מודעות גוגל - מדריך

מודעות גוגל - איך ליצור מודעה מושלמת

מודעות גוגל הינן הנשמה של המערכת גוגל אדס. מדובר באחד המרכיבים החשובים ביותר של פרסום בגוגל לצד מילות המפתח. כל מפרסם טוב יודע איך ליצור מודעה איכותית.

מודעה מעולה מושכת יותר תשומת לב אצל המשתמשים, יותר בולטת על פני המתחרים, מביא יותר מבקרים לאתר ומעלה את יחס הקליקים.

כתוצאה מכך המודעה זוכה למיקום עליון בדף תוצאות החיפוש ומוזילה משתמעותית את העלויות של הפרסום כי עלות הממוצעת להקלקה על מודעה כזו יורד (גוגל יודע לפרגן למי שיודע להשקיע).

הכנתי עבורכם מדריך קצר וענייני בנוגע ליצירת מודעות במערכת פרסום גוגל אדס. אנחנו נדבר על מבנה המודעה, איך ליצור מודעות איכותיות, למה צריך לתת דגש ועוד אז בואו נצא לדרך!

איך נקבע הדירוג של מודעות גוגל?

לגוגל יש אלגוריתם חכם שיודע להציג מודעות גוגל של המפרסמים בדף התוצאות לפי הציונים שהם צברו. להתהליך הזה קוראים המכירה הפומבית.

א. הגולש או המשתמש כותב ביטוי בחיפוש של גוגל ולוחץ על אנטר.

ב. ברגע שהוא לחץ אנטר כל המפרסמים שטרגטו אצלם את הביטוי הזה נכנסים למכירה פומבית.

ג. המערכת מריצה את נוסחת המכירה הפומבית על כל המתחרים..

ד. מודעות גוגל של המפרסמים מדורגות לפי מיקומים בדף תוצאות החיפוש.

*שימו לב שלא כל המודעות מוצגות בחלק העליון של העמוד אלה יש גם חלק תחתון שבו מוצגות מודעות עם דירוג נמוך.

למידע נוסף בנוגע לדירוגים ניתן למצוא באתר תמיכה של גוגל בלחיצה כאן

להלן סרטון מקורס גוגל אדס שמסביר את הנושא של דירוד מודעות ב-4.5 דקות בלבד:

איך נראה המבנה של המודעה?

בתוך מודעת טקסט יש לנו 3 סוגי תוכן: כותרות, נתיב לתצוגה ותיאור.

*יש לשים לב שלכל תוכן יש מגבלת תווים שמוצגת במספרים מצד ימין.

לדוגמא: הכותבת לא יכולה להכיל יותר מ-30 תווים ולכן צריך להיות מאוד יצירתיים.

במידה ואתם מתקשים עם הניסוח אפשר לפנות לאיש קופי או קריאטיב.

כותרת 1הכותרת המרכזית של המודעה. הדבר הראשון שהמשתמש קורא. כאן צריך לתת בראש וליצור כותרת מאוד יצירתית ויחד עם זאת רלווטנית לעסק.

כותרת 2הכותרת השניה בא מיד אחרי הראשונה והן מופרדות על ידי קו.

כותרת 3דומה לשאר הכותרות במבנה שלה אך היא איננה מוצגת תמיד (תלוי באיכות המודעה ובשיקול של אלגוריתם) ולכן יש לקחת זאת בחישוב.

נתיב לתצוגהיופיע מתחת לכותרת ויציג למשתמש את הכתובת של האתר. ניתן לשנות את הכתובת ברמת התצוגה (מלבד הדומיין עצמו שאינו ניתן לשינוי).

הכותרת המוצגת אינה חייבת להיות זהה לכתובת האמיתית ולכם ניתן לשחק כאן ולשקול להוסיף מילות מפתח או ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לחיפוש.

תיאור 1התיאור הרבה פחות בולט מהכותרת אך כאן יש לנו את המקום להרחיב יותר את ההצעה השיווקית שלנו למי שכן קראה את הכותרת ובחר להמשיך לקרוא את התיאור.

תיאור 2דומה לראשון אך כמו כותרת 3 לא תמיד מוצג למשתמש.

טיפים ליצירת אחלה מודעה:

  • מאוד מומלץ שמילת המפתח תהיה בכותרת כדי לעלות את הרלוונטיות של המודעה את הסיכוי שהמשתמשים יקליקו עליה.

  • מומלץ שבכותרת או בתיאור של המודעה יהיה מסר שיווקי חד עם פניה ישירה למשתמש שימשוך תשומת לב ובכך יבליט את המודעה על פני המתחרים

  • בתיאור רצוי להדגיש את כל הדברים החשובים כמו תיאור של העסק במשפט קצר, יתרונות הבלוטים של המוצר או השירות, הצעה ייחדוית כמו הטבה או הנחה והכי חשוב הנעה לפעולהאיזו פעולה הינכם רוצים שהמשתמש יבצע. זה יכול להיות ״בקרו באתר״, ״קנו עכשיו״, ״התקשרו עכשיו״ וכו..

מה לא לעשות?

  • להשתמש באמוג׳י בתוך המודעה (היה אפשרי בעבר אבל עכשיו גוגל מקפידים לא לאשר מודעות מסוג זה)

  • אסור שהמודעה תכיל שגיאות כתיב או פיסוק לא נכון.

     

  • אסור לכתוב טלפון במודעה (במערכת יש תוסף ייעודי עבור הצגת מספר טלפון של העסק)

     

  • אסור להציג תוכן שאינו קשור לאתר,מוצר או העסק שאותו אתם מקדמים

תוספים למודעות גוגל כבר הזכרנו?

בנוסף לתוכן במודעה יש לנו גם אפשרות להרחיב אותה דרך תוספים למודעות. מדובר בקטעי תוכן שיכולים להתווסף למודעה לפי ציון איכות ושיקול של גוגל. מומלץ להגדיר אותם מראש. כמה שיותר = יותר טוב.

את התוספי מודעות ניתן להגדיר בקטגוריה ייעודית לכך בתוך קבוצת מודעות:

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
מבלים בפייסבוק גם?
בואו לעשות לנו לייק לעמוד ❤️