מודעות גוגל - איך ליצור מודעה מושלמת
תוכן עניינים
מודעות גוגל הינן הנשמה של המערכת גוגל אדס. מדובר באחד המרכיבים החשובים ביותר של פרסום בגוגל לצד מילות המפתח. כל מפרסם טוב יודע איך ליצור מודעה איכותית.
מודעה מעולה מושכת יותר תשומת לב בדף תוצאות החיפוש, יותר בולטת על פני המתחרים, מביאה יותר מבקרים לאתר ומעלה את יחס הקליקים.
כתוצאה מכך המודעה זוכה למיקום עליון בדף תוצאות החיפוש ומוזילה משתמעותית את העלויות של הפרסום כי עלות הממוצעת להקלקה על מודעה כזו יורד (גוגל יודע לפרגן למי שיודע להשקיע).
הכנתי עבורכם מדריך קצר וענייני בנוגע ליצירת מודעות במערכת פרסום גוגל אדס. אנחנו נדבר על מבנה המודעה, איך ליצור מודעות איכותיות, למה צריך לתת דגש ועוד אז בואו נצא לדרך!
איך נקבע הדירוג של מודעות גוגל?
לגוגל יש אלגוריתם חכם שיודע להציג מודעות גוגל של המפרסמים בדף התוצאות לפי הציונים שהם צברו. להתהליך הזה קוראים המכירה הפומבית.
א. הגולש או המשתמש כותב ביטוי בחיפוש של גוגל ולוחץ על אנטר.
ב. ברגע שהוא לחץ אנטר כל המפרסמים שטרגטו אצלם את הביטוי הזה נכנסים למכירה פומבית.
ג. המערכת מריצה את נוסחת המכירה הפומבית על כל המתחרים..
ד. מודעות גוגל של המפרסמים מדורגות לפי מיקומים בדף תוצאות החיפוש.
*שימו לב שלא כל המודעות מוצגות בחלק העליון של העמוד אלה יש גם חלק תחתון שבו מוצגות מודעות עם דירוג נמוך.
למידע נוסף בנוגע לדירוגי מודעות גוגל ניתן למצוא באתר תמיכה של גוגל בלחיצה כאן
להלן סרטון מקורס גוגל אדס שמסביר את הנושא של דירוג מודעות גוגל בפחות מ-5 דקות בלבד:
מאמרים רלוונטים
איך נראה המבנה של מודעות גוגל?
בתוך מודעת טקסט יש לנו 3 סוגי תוכן: כותרות, נתיב לתצוגה ותיאור.
*יש לשים לב שלכל סוג תוכן יש מגבלת תווים שמוצגת במספרים מצד ימין.
לדוגמא: הכותבת לא יכולה להכיל יותר מ-30 תווים ולכן צריך להיות מאוד יצירתיים.
במידה ואתם מתקשים עם הניסוח אפשר לפנות לאיש קופי או קריאטיב.
כותרת 1 – הכותרת המרכזית של המודעה. הדבר הראשון שהמשתמש קורא. כאן צריך לתת בראש וליצור כותרת מאוד יצירתית ויחד עם זאת רלווטנית לעסק.
כותרת 2 – הכותרת השניה בא מיד אחרי הראשונה והן מופרדות על ידי קו.
כותרת 3 – דומה לשאר הכותרות במבנה שלה אך היא איננה מוצגת תמיד (תלוי באיכות המודעה ובשיקול של אלגוריתם) ולכן יש לקחת זאת בחישוב.
נתיב לתצוגה – יופיע מתחת לכותרת ויציג למשתמש את הכתובת של האתר. ניתן לשנות את הכתובת ברמת התצוגה (מלבד הדומיין עצמו שאינו ניתן לשינוי).
הכותרת המוצגת אינה חייבת להיות זהה לכתובת האמיתית ולכם ניתן לשחק כאן ולשקול להוסיף מילות מפתח או ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לחיפוש.
תיאור 1 – התיאור הרבה פחות בולט מהכותרת אך כאן יש לנו את המקום להרחיב יותר את ההצעה השיווקית שלנו למי שכן קראה את הכותרת ובחר להמשיך לקרוא את התיאור.
תיאור 2 – דומה לראשון אך כמו כותרת 3 לא תמיד מוצג למשתמש.
טיפים ליצירת אחלה מודעה:
- מאוד מומלץ שמילת המפתח תהיה בכותרת כדי לעלות את הרלוונטיות של המודעה את הסיכוי שהמשתמשים יקליקו עליה.
- מומלץ שבכותרת או בתיאור של המודעה יהיה מסר שיווקי חד עם פניה ישירה למשתמש שימשוך תשומת לב ובכך יבליט את המודעה על פני המתחרים
- בתיאור רצוי להדגיש את כל הדברים החשובים כמו תיאור של העסק במשפט קצר, יתרונות הבלוטים של המוצר או השירות, הצעה ייחדוית כמו הטבה או הנחה והכי חשוב הנעה לפעולה – איזו פעולה הינכם רוצים שהמשתמש יבצע. זה יכול להיות ״בקרו באתר״, ״קנו עכשיו״, ״התקשרו עכשיו״ וכו..
מה לא לעשות?
- להשתמש באמוג׳י בתוך המודעה (היה אפשרי בעבר אבל עכשיו גוגל מקפידים לא לאשר מודעות מסוג זה)
- אסור שהמודעה תכיל שגיאות כתיב או פיסוק לא נכון.
- אסור לכתוב טלפון במודעה (במערכת יש תוסף ייעודי עבור הצגת מספר טלפון של העסק)
- אסור להציג תוכן שאינו קשור לאתר,מוצר או העסק שאותו אתם מקדמים
תוספים למודעות גוגל כבר הזכרנו?
בנוסף לתוכן במודעה יש לנו גם אפשרות להרחיב אותה דרך תוספים למודעות. מדובר בקטעי תוכן שיכולים להתווסף למודעה לפי ציון איכות ושיקול של גוגל. מומלץ להגדיר אותם מראש. כמה שיותר = יותר טוב.
את התוספי מודעות ניתן להגדיר בקטגוריה ייעודית לכך בתוך קבוצת מודעות:
זה הכל. די פשוט נכון? עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא ליצור מודעות גוגל מנצחת ולצאת לדרך
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
נהנתם לקרוא? שתפו
Google Ads Masterclass
- ללמוד הכל על פרסום בגוגל מהבית
- עבודה מרחוק עם אפשרות לשכר גבוה
- תמיכה וליווי לאורך כל התהליך
- קהילת אנשי שיווק בינלאומית
- הצטרפו לתוכנית גוגל אדס מאסטרקלאס