קידום ברשתות חברתיות מחוץ לקופסה
תוכן עניינים
האם הייתם רוצים להשיג את הלקוחות של המתחרים שלכם? במדריך זה, אראה לכם כיצד ניתן להשיג זאת בעזרת קבוצות של פייסבוק . תלמדו כיצד להשיג את כתובות הייחודית של חשבון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר שלהם. לאחר מכן תלמדו כיצד לייצר איתם אינטרקציה דרך בפלטפורמות אלה באופן אוטומטי.
אתם מוכנים? בואו נתחיל.
יצוא נתונים באמצעות Mailbiz
במאמר זה אנו נעשה שימוש בכלי חזק ועוצמתי Mailbiz להוצאת נתוני כל לקוחות המתחרים שלכם מתוך פייסבוק.
כלי זה מאפשר לכם להשיג כתובות דואר אלקטרוני מקבוצות בפייסבוק, פוסטים ואפילו את הפרופיל האישי במידת הצורך.
שלב א: הצטרפו לקבוצה
שימו לב:
עבור קבוצות פייסבוק, ניתן להוציא את כתובות דוא”ל של כל החברים בקבוצה. אולם, היישום מוגבל כאשר מדובר בעמודי מעריצים (Fan Pages).
באפשרותכם להוציא רק כתובות דוא”ל של אנשים שהגיבו על פוסטים ועליכם להתקין את התוסף של הכלי מיילביז על הדפדפן כרום כדי לשלוף את כתובות של אותם אנשים שעשו לייק או הגיבו לפוסטים.
שלב ב: אתרו את כתובת ה-URL של העמוד
אמור להיות מוצג בפניכם מספר ארוך אחרי “facebook.com/groups/” אותו הינכם צריכים להעתיק בדומה לדוגמא הזו:
אולם, הדבר לא תמיד כך, לעמודי מעריצים יש בדרך כלל כתובת URL מותאמת. במידה ואתם נתקלים בכתובת כזו, עליכם לעשות שלב נוסף. קחו למשל עמוד מעריצים של אלמנטור, יש לו כתובת URL מותאמת למטרות מיתוג ו-SEO.
לחלק גדול מהמתחרים שלכם תהיה כתובת URL מסגנון דומה. מה שאתם צריכים לעשות במקרה כזה הוא לשמור את כתובת ה-URL של עמוד אלמנטור:
https://www.facebook.com/groups/elementor.groupies
שלב ג: יצוא כתובת דוא"ל מחשבון המשתמש
עכשיו כשיש בידיכם את הקוד הייחודי של קבוצת פייסבוק בה בחרתם, באפשרותכם להמשיך לשלב יצוא כתובת הדואר האלקטרוני.
תרצו להקליק על Email Extractor, לאחר מכן Group Extractor, הדביקו את הקוד לתוך שדה Group ID והקליקו על Extract. המתינו מספר רגעים בזמן שמתרחש הקסם, המתינו עד לשמיעת צליל הביפ ולאחר מכן תוכלו להוריד את התוצאות.
Mailbiz כולל בתוכו גם פיצ’ר נפלא המאפשר לכם לאמת את רשימות דוא”ל ולוודא כי האימיילים אכן פעילים.
ישנם אנשים בעלי כתובות דואר אלקטרוני שונות לחשבון פייסבוק ולעבודה שלהם, וישנם אנשים בעלי חשבונות פייסבוק המתקשרים לכתובות דואר אלקטרוני ישנות.
שלב ד: רשתות חברתיות נוספות - אינסטגרם וטוויטר
בתור כלי אוטומציה עבור ביצוע פעולות כמו לייקים, תגובות ועקוב ניתן לבחון כלים כמו Jarvee או Followliker.
תוך מספר דקות, באפשרותכם לייבא את רשימות כתובות ה-URL המותאמות לכלי אוטומטי על מנת לבצע אינטרקציה עם כל הלקוחות של המתחרים שלכם תוך כדי הפגנת מעורבות בתכנים שלהם באופן קבוע.
עבור רשת לינקדאין, הייתי ממליץ להשתמש בכלי הנקרא Linked Helper.
היות שיש בידכם את כתובת ה-URL של פרופילים בעקבות ייבוא שלהם מתוך קבוצות פייסבוק שביצענו בשלב א, הגיע הזמן לשלוח להם בקשת חברות באופן אוטומטי.
דבר ראשון, הורידו את התוסף הזה לדפדפן כרום שלכם. להורדה לחצו כאן
שלב ה: ניהול מדיה חברתית שלכם
הפיצ'רים של הכלי Oktopost
- הכלי תומך ברשתות חברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין
- ניתן לשלב את הכלי עם גוגל אנליטיקס. באפשרותכם לייצר קמפיינים והכלי יכול להקצות באופן אוטומטי קוד מעקב עבור הקישורים. כך נהיה יותר קל לבצע ניתוח קמפיין דרך גוגל אנליטיקס.
- קיים לכלי תוסף לדפדפן כרום ופיירפוקס
- את הכלי ניתן לשלב בקלות עם Marketo Salesforce, Bitly, GoToWebinar.
- ניתן לעקוב ולהוסיף תגובה בקלות בכל תוכן המשותף ברשת החברתית בעזרת תיבת דואר נכנס.
- לעקוב אחרי תוכן ברשת חברתית לפי מילות מפתח.
- מאפשר יצוא נתונים ודוחות בקלות. הדוחות ניתנים להורדה בפורמט Excel או CSV. באפשרותכם גם לייצר תבניות תוכן אישיות בהן ניתן לעשות שימוש בעת שיתוף או יצירת תכנים.
נעבור ליישום
שלב א: חברו את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות בעזרת Oktopost. כמו בכל כלי אחר, כל מה שעליכם לעשות הוא לאמת את הפרופיל ולהתחבר.
שלב ב: בהתאם לחבילה שבחרתם, ניתן להוסיף אנשי צוות לאותו החשבון.
שלב ג: עכשיו מתחיל החלק המעניין! עליכם לחבר את גוגל אנליטיקס ל-Oktopost. כבר דנו מקודם על פיצ’ר זה, Oktopost יקצה קודי מעקב לקמפיינים. קוד המעקב מוכר בשם קוד UTM בתוך Oktopost.
שלב ד: אחרי גוגל אנליטיקס, הגיע הזמן לתכנן חיבורים אחרים כגון Salesforce במידה וישנם. בנוסף לכך, אתם יכולים להוסיף איתור לידים. הדבר מסייע לכם במעקב אחר הלידים על סמך התוכן ששותף על ידכם.
פרסום תכנים
ברגע שיצרתם את קמפיין, פרסמו את התוכן. בחרו ברשתות החברתיות המועדפות עליכם לפרסום התוכן בהן. באשר לבחירתן של פלטפורמות מדיה חברתית, תקבלו גם דוחות אנליטיים מדויקים.
השתמשו במסננים/הגדרות כגון שיתוף מידי או פרסום פוסט מתוזמן. לוח שנה יציג את לוח זמני פרסום התוכן. הדבר יאפשר לכם להבין יותר טוב את הכמות, האיכות והתדירות של התוכן הנדרש עבור קידום העסק שלכם.
מאפיינים אחרים כגון נכסי הודעות, תיבת דואר נכנס, עדכונים , דו”חות ומעקב הפניות זמינים גם כן. כל המאפיינים האלה פשוטים וקלים להבנה ולשימוש.
דפי עסקים זה כבר פאסה, היום כבר עדיף לפתוח קבוצה
הזמינו את החברים האיכותיים שלכם מלינקדאין לקבוצת פייסבוק ובקשו מכל מי שאתם מחוברים אליו להצטרף לקבוצה זו.
באפשרותכם לעשות שימוש בתוסף לדפדפן כרום על מנת להזמין את כל החברים שלכם להצטרף לקבוצה.
זכרו שעליכם להשאיר את הקבוצה שלכם במצב פעיל ולעלות תכנים באופן קבוע על מנת שתוכלו להופיע בקבוצות הממומלצות במערכת. המשמעות היא פרסום תכנים בעלי ערך משמעותי 2-3 פעמים בשבוע.
לאחר מכן, הפיצו רשימת דיוור במייל עם ההזמנה להצטרף לקבוצה שלכם והשתמשו בבוטים חכמים כמו ManyChat כדי לייעל את העבודה.
התהליך זה הינו מורכב אך לא אמור לקחת יותר מדי זמן ברגע שלומדים איך ליישם אותו.
אני מאחל לכם בהצלחה וצמיחה עסקית!
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
נהנתם לקרוא? שתפו
Google Ads Masterclass
- ללמוד הכל על פרסום בגוגל מהבית
- עבודה מרחוק עם אפשרות לשכר גבוה
- תמיכה וליווי לאורך כל התהליך
- קהילת אנשי שיווק בינלאומית
- הצטרפו לתוכנית גוגל אדס מאסטרקלאס