גוגל טרנדס

גוגל טרנדס – Google Trends

תוכן עניינים

גוגל טרנדס הפך עם הזמן לכלי שימוש בקרב אנשי שיווק רבים. כאשר מדובר בכלים לקידום אתרים (SEO), אנו בסוכנות מוודאים שהכלים הטובים ביותר יהיו זמינים עבורנו.

הדבר מאפשר לנו לבצע את המשימות שלנו ביעילות רבה יותר וליישם חלק מהמנהגים ומאסטרטגיות ה-SEO שלנו.

חלק מהכלים האלה כוללים את SERPED.net, Ahrefs, Omniconvert וגם Cognitive SEO. עבור אנשים המתחילים את הדרך בקידום אתרים אורגני בתוצאות החיפוש (SEO), חלק מהכלים האלה מצריכים השקעה חודשית לא קטנה לשם תחזוקה.

למרבה המזל, לגוגל יש מספר כלים חינמיים בהם באפשרותכם לעשות שימוש באופן יעיל עבור קידום אורגני. אלו כוללים את Google Analytics וגם גוגל טרנדס (Google Trends).

גוגל טרנדס הוא כלי שמציג נתוני ביקוש לפי כמות החיפושים עבור נושא לפי תאריך מסויים ולפי קטגוריות. ניתן להשתמש בכלי זה לצורך קידום אורגני. ניתן לעזר בו כדי למצוא מילות מפתח חדשות לקידום.

לגוגל טרנדס יש מגוון מאפיינים המספקים לכם את התוצאות הטובות ביותר כאשר נעשה בו שימוש נכון. להלן מדריך המלמד אתכם כיצד באפשרותכם לעשות שימוש בכלי גוגל טרנדס עבור SEO.

ניתוח מתחרים

על מנת להתחיל לעשות שימוש בכלי גוגל טרנדס, כל שעליכם לעשות הוא להקליד את מילת המפתח שלכם בשורת “Explore Topics” ולאחר מכן תהיה לכם גישה לכל נתוני הטרנד הקיימים לגבי מה שאתם מחפשים.

לאחר הזנת מילת המפתח, יש לכם את האפשרות להוסיף עד ארבע נושאים או מילות מפתח נוספות לחיפוש, מה שמסייע לכם להשוות בין טרנדים שונים.

Google Trends

אחת הדרכים הטובות ביותר לעקוב אחר הפופולריות של מותגים ובתי עסק מסוימים היא על ידי שימוש בכלי לזיהוי טרנדים של גוגל.

 באפשרותכם לעקוב אחר התעניינות במותג במהלך פרק זמן מסוים ואף לצמצם את המיקוד לפי אזור, קטגוריה וסוג החיפושים.

עבור דוגמא זו, עשינו שימוש במספר מפלגות ודמויות פוליטיות מפורסמות, והשווינו את כמות החיפושים הכולל במהלך 12 החודשים האחרונים.

כלי לזיהוי מגמות וטרנדים

גוגל טרנדס ממיין גם את תחום העניין לפי אזור ורואה אלו מותגים הם הפופולריים ביותר בכל אזור. כפי שאתם יכולים לראות, לבני גנץ יש יותר התעניינות בירושלים.

במידה ואתם מעוניינים בהשוואה ספציפית יותר, באפשרותכם לבחור אזור מסוים ולצמצם אותו אפילו עוד יותר.

גוגל טרנס
הבא נצמצם את זה לחיפושים בירושלים ונראה מה נקבל:
גוגל טרנדס 2

תוכלו לראות כי ההתעניינות לנתניהו הייתה בשיאה למשך מרבית חלקי השנה בתוך העיר.

גוגל טרנדס מאפשר לכם לראות חלק מהמונחים הפופולריים ביותר לחיפוש של כל מותג, כך שבאפשרותכם לראות את הסיבות לכך שכל מותג נמצא במגמת עלייה.

ביחד עם השוואת הטרנד (המגמה) והנתונים האזוריים, באפשרותכם לסנן את החיפושים שלכם עוד יותר. בשורה שמתחת למונחי החיפוש, באפשרותכם לסנן את הנתונים שלכם על ידי בחירת מדינה או אזור, מסגרת זמן.

שם באפשרותכם להשיג גישה לנותנים אחורנית עד לשנת 2004, קטגוריות כגון בריאות ובידור, וסוגים של חיפוש רשת כגון חיפוש של תמונה וסרטון וידיאו.

דבר זה מאפשר לכם להשיג כמות משתנה ומגוונת של נתונים מתקופות זמן שונות ומקטגוריות שונות, מה שמסייע לספק לכם את הפרטים המדויקים.


על ידי שימוש במסננים אלו, היה באפשרותי להשיג תוצאות מגמתיות מתוך חיפושי רשת על כל חברה, מוצר, שירות או נושא מאז שנת 2004.

השגת בסיס נתונים רחב זה בחינם הינו דבר נהדר באמת עבור תחום ה- SEO, כיוון שלא תצטרכו אפילו להשקיע בכלי שיעשה את אותה עבודה.

גוגל טרנדס 3
בסך הכול, השוואת מונחי החיפוש נחשבת למאפיין פשוט אך יעיל, המאפשר לכם להשוות מספר מונחי חיפוש במקביל. הפיכת נתונים אלה לזמינים מסייעת לכם לקבל נתונים חשובים ובמהירות עבור תחום ה- SEO של הלקוח שלכם.

חיפוש מילות מפתח

זוהי אחת מהפונקציות השכיחות ביותר בשימוש של גוגל טרנדס בקרב הצוות שלנו, כיוון שכלי זה מאפשר לצוות שלנו יכולת לחפש אחר חלק ממונחי החיפוש הפופולריים ביותר ומאמרים חדשים במטרה להפיק תוכן ומילות מפתח רלוונטיות עבור הלקוחות שלנו.

אחד השלבים הראשונים שבתהליך מציאת תוכן רלוונטי ומילות מפתח רלוונטיות הוא באמצעות הסתכלות על חלק ממונחי החיפוש הפופולריים ביותר של הימים האחרונים.
גוגל טרנדס 4

כפי שאתם יכולים לראות, חלק מהסיפורים הפופולריים ביותר המגמתיים הם אירועים בתחום הספורט והבידור וספורטאים.

זה מאפשר לצוות התוכן שלנו לייצר תוכן מרתק באמצעות סיעור מוחות וחיפוש אחר נושאים מעניינים מסוימים המגיעים מתוך גוגל טרנדס.

כאשר מדובר בנושא עצמו של חיפוש מילת מפתח, אנחנו מתחילים בהקלדת מונחי חיפוש פשוטים. לדוגמא, בואו נחפש את המונח “פיתוח אתרים – Website Development” ונראה מה נקבל.

התהליך של חיפוש אחר מילות מפתח דומה לעריכת השוואה של חיפוש, כיוון שכל שעליכם לעשות הוא להזין את מילת המפתח שלכם ולאחר מכן תקבלו במהירות את הנתונים הדרושים לכם.

גוגל טרנדס 5

עם ההסתכלות על גרף מגמתי זה, באפשרותכם לגלול למטה לצפייה בשאילתות חיפוש המתקשרות למה שאתם מחפשים.

למקרה הזה, השאילתות המתקשרות הן מגוון שירותים שיכולים לסייע לכם לערוך חיפושים בצורה ספציפית יותר.

הדבר יכול גם לסייע לכם לחפש אחר מילות מפתח נוספות מסוימות ולסייע לכם לחפש אחר רעיונות מעניינים יותר לשיווק תכנים.

גוגל טרנדס 6

בדומה להשוואת מותג, באפשרותכם גם לעשות את אותו הדבר עבור מילות מפתח ולראות איזו שיטה עובדת הכי טוב.

גוגל טרנדס מסייע בהפיכת תהליך סיעור המוחין בתחום התכנים ומילות המפתח ליעיל הרבה יותר ומוודא שיש בידכם את מילות המפתח הנכונות אשר ידרגו אתכם גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

גוגל טרנדס ויוטיוב

בעוד שגוגל טרנדס נהוג להיות בשימוש לשם שיפור איכות הביצועים של אתר האינטרנט שלכם, באפשרותכם גם לעשות בכלי זה שימוש לשיפור טווח ההישגים שלכם גם בתחום המדיה החברתית – במיוחד בערוץ יוטיוב.
גוגל טרנדס 8

Glimpse – כלי מצוין נוסף לאיתור מגמות

Glimpse הינו עלון חודשי המציף במהירות מגמות הולכות ומתפתחות: חברות, מוצרים, תעשיות וסגנונות. המגמות מזוהות באמצעות מעקב של כמעט כל מילה ומשפט בין אפשרויות של חיפוש, מדיה, אתרי קניות ואתרים חברתיים, ולאחר מכן מציף את אותן מגמות המציגות צמיחה מהירה. זהו כלי מצוין עבור פריצת צמיחה באמצעות גילויים של מגמות חדשות לפני שהן גדלות במהירות.

glimpse
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
מעוניינים בשירותי שיווק דיגיטלי?

בואו לראות את השירות שלנו