איך להעלות עוקבים באינסטגרם

איך מעלים עוקבים באינסטגרם - המדריך המלא

תוכן עניינים

השאלה “איך מעלים עוקבים באינסטגרם?” מעסיקה רבים מאיתנו. אינסטגרם יכול לשמש כערוץ שיווקי חזותי ממוקד ומכוון מטרה במיוחד עבור המותג שלכם ולשמש הזדמנות לבניית קהל נאמן שגדל וצומח ביחד עם העסק שלכם. למעשה, יותר מ-500 מיליון משתמשים באינסטגרם מעיינים באפליקציה זו בכל יום, מה שהופך אותה לבית עבור חלק מהקהלים המעורבים ביותר בעולם.

אולם כמו כל רשת תקשורת חברתית שקיימת בעולם, קיימות הדרכים הנכונות לשימוש בפרופיל שלכם באינסטגרם, הדרכים הלא נכונות לשימוש באינסטגרם והדרכים החכמות לעשות שימוש בפרופיל שלכם.

בפוסט הזה, נראה לכם כיצד לעשות שימוש באינסטגרם בדרך היעילה ביותר להעלאת המעורבות ולהגדלת מספר העוקבים באופן משמעותי עם הזמן – דרך המאפשרת לכם להשיג כמות גדולה של משתמשים אמיתיים, ולא חשבונות מזויפים שלא פעילים.

איך להשיג עוקבים באינסטגרם על ידי שימוש בהאשטאגים (תיוגים) הנכונים

המטרה שלכם באינסטגרם היא לגרום לקהל הנוכחי שלכם להיות מעורב באופן סדיר תוך הגדלת מספר העוקבים האמיתיים שלכם בפועל. העלאה של תמונות חדשות, מעניינות וכובשות תענה על הדרישה הראשונה, אולם על מנת להתחיל לצמוח ולגדול תגלו שתיוג התמונות שלכם הינו דבר חשוב ביותר.

תיוג התמונות שלכם מקל על האנשים למצוא את התמונות שלכם באמצעות חיפוש של מונחים ספציפיים אלה.

אם כן באלו תיוגים עליכם לעשות שימוש? בדיוק כמו עם טוויטר ועם רשתות חברתיות אחרות, משתמשים באינסטגרם עושים שימוש בתיוגים מסוימים ולא באחרים.

במידה ואתם עושים שימוש בתיוגים פופולריים בתוך הפוסטים שלכם, הסבירות שלכם להגיע למשתמשים חדשים ולהתגלות על ידם, גדולה יותר.

להלן 10 התיוגים הפופולריים ביותר הקיימים כיום באינסטגרם:
 
האשטאכים באינסטגרם

אם הסתכלתם על הרשימה למעלה ואמרתם, “אבל אף אחד מהתיוגים האלה אינו מתאים עבור המוצרים או עבור המותג שלי”, סביר להניח שאתם צודקים. השימוש בתיוגים הוא דבר אחד, השימוש בתיוגים הנכונים הוא דבר אחר לחלוטין.

תיוגים פופולריים כמו אלה המצוינים ברשימה למעלה סבורים להעניק לכם מעורבות נוספת ומספר גדול יותר של לייקים, אולם הם לא יביאו לידי מעורבות גדולה יותר לטווח הארוך, לגיוס עוקבים חדשים שמגלים עניין וחשוב עוד יותר, להגדלת המכירות.

במידה ואתם מעוניינים לתייג את התמונות שלכם כראוי, יהיה עליכם למצוא ולהשתמש בתיוגים הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם שקיימים בשוק.

זה אומר לערוך את המחקר המתאים על מנת לוודא כי אתם עושים שימוש בתיוגים שלא רק מתארים את המותג שלכם, אלא תיוגים שניתן לחפש אותם גם באינסטגרם.

על מנת למצוא תיוגים רלוונטיים, תרצו תחילה לעשות שימוש בכלי מקוון חינמי כגון IconoSquare או Keyword Tool.

באיור שלהלן, עשינו שימוש בכלי Keyword Tool למציאת תיוגים רלוונטיים, שייכים ופופולריים עבור הלקוחות שלנו, המתעניינים בשעון המותג שלנו על ידי חיפוש אחר תיוגי מפתח שיש להם קשר קרוב למוצר שלהם.


בתור דוגמא, במסגרת חיפוש אחר התיוג #שעון, באפשרותנו להוציא את הרשימה המצוינת להלן הכוללת תיוגים נוספים של מילות מפתח ביחד עם מספר הפעמים שנעשה בהם שימוש (פופולריות).

באפשרותכם לגלות גם תיוגים רלוונטיים יותר ואת הפופולריות שלהם במידה ואתם עושים חיפוש אחר כל אחת ממילות מפתח היעד שלכם ישירות באפליקציית אינסטגרם.

תרצו לעבור את התרגיל הזה ולנסות מילות מפתח שונות המתארות את המותג ואת המוצרים שלכם, ולהרכיב את רשימת מילות מפתח התיוג שלכם תוך כדי התרגיל.

זכרו כי האינסטגרם מאפשר שימוש במקסימום 30 תיוגים לכל פוסט. נוסף על כך, המילים הפופולריות ישתנו עם הזמן, לכן וודאו לחזור למילות מפתח התיוג שלכם בכל כמה חודשים על מנת לוודא שאתם עושים שימוש במונחים הטובים ביותר שקיימים.

באפשרותכם גם לגנוב רעיונות לתיוגים ממתחרים או מחשבונות דומים בעלי עוקבים מהסוג שאתם שואפים להשיג, אולם בסופו של דבר תרצו ליצור את קבוצות התיוגים הפרטיות שלכם לשימוש, אשר מתקשרים לחשבון הספציפי שלכם.

טיפ מקצועי 1

להלן טריק בו אנו עושים שימוש עבור בתי העסק המסחריים של הלקוחות שלנו כדי להגדיל מעורבות ולהגיעה לקהל המטרה. עבור כל מוצר וקטגוריית מוצר עבור חנויות של לקוחות, ערכנו מחקר במטרה לראות מהם התיוגים הפופולריים ביותר באינסטגרם סביב קטגוריות מוצר אלה.

מצאנו 15-20 תיוגים פופולריים עבור כל קטגוריה של מוצרים אותם הם מוכרים, וכמו כן מצאנו גם בסיס של 5-10 תיוגים פופולריים המתארים את המותג ואת הצעה השיווקית של המוצר שלהם באופן כללי. לבסוף, יצרנו גם רשימה של תיוגים ספציפיים מקומיים פופולריים המתקשרים למותג שלהם.

כל הקבוצות האלה של תיוגי מילות מפתח, מאוחסנות אצלנו בקבצים מבוססי ענן כמו Google Sheets. הדבר מקל ומייעל מאוד את הדברים ברגע שאנחנו מתכננים להעלות תמונה חדשה באינסטגרם, וממוטב עבור מילות המפתח הרלוונטיות ביותר.

באפשרותנו לפתוח בקלות את Google Sheets ולהעתיק מותג סטנדרטי, מוצר ומיקום של תיוגים ספציפיים להעלאה עם כל תמונה. חלק מכלי התזמון של אינסטגרם מאפשרים לכם גם לשמור תבניות כיתוב בהן תוכלו לעשות שימוש על מנת לאחסן את קבוצות התיוגים שלכם.

ביצוע העבודה טרם עריכת המחקר, ארגון ושמירה של התיוגים הישימים והפופולריים ביותר יחסוך לכם כמות עצומה של זמן בהמשך הדרך, יגביר את המעורבות שלכם ויסייע בלהשיג עוקבים חדשים.

טיפ מקצועי 2

במידה ופרסמתם פוסטים באינסטגרם מזה תקופה מסוימת ואתם מרגישים שכאילו פספסתם את כל ההזדמנויות האלה כדי לבנות את הקהל שלכם על ידי שימוש בתיוגי מילות מפתח, הסירו דאגה מליבכם.

עדיין תוכלו לחזור ולפרסם תגובה עם רשימות מילות מפתח התיוג החדשות שלכם ולצפות במספר הלייקים ובמספר העוקבים המצטרפים בכמויות.

טיפ מקצועי 3

תיוג בפוסטים באינסטגרם הינו דבר נכון, אולם עליכם גם לעשות שימוש בתיוגים בתוך הסטוריז שלכם על מנת להגדיל עוד יותר את הסיכוי להיראות על ידי משתמשים העוקבים אחר אותו תיוג ספציפי.


באפשרותכם לעשות שימוש במדבקות תיוג (אותן ניתן למצוא בתפריט המדבקות של אינסטגרם בזמן שאתם יוצרים סטוריז) או לבצע תיוג פשוט ישירות בתוך הכותרת שלכם להגדלת הסיכוי שיציינו אתכם בתוך סטוריז מתויג.

כעת שהמשתמשים יכולים לעקוב אחר תיוגים, לסטוריז שלכם באינסטגרם יש סיכוי להיראות הן על ידי אנשים העוקבים אחרי התיוג הזה והן על ידי כל אחד שרק בודק את התיוג.

השתמשו בפילטרים הנכונים באינסטגרם

תיוגים של מילות מפתח אינם הדבר היחיד שעליכם לשים לב אליו. קהילת משתמשי האינסטגרם מגיבה לפילטרים מסוימים של תמונות בעדיפות גדולה יותר מאשר לפילטרים אחרים. לשימוש בפילטרים מועדפים אלו יכולה להיות השפעה על המעורבות שלכם.

להלן 10 הפילטרים הפופולריים ביותר הקיימים כיום באינסטגרם על פי Iconosquare:

TrackMaven הריצו מחקר על חשבונות אינסטגרם במטרה לראות כיצד פילטרים השפיעו על מידת המעורבות וגילה כי הפילטרים בשם Mayfair, Hefe וגם Ludwig יצרו את האינטראקציה הגדולה ביותר.

נתוני אינסטגרם של TrackMaven

דבר חשוב יותר מהפילטרים המועדפים על קהילת אינסטגרם הכללית הם הפילטרים המועדפים על הקהל המסוים שלכם. קחו בחשבון גרף מותאם זה המתאם בין שימוש בפילטר לבין מעורבות מתוך חשבון האינסטגרם הפרטי שלי:

פילטרים IconoSquare של אינסטגרם להעלאת עוקבים באינסטגרם

באפשרותכם לעשות שימוש ב- IconoSquare לסקירת איכות הביצועים של החשבון הפרטי שלכם על מנת להבין מה נכון ומה לא נכון עבורכם כרגע.

 

פרסמו פוסטים באינסטגרם בזמנים הנכונים

מעבר להוספת התיוגים המתאימים והשימוש בפילטרים הטובים ביותר, עליכם גם לקחת בחשבון את תזמון פרסום הפוסטים שלכם.

גישה מכוונת היא לנתח את מה שעבד ואת מה שלא עבד עבורכם בעבר. באמצעות עיון בסעיף הייעול של IconoSquare, באפשרותכם להשיג ניתוח מפורט של היסטוריית פרסום הפוסטים שלכם לעומת מידת המעורבות שלכם.

דו”ח זה ידגיש גם את הזמנים הטובים ביותר במהלך היום ואת ימות השבוע הטובים ביותר לפרסום פוסטים. העיגולים הכהים מציינים מתי אתם בדרך כלל מפרסמים פוסטים של מדיה. העיגולים בצבע אפור בהיר מראים מתי הקהילה שלכם יצרה אינטראקציה. העיגולים הגדולים ביותר בצבע אפור בהיר מייצגים את הזמנים הטובים ביותר עבורכם לפרסום פוסטים.

באפשרותכם להשיג תובנה ניכרת מתוך ניתוחי הנתונים של אינסטגרם עבור חשבונות עסקיים בחינם, תחת סעיף העוקבים.

יתכן ותרצו לשקול את השימוש בכלי תזמון של מדיה חברתית כגון hootsuite או buffer על מנת לתזמן ולפרסם באופן אוטומטי את הפוסטים שלכם למועדים בהם הקהל שלכם מעורב ביותר.

תגנבו את העוקבים של המתחרים שלכם באינסטגרם

אחת הדרכים הטובות ביותר לעלות עוקבים באינסטגרם היא באמצעות חיפוש אחר חשבונות האינסטגרם של המתחרים הגדולים ביותר שלכם ולהשתלב עם הקהל שלהם.

אנשים אלו כבר הציגו שעור התעניינות מסוים במוצרים שאתם מובילים באמצעות ביצוע מעקב אחר חשבונות המתחרים שלכם.

אם כן כיצד תוכלו לגנוב ביעילות את העוקבים של המתחרים שלכם? באפשרותכם לגנוב את העוקבים של המתחרים הגדולים ביותר שלכם על ידי כך שתשתלבו אתם.

ישנן מספר דרכים להשתלב עם משתמשים באינסטגרם, וככל שתשקיעו בכך יותר עבודה, כך תשיגו מספר גדול יותר של עוקבים וכמויות גדולות יותר של מעורבות חוזרת ונשנית.

שלושת סוגי אינטרקציה (המעורבות) העיקריים באינסטגרם

ערכנו בדיקה לא פורמלית לחשבון העסקי של הלקוח במטרה לראות כיצד העוקבים של המתחרים שלי הגיבו לקידומים השיווקיים שלו. שמנו למטרה את העוקבים של מתחרה מקומי הכי קרוב.

כיוון שאנחנו יודעים שחלק גדול מהעוקבים שלו מקומיים, הוספנו את שם העיר שלו לפרופיל שלו במטרה ליצור תחושת היכרות וקרבה גדולה יותר בין המותג של הלקוח לבין אותם אנשים אליהם הוא מכוון.

התחלנו עם מעקב פשוט אחרי 100 עוקבים של המתחרה. בשלב מאוחר יותר, עקבנו אחרי 100 עוקבים נוספים אולם לקחנו לעצמנו גם את הזמן לתת לייק לאחת התמונות שלהם. לבסוף, עקבנו אחרי קבוצה שלישית של 100 עוקבים נוספים ונתנו לייק יחד עם תגובה על אחת מהתמונות מכל חשבון.


להלן התוצאות שהתקבלו:


מעקב: 8% עקבו לפרופיל הלקוח בחזרה


מעקב + לייק: 14% עקבו לפרופיל הלקוח בחזרה


מעקב + לייק + תגובה: 23% עקבו לפרופיל הלקוח בחזרה


למרות שישנם משתנים רבים והבדיקה הייתה רחוקה מלהיות בדיקה מדוייקת, התוצאות היו ברורות. ככל שאתה משקיע יותר ומשתלב עם אנשים, כך ייצא לך יותר מזה.

תשלמו עבור פוסטים ממומנים וסקירות מוצר

כל הפרסום הממטב הזה לחשבון שלכם מצוין, אולם אם אתם רוצים שתהיה לפרסום השפעה יותר מיידית, עליכם לנצל את הפוסטים הממומנים על ידי משפיעני רשת כגורם המשפיע ביותר על האינסטגרם, שיחשוף את המותג שלכם לקהל רחב יותר.


אז איך תעשו את זה? ראשית כל, לא כמו הטקטיקות המצוינות לעיל להגדלת החשבון שלכם והשיטה הזו לרוב אינה חינמית. אולם, אם תעשו את התהליך הזה נכון, יש לו ערך רב.


בתחילה, יהיה עליכם לערוך רשימה של חשבונות גדולים בנישה שלכם. לדוגמא, אם אתם מוכרים מוצרי יופי וטיפוח, תרצו למצוא חשבונות גדולים ממנהלי יומני רשת (מבלוגרים) בתחום היופי והטיפוח.


יתכן ואתם בשלב זה כבר עוקבים אחרי החשבונות האלה, אולם אם אין הדבר כך יהיה עליכם למצוא אותם. אחת הדרכים הטובות ביותר היא לעשות שימוש ב- Webstagram (שהוזכרה קודם לכן) ולחפש אחר חלק ממילות מפתח התיוג הקרובות ביותר שחשפתם בתחילת הפוסט הזה.

כאשר אתם מבצעים חיפוש אחר מילות המפתח שלכם, יוצגו בפניכם לא רק מילות המפתח המתקשרות לחיפוש, אלא גם חשבונות האינסטגרם הנמצאים בראש הרשימה, אשר מכילים את מילות המפתח האלה שחיפשתם.


להלן מספר דברים שעליכם לחפש בתוצאות הפרופילים:

במידה וישנה כתובת דואר אלקטרוני בפרופיל, המשמעות לכך היא שחשבונות אלה בדרך פתוחים לפרסומים ממומנים או להערכה בתוך סטוריז ממומן.

תרצו לשלוח אליהם דואר אלקטרוני ולשאול מה מחיר לפוסט ממומן שלהם. באופן כללי, המחיר הממוצע הינו 1000 – 2500 ש”ח לכל פרסום, בהתאם לגודל קבוצת העוקבים שלהם.

אולם, במידה ואתם מוכרים מוצר ייחודי ומקורי, יתכן ותרצו לשקול את שליחת המוצר שלכם לסקירה ולפרסום. ככל שהתמונה תהיה יותר טבעית ופחות דומה לתמונה שיווקית, כך תהיה המעורבות והתגובות של העוקבים גדולה יותר.

אינכם בהכרח זקוקים למשפיעני רשת עם מספר עוקבים מאסיבי, אלא יותר למשפיעני רשת בעלי שיעור מעורבות גבוה (מספר לייקים והערות יחסית לגודל קבוצת העוקבים), אותם יכולים מקומות שיווק רבים בעלי השפעה לספק.

מעוניינים בקידום חשבון אינסטגרם?

בואו לראות את השירות שלנו

מאמרים רלוונטים

איך מעלים עוקבים באינסטגרם ע"י תגיות גאוגרפיות באינסטגרם לשם גילוי מקומי

מלבד תגי הקבוצה (האשטגים), באפשרותכם להפוך את הפרסומים ואת הסטוריז שלכם באינסטגרם לגלויים באמצעות תיוג המיקום שלכם, בין אם באמצעות תיוג העיר בה אתם נמצאים או תיוג מקום האירוע שבו התמונה או סרטון הווידיאו נלקחו.

בתי עסק מקומיים יכולים להשיג את הרווח הגדול ביותר מתוך תגי מיקום על ידי העלאת פוסטים להזנות אלה ולהשתלב גם בפוסטים שהועלו על ידי לקוחות עתידיים הנמצאים בקרבת מקום.
instagram geo targeting

תארגנו את הסטוריז שלכם לפי Highlights

בכל פעם שעוקב פוטנציאלי נכנס לפרופיל שלכם, יש לכם טווח זמן קצר לשכנע אותו לעקוב אחריכם.

דרך אחת לעשות זאת היא על ידי שימוש במאפיין “Highlights” בפרופיל שלכם לארגון הסטוריז שלכם באינסטגרם בדרך המעבירה את תוכן ומשמעות החשבון שלכם.

מכיוון שלסטוריז יש תוחלת חיים של 24 שעות, ניתן לעשות שימוש ב-Highlights על מנת להעניק להם חיים נוספים ולפתות אחרים לעקוב אחריכם כך שלא יפספסו סטוריז נוספים שלכם בעתיד.

ניתוח אינסטגרם

השתמשו גם ב-Highlights של סטוריז על מנת:

העלאת עוקבים באינסטגרם בדרך הכי ישרה - פשוט בקשו מהמשתמשים ישירות!

הדבר נראה מובן מאליו, אולם ראוי להיאמר: אל תפחדו לבקש מעת לעת מהקהל שלכם לעקוב אחריכם. באותה דרך שבה יוטיוברים מבקשים מהצופים שלהם לעקוב אחריהם בסוף סרטוני הווידיאו שלהם, באפשרותכם לבקש מהצופים לעקוב אחריכם לגבי תכנים נוספים.

לפעמים אנשים עשויים ליהנות באמת ממה שאתם מפרסמים באינסטגרם, אולם זקוקים לדחיפה קלה לפני שהם יתחילו לעקוב אחריכם הלכה למעשה. לפעמים כל שעליכם לעשות הוא להזכיר למשתמשים בפלטפורמה שבאפשרותם להירשם על מנת להיכנס יותר להערות של פוסט מסוים שפורסם.

באפשרותכם לעשות זאת גם בכותרות שלכם או אפילו להכניס את זה לתוך התוכן שלכם בכך שתתנו רמז לגבי מה הקהל שלכם ירוויח אם הם יעקבו אחריכם או תרמזו להם לגבי תוכן שעומד לעלות אותו הם לא ירצו לפספס.

קפצו על הזדמנות של טרנדים להשגת מספר גדול יותר של עוקבים

כאשר עולה בפניכם ההזדמנות, התאמת התוכן שלכם לנושאים הטרנדיים או לתגים הטרנדיים יכולה לשפר את הנראות ואת המעורבות שלכם.

לדוגמא, באפשרותכם לעלות על הגל של נושא או אירוע טרנדי, כגון חג, בדרך רלוונטית שתעורר את המעורבות ואת הנראות שלכם. או שבאפשרותכם להשתתף באחד מתיוגי החגים הרבים הקיימים, כגון #happyhanukkah. סמנו אירועים רלוונטיים בלוח השנה שלכם כך שתוכלו להכין תוכן רלוונטי מראש.

תוודאו להצטרף לשיח עם קהל המטרה בצורה הטובה ביותר וכאשר יש בכם ספק, תשאלו את עצמכם אם קהל היעד שלכם ישים לב לטרנד שבחרתם.

עקבו מקרוב אחר העוקבים שלכם באינסטגרם עם חלוף הזמן

לא מספיק להשיג מספר גדול יותר של עוקבים באינסטגרם אם אתם מאבדים אותם באותה מהירות. שימו עין על הקצב שבו אתם גדלים וצומחים כמו גם על מידת המעורבות של העוקבים שלכם באופן כללי.

Social Blade נחשב לכלי חינמי מעולה לניתוח עוקבים באינסטגרם (של החשבון שלכם או של המתחרים שלכם), בכך שהוא מציג בפניכם עוקבים שנוספו או הוסרו עם חלוף הזמן ובימים מסוימים.

עם חשבון אינסטגרם עסקי, אתם מקבלים גם לוח מחוונים לניתוח נתונים של האינסטגרם, אשר מציע תובנה משמעותית בחינם שלא תשיגו בשום מקום אחר.
 
באפשרותכם לראות כמה אנשים נכנסים ובודקים את הפרופיל שלכם, אלו פוסטים מייצרים את מידת המעורבות הגדולה ביותר, ומהיכן מגיעים מרבית העוקבים שלכם.
באפשרותכם לעשות שימוש בנתונים אלה על מנת לאבחן היכן אינכם עומדים בציפיות והיכן אתם יכולים לעשות יותר על מנת להצליח להשיג את היעד.
 
חפשו אחר דפוסים בפוסטים שיצרו את שיעור המעורבות הגדול ביותר ונסו לשחזר אותם בתכנים שתפרסמו בעתיד.
הצמיחו קהל עוקבים באינסטגרם המצמיח את העסק שלכם

בפוסט הזה דיברנו על דרכי השימוש היעילות ביותר לעלות עוקבים באינסטגרם, אולם לא מדובר כאן תמיד במשחק של מספרים אלה גם באיכות המשתמשים. כמו עם כל רשת תקשורת חברתית, האסטרטגיה המצליחה ביותר צריכה בדרך כלל להיות כמה שיותר אותנטית וחברתית.

במידה ואתם מתמקדים ברמת המעורבות, ולא רק במספר העוקבים, אינסטגרם יכולה להיות כלי מצוין לשיווק מוצרים ולמותג שלכם, אשר יכול להביא לידי גידול במכירת המוצרים עבור העסק שלכם.

מעוניינים בקידום חשבון אינסטגרם?

בואו לראות את השירות שלנו

תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
מעוניינים בשירותי שיווק דיגיטלי?

בואו לראות את השירות שלנו