דף נחיתה - מדריך

דף נחיתה איכותי - מדריך לבניית דפי נחיתה שיודעים להביא לידים

תוכן עניינים

אם הינך מחפש דרכים לגייס לידים חדשים לעסק שלך אתה כנראה תצטרך לבנות דף נחיתה. בדיוק כמו כל ערוץ שיווקי אחר, אפשר לבנות אותם ברמה מקצועית או רמה נמוכה.

כדי לקבל החזר גבוה על ההשקעה כל עסק חייב דף נחיתה איכותי שיודע לעשות את העבודה שלו ולבצע אופטימיזציה לדף כדי לעלות את יחס ההמרה ולשפר את התוצאות.

הכנו את המדריך הזה עבור כל בעל עסק או בונה אתרים שמעוניין לבנות דף נחיתה בעל ביצועים טובים או לשפר את דפי הנחיתה הקיימים בעסק שלו.

אנו נעבור על כל המרכיבים של הדף בצורה יסודית ובסיום תקבלו ידע חשוב אודות בנייה ועיצוב של עמודי נחיתה.
"דפי נחיתה עם מספר אפשרויות מביאות פי 3 פחות לידים מאשר דפים עם הצעה אחת בלבד"

מהו דף נחיתה?

בואו נתחיל את המדריך הזה עם מסר חד וחלק: דף הבית זהו לא דף נחיתה. ליתר דיוק – גם דף מוצר, עמוד מחירים, דף אודות ואפילו דף צור קשר באתר אינם דפי נחיתה.

כאשר אנו מדברים על דפי נחיתה מזווית של שיווק, אנו מתייחסים אך ורק לדפים שנועדו לשרת מטרה נקודתית.

ברוב המקרים מטרה זו תהיה איסוף מידע של המבקר דוגמת שם, אימייל וטלפון, אך היא יכולה להכיל הרשמה לוובינר, הורדת מדריך או ביצוע תשלום. לא משנה מהי המטרה, דף הנחיתה אמור להתמקד אך ורק בה.

דפי נחיתה מגיעים בכל מיני גדלים וצורות. הם יכולים להיות מאוד פשוטים וקלים לשימוש או מורכבים מאוד.

כל זה תלוי בכמות הנתונים והתוכן שרוצים להציג בעמוד. מה שמייחד את כל דפי הנחיתה הם הדברים הבאים:

א. כותרת

הדבר הראשון שנתפס בעין ומפנה אליו את תשומת הלב של המבקר. בדרך כלל זו תהיה ההצעה הייחודית שאתם מציעים.

ב. הצעה

אתם חייבים לתת סיבה טובה למבקר להישאר בדף ולבצע פעולה רצויה. ניתן להשיג את זה על ידי הבלטה של מוצר או שירות אותו אתם מציעים ומה הם יתרונותיו בשביל אותו מבקר, או, ליתר דיוק, קהל המטרה אליו אתם מכוונים.

ג. הנעה לפעולה (call-to-action)

אתם חייבים להכריח את המבקר בדף לבצע פעולה רצויה (“הנעה לפעולה” בשפה המקצועית). זה יכול להיות כפתור בעמוד, קישור לעמוד אחר או טופס השארת פרטים. וזה למעשה הכל.

רוב דפי הנחיתה יכילו יותר אלמנטים כמו תמונות, סרטונים או חוות דעת, אך דף נחיתה יכול להיות דף מוצלח גם אם יכיל את שלושת האלמנטים העיקריים בלבד.

יש חוק שאומר שככל שהדף יותר קל ופשוט – כך הוא מביא תוצאות יותר טובות.
בניית דפי נחיתה
"רמת הריכוז שלנו כיום היא סופר נמוכה ועומדת על 8 שניות בלבד"

למה דפי נחיתה כל כך חשובים

לקחת משתמש שביקר בעמוד ולגרום לו לבצע פעולה כלשהי זוהי משימה לא קלה. רמת הריכוז שלנו כיום היא סופר נמוכה ועומדת על 8 שניות בלבד וממשיכה לאורך השנים במגמת ירידה.

העמוד הרגיל מכיל יותר מדי הסחות דעת ואפילו אם המשתמש ביקר בעמוד עם מטרה ספציפית כלשהי אז הסחות הדעת יכולות לגרום לו לשכוח למה הוא הגיע לעמוד הזה בכלל.

הסחת דעת יכולה לקרות בגלל משהו שגוי בעיצוב של הדף, קישור שמפנה לתוכן אחר לגמרי או פרסומת שמופיעה באמצע העמוד.

הצד היפה בדפי הנחיתה הוא שהם מגבילים את האפשרויות של המבקר לקבלת החלטה אחת בלבד: לבצע הרשמה או לא לבצע הרשמה.

על ידי הסרת תפריט ניווט, תפריט צד, תפריט פוטר (Footer) והתמקדות בעיצוב וקופי שמשרתים את המטרה המרכזית של הדף, אנו נותנים מעין ליווי עבור המבקר והולכים איתו יד ביד עד להשגת המטרה הרצויה.

כתוצאה מכך הבחירה הופכת להיות בינארית. המבקר יכול לבצע את הפעולה או פשוט לצאת מהעמוד. אין שום אלטרנטיבה אחרת וכשהמשתמש משלים את הפעולה – אנו מקבלים ליד.

נקודות חשובות עד כה:

תכנון ובנייה של עמוד הנחיתה האידיאלי

לפני שתתחילו בהקמה ועיצוב דפי נחיתה לעסק, אתם קודם כל חייבים להבין מי הוא קהל המטרה שלכם ומהו הדבר שאתם רוצים להשיג. התשובות לשאלות האלו ידריכו וילוו אתכם לאורך כל תהליך ההקמה.

מיהו קהל המטרה?

עמודי נחיתה טובים חייבים להיות מותאמים לקהל שלהם. ככל שהמסר בדף יהיה יותר אישי, כך גדל הסיכוי שהמבקר יהפוך להיות ליד. ע”י פילוח קהל יעד יסודי תוכלו להבין יותר טוב איך לפנות אליהם ואיך העמוד אמור להיראות.

לדוגמא, אם המוצר שלכם מיועד לקהל מבוגר, אתם תרצו להשתמש בפונט שהוא יותר גדול מהרגיל, הטקסט יהיה חייב להכיל מסר חד וברור וכל זה חייב יהיה להיות כתוב בשפה שלהם.

דף נחיתה כזה אמור להיראות שונה מאוד מדף נחיתה שפונה לקהל הצעיר.

כתבנו מאמר מקיף שכולל גם אינפו-גרפיקה על מציאת לקוח אידיאלי ובניית פרסונה לקהל יעד. תוכלו לקרוא את המאמר על ידי לחיצה כאן

איזו מטרה תרצו להשיג?

אם אתם משתמשים בדף נחיתה סביר להניח שאתם רוצים להגדיל את כמות ההמרות באתר. אבל מה נחשב אצלכם להמרה באתר? האם אתם צריכים דף נחיתה:
בגלל שדף הנחיתה נועד לקדם רק מטרה אחת, כל אחת מהמטרות שציינתי יכול לגרום לדף להיראות שונה מאוד – בהתאמה לכל מטרה.

7 מרכיבים חשובים של כל דף נחיתה איכותי

1. כותרת מושכת

זהו הדבר הראשון ויכול להיות גם הדבר היחידי שמבקרים בדף יראו. הכותרת זהו המקום בו אתם "מרוויחים" את המבקרים או מפסידים אותם.

נקודת מפתח חשובה בשלב זה היא לנסות להסביר את היתרון הבולט ביותר של המוצר שאתם מציעים ולרכז אותו במשפט אחד קצר, פשוט וקליל.

אל תתחילו לדבר עדיין על הפיצ'רים של המוצר, דברו על מה המשתמש יכול להשיג בעזרת המוצר. השיח תמיד חייב להיות סביב המשתמש ולא סביב המוצר.

אתם חייבים להקדיש מספיק זמן בכותרת באותה מידה כמו בשאר העמוד. מחקרים אומרים ש-90% מהמשתמשים שיקראו את הכותרת שלכם יקראו גם את ההנעה לפעולה.

2. הצעה "חבל על הזמן"

יכול להיות שיש לכם דף נחיתה אידיאלי אבל אם ההצעה שלכם לא מספיק טובה - המשתמשים לא הולכים לבצע הנעה לפעולה.

אם אתם רוצים להשיג משתמשים חדשים עבור ניוזלטר, אתם חייבים להציע ערך בתמורה דוגמת מדריך חינמי.

אם אתם רוצים שהמבקרים ירשמו לוויבנר, אתם חייבים לציין למה הוובינר הזה הוא מדהים. מה הוובינר הולך לתת ואיזה ערך זה יוסיף לכל מי שיצפה בו.

ההצעה הולכת להיות הדבר השני שהמבקר יראה בדף ולכן חשוב לוודא ברמת הקופי שישנו קשר רציף בין הכותרת לבין ההצעה.

3. תמונות "קופצות לעין"

חלק מהמבקרים לא יטרחו לקרוא את הכותרת בדף, אבל אם הם יראו תמונה שהם מתחברים אליה - הם עשויים לתת לדף הזמנות שניה להרשים אותם.

חשוב לא להשתמש בסתם תמונה של ארתי סטוק. תחשבו על התמונה ככותרת משנה. תבליטו אותה ונסו להראות דרכה את היתרונות של המוצר עבור הלקוח.

4. סרטון "מדליק"

אתם יודעים מה יותר טוב מתמונה? סרטון! אם תמונה יותר טובה מ-1000 מילים אז כמה מילים שווה לפי דעתכם סרטון?

הסרטון הוא כלי שיווקי מאוד יעיל ונהדר בכדי לעלות יחס המרה בכל דף נחיתה. למעשה, המחקרים מראים כי הוספת סרטונים לדפי נחיתה יכולה לעלות את כמות ההמרות ביותר מ-80%.

5. גורם של אמון

זה יכול להיות כל דבר שמחזק את האמון במוצר או בשירות שלכם כמו חוות דעת, לוגואים של לקוחות גדולים ותעודות.

הגורם הזה מאוד חשוב אם המטרה שלכם היא לשכנע אנשים לרכוש את המוצר דרך העמוד. הגורם הזה יכול להיות שימושי גם אם אתם רוצים רק להגדיל את רשימת התפוצה.

בכל מקרה עדיין כדאי מאוד לשים גורם של אמון בדף הנחיתה.

6. הנעה לפעולה ברורה

מה הטעם לבנות דף נחיתה אם המשתמשים לא יודעים מה לעשות בו?

זהו החלק בו ההנעה לפעולה (CTA) נכנסת לפעולה. המסר חייב להיות ברור, חד ואסרטיבי. המסרים הנפוצים שתראו באינטרנט הם "הירשמו עכשיו", "הוסף לסל" ו- "הורד עכשיו".

כמו בכל חלק אחר בדף - ההנעה לפעולה חייבת להיות מותאמת להצעה ולקהל המטרה אליו אתם פונים.

7. עמוד שאחרי הסיום

מהו הזמן הטוב ביותר להמיר את המשתמש? אחרי שהוא כבר הומר! המטרה כאן היא להקים עמוד נוסף שבא מיד לאחר ביצוע פעולת ההמרה בדף הנחיתה הראשי.

ברגע שהמשתמש השילם את הפעולה הראשונה הרצויה, כמו לחיצה על כפתור או מילוי פרטים - נסו לשכנע אותו בהצעה נוספת.

זה יכול להיות כלי לאפ-סייל מצוין או גיוס משתמשים לניוזלטר שלכם. אין זמן יותר טוב מלהכות בברזל כאשר הוא עוד חם. במידה ואין לכם הצעה נוספת ניתן להסתפק בדף תודה.

לסיכום

במדריך הזה עברנו על כל המרכיבים החשובים של דף נחיתה איכותי. יחד עם זאת חשוב לציין שדף נחיתה אידיאלי פשוט לא קיים.

לכן אנו תמיד חייבים לנסות דברים חדשים באתר כחלק מ-A\B טסטים על מנת לשפר את הביצועים שלו.

כל האלמנטים השיווקיים בעמוד יכולים להעלות משמעותית את יחס ההמרה, אך ללא מחשבה עמוקה ומסר חד – כל דף כזה יכול להפוך לכישלון.

כמו שציינתי מקודם – דף נחיתה חייב להיות מעוצב לפי קהל היעד והמטרה הסופית אותה אנחנו מקדמים.

אם הגעתם עד לכאן, מזל טוב! עכשיו אתם יודעים את כל מה שצריך לדעת בכדי להתחיל לבנות דפי נחיתה איכותיים ולהתחיל להגדיל את כמות הלידים בעסק שלכם.
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
מעוניינים בשירותי שיווק דיגיטלי?

בואו לראות את השירות שלנו