להיכנס לאתר שבו הטמעתם את הפיקסל. אם התוסף מזהה את הפיקסל הוא ישנה את הצבע שלו מאפור לכחול. כמו כן ניתן ללחוץ עליו כדי לקבל מידע נוסף ולבדוק אלו שגיאות יש במהלך הבדיקה.

תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏

דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
נהנתם לקרוא? שתפו
Google Ads Masterclass

- ללמוד הכל על פרסום בגוגל מהבית
- עבודה מרחוק עם אפשרות לשכר גבוה
- תמיכה וליווי לאורך כל התהליך
- קהילת אנשי שיווק בינלאומית
- הצטרפו לתוכנית גוגל אדס מאסטרקלאס