לידים באינטרנט

איך ליצור לידים לעסקים בעזרת גוגל

תוכן עניינים

מנוע החיפוש של גוגל מכיל שפע של דאטה ואוסף נתונים הכולל כמעט את כל האתרים הקיימים ברשת האינטרנט של היום.

בעזרתו ניתן לערוך חיפוש במאגר התוצאות למצוא לידים לעסקים איכותיים ורלוונטיים לעסק שלכם, במיוחד ומדובר בעסק B2B המוכר את שירותיו לעסקים אחרים.

במקור זה ניתן לעשות שימוש למטרות שיווק וזאת באמצעים כגון עריכת סקר שוק, ניתוח נתונים של מתחרים והשגת לוקחות פוטנציאלים.

בחלק הזה של המאמר נעשה ניסיון להסביר כיצד ניתן לעשות שימוש במנוע החיפוש של גוגל על מנת לאתר את האתרים של לקוחות פוטנציאליים, להשיג את כתובות הדואר האלקטרוני שלהם ולשלוח אליהם פניות בהתאמה אישית.

מציאת אתרי לידים פוטנציאלים בגוגל

בשלב הראשון של מציאת לידים לעסקים נרצה לערוך חיפוש במטרה לאתר ומצוא את האתרים של קהל היעד שלנו. בחלק הזה אעשה שימוש בדוגמא מתוך חקר מקרה (case study) של לקוח, המספק שירות עבור חנויות תכשיטים בארה”ב. לאחר שערכנו מחקר מקיף בנושא גילינו כי רוב הלקוחות הינם בעלי חנויות וירטואליות בתחום המסחר האלקטרוני (E-COMMERCE) המבוססות על מערכת תוכן (CMS) בשם Shopify.

מי שהשם אינו מוכר לו מדובר במערכת להקמת חנויות אינטרנטיות המהוות נתח משמעותי בשוק של 18% ונחשבת למערכת מתחרה עיקרית למערכת ווקומרס (WOOCOMMERCE) של וורדפרס התופסת נתח של כ- 21%.

הדרך למציאת האתרים הרלוונטיים שמכילים לידים לעסקים פשוטה למדי – כל מה שנדרש הוא להזין את השם לתוך החיפוש MyShopify (חלק משם הדומיין המשתייך לחנויות הקיימות במערכת Shopify) ונוסף על כך לרשום את מילות המפתח הרלוונטיות כגון שירות (לדוגמא: תכשיטי יהלומים) ומיקום (לדוגמא: ניו יורק). טרם ביצוע החיפוש יש צורך לבצע עדכון של הגדרות החיפוש בגוגל וזאת על מנת שגוגל יציג 100 תוצאות חיפוש לכל עמוד.

לאחר מכן, נקבל לידינו רשימה של אתרים בתוצאות החיפוש, שמרביתם נחשבים לקהל היעד שלנו:

לידים באינטרנט

איסוף רשימת דומיינים

עכשיו נעבור לדברים המעניינים יותר. בשלב הזה נרצה להוריד תוסף עבור הדפדפן של גוגל כרום, בשם SEOquake. אנשים המגיעים מעולם ה- SEO לבטח מכירים את הכלי הנפלא הזה.

לאחר שהורדנו והפעלנו את התוסף באפשרותנו לחזור לדף תוצאות החיפוש (לעתים קיים צורך לרענן את הדף על מנת לראות את סרגל הכלים בצד) ונוכל להוריד את הרשימה באמצעות לחיצה על Export CSV:

לידים חמים

חשוב לציין שקיימות דרכים רבות לאיסוף שמות האתרים ולידים לעסקים מתוך תוצאות החיפוש. קיימים כלים רבים שההתמחות שלהם היא לסייע באספקת שירות זה ולרוב מדובר בכלים המצריכים תשלום עבור השימוש בהם. בחרתי בדרך זו כיוון שלדעתי זוהי הדרך הקלה ביותר לשימוש והיא אינה מצריכה השקעה רבה של זמן והשקעה ברכישת תוכנות צד ג’.


בשלב זה עלינו לסדר היטב את הנתונים שהתקבלו בתוך קובץ CSV. המטרה שלנו היא לאפשר שליפה אוטומטית של כתובת הדומיין הראשית בלבד ללא צרוף של העמודים הפנימיים שלה.


במידה ואתם עושים שימוש בתוכנת אקסל עבור קבצי CSV תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות שימוש בפעולת
Search & Replace (חיפוש והחלפה) ולאחר מכן הוספה של תוויות “//*” ו-“*/” אותן יש למחוק (כל הערכים המופיעים אחרי סימן הכוכבית נמחקים בשורה) ולאחר מכן ללחוץ על האפשרות של Replace All (החלף הכול) כמו בדוגמא המצוינת להלן:

לידים איכותיים
לאחר סיום הפעולה משני צדי הדומיין תקבלו תוצאה דומה במבנה הקישורים לתוצאה הזאת:
איך למצוא לידים איכותיים

איסוף לידים לעסקים על ידי רשימת מיילים

כעת, כשבידינו רשימה נקייה ומסודרת של הדומיינים עלינו לעבור לשלב איתור ושליפת כתובות הדואר האלקטרוניות. ישנם כלים רבים שיכולים לסייע לנו בביצוע משימה מהסוג הזה.


אנו נעשה שימוש בכלי המצוין הנקרא בשם SNOV.IO על מנת להעלות את רשימת הדומיינים שיצרנו ולאסוף לידים איכותיים דרך כתובות דואר אלקטרוניות. שימו לב לעובדה שתוכנה זו מוגבלת בכמות הפעולות שניתן לבצע באמצעות בגרסה החינמית שלה ולכן סביר להניח שיהיה עליכם לבצע תשלום על מנת לעבור על הרשימה המלאה שהכנתם:

יצירת לידים מחיפוש של גוגל 2
לאחר ביצוע scrape (איסוף נתונים ברשת) תהיה באפשרותכם להוסיף את התוצאות שהתקבלו לתוך רשימה חדשה:
יצירת לידים מחיפוש של גוגל 4
חשוב לציין שמאחר והכלים מסתמכים ומתבססים על היסטוריית העבר של כל דומיין ושרת, יתכן ותתקלו לעתים קרובות בכתובות דואר אלקטרוניות שאינן פעילות או אינן קיימות יותר.

על מנת לאמת כתובות דואר אלקטרוניות פעילות יש צורך בבחירת האפשרות של Verify Current List. פעולה זו תחסוך לכם פעולות רבות מיותרות בהמשך אשר ידרשו מכם לבצע תשלום עבור כתובות דואר אלקטרוניות שאינן קיימות.

הקמת קמפיין דיוור

יצירת לידים מחיפוש של גוגל 5
לאחר שווידאנו שכתובות הדואר האלקטרוניות קיימות, אנחנו עוברים להכנת קמפיין דיוור. הדבר היפה בכלי הזה הוא שהכלי מכיל מערכת דיוור חכמה מובנת עבור ביצוע משימה של פניות קרות בצורה אוטומטית. ראשית נלחץ על האפשרות של Lunch Drip Campaign ולאחר מכן נעבור לממשק שבו נבנה את תהליך שליחת המיילים בצורה חכמה:
יצירת לידים מחיפוש של גוגל 7
בניגוד לשליחת מיילים דרך תיבת דוא”ל או באמצעות כלי דיוור רגיל יש לכם כאן את האפשרות לבנות מערך אוטומציה לשליחת מיילים, שמטרתו לבצע פעולות שונות בהתאם לתגובת המשתמש וכל זה באופן אוטומטי. בדוגמא שיצרתי ניתן לראות תהליך אוטומטי פשוט למדי אולם יעיל ביותר, המפעיל שליחה של מייל לקביעת שיחה במקרה שבו המשתמש לוחץ על הקישור המצורף למייל.
דיוור במייל
במידה והמשתמש אינו לוחץ על הקישור, המערכת ממתינה במשך יומיים ולאחר מכן שולחת מייל מעקב המכיל תוכן אחר. למעשה כל בית עסק יכול לבנות מערכת שתתאים את עצמה לאופי קהל היעד ושתבצע פעולות שיגדילו את סיכויי ההמרה. נוסף על כך, המערכת אינה שולחת את כל המיילים בבת אחת, אלא מתזמנת את שליחת המיילים בצורה חכמה. הדבר מאפשר עקיפה של חסימת הדומיין של שולח המייל או את כניסתו למאגר הספאם (דואר הזבל) שבשרתים.

לסיכום

עכשיו אתם יודעים כיצד ניתן להשיג לידים לעסקים בקלות דרך חיפוש של גוגל ללא צורך בהפעלת פרסום ממומן או כל ערוץ שיווקי אחר.

חשוב לא להיות אופטימיים מדי כי מדובר בשיטה של פניות קרות ללידים ויחס המרות אינו גבוהה במיוחד (תלוי גם בניסוח של הפניה בדגש על יצירת ערך עבור לקוח פוטנציאלי) אך בכל זאת מדובר בשיטה שלוקחת פחות משעה והיא גם חינמית.

בשיטה דומה לזו הצלחנו לעזור ללקוחות שלנו בתחום B2B להביא לידים לעסקים ואנחנו מאמינים כי היא יכול לעזור גם לעסק שלכם.

אז צאו לדרך ושיהיה בהצלחה!

תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
מעוניינים בשירותי שיווק דיגיטלי?

בואו לראות את השירות שלנו