קידום ברשתות חברתיות

קידום ברשתות חברתיות מחוץ לקופסה

תוכן עניינים

האם הייתם רוצים להשיג את הלקוחות של המתחרים שלכם? במדריך זה, אראה לכם כיצד ניתן להשיג זאת בעזרת קבוצות של פייסבוק . תלמדו כיצד להשיג את כתובות הייחודית של חשבון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר שלהם. לאחר מכן תלמדו כיצד לייצר איתם אינטרקציה דרך בפלטפורמות אלה באופן אוטומטי.

 

אתם מוכנים? בואו נתחיל.

יצוא נתונים באמצעות Mailbiz

במאמר זה אנו נעשה שימוש בכלי חזק ועוצמתי Mailbiz להוצאת נתוני כל לקוחות המתחרים שלכם מתוך פייסבוק.

כלי זה מאפשר לכם להשיג כתובות דואר אלקטרוני מקבוצות בפייסבוק, פוסטים ואפילו את הפרופיל האישי במידת הצורך.

שלב א: הצטרפו לקבוצה

השלב הראשון שלכם הוא להצטרף לקבוצה מתוכה אתם מעוניינים להשיג כתובות דואר אלקטרוני. אנו ממליצים לכם ליצור חשבון פייסבוק חדש או להשתמש בחשבון הקיים של עובד החברה. חלק מהעסקים מעדיפים לא להופיע באופן בולט בקבוצות של המתחרים על מנת לשמור על סודיות. לכן הדבר באמת תלוי בכם.​
שימו לב:

עבור קבוצות פייסבוק, ניתן להוציא את כתובות דוא”ל של כל החברים בקבוצה. אולם, היישום מוגבל כאשר מדובר בעמודי מעריצים (Fan Pages).

 

באפשרותכם להוציא רק כתובות דוא”ל של אנשים שהגיבו על פוסטים ועליכם להתקין את התוסף של הכלי מיילביז על הדפדפן כרום כדי לשלוף את כתובות של אותם אנשים שעשו לייק או הגיבו לפוסטים.

שלב ב: אתרו את כתובת ה-URL של העמוד

אתם זקוקים ל-ID (אמצעי זיהוי) של הקבוצה לצורך הפעלת הכלי. כנסו לקבוצה או לעמוד המעריצים של המתחרה שלכם והעתיקו את כתובת ה-URL.

אמור להיות מוצג בפניכם מספר ארוך אחרי “facebook.com/groups/” אותו הינכם צריכים להעתיק בדומה לדוגמא הזו:
קבוצות פייסבוק

אולם, הדבר לא תמיד כך, לעמודי מעריצים יש בדרך כלל כתובת URL מותאמת. במידה ואתם נתקלים בכתובת כזו, עליכם לעשות שלב נוסף. קחו למשל עמוד מעריצים של אלמנטור, יש לו כתובת URL מותאמת למטרות מיתוג ו-SEO.


לחלק גדול מהמתחרים שלכם תהיה כתובת URL מסגנון דומה. מה שאתם צריכים לעשות במקרה כזה הוא לשמור את כתובת ה-URL של עמוד אלמנטור:

https://www.facebook.com/groups/elementor.groupies

קבוצות פייסבוק 2
לאחר מכן כנסו לדאשבורד של הכלי Mailbiz והקליקו על ID Finder שבלוח השמאלי, כעת העתיקו את הקישור המלא הקבוצה, הקליקו על Find ID והעתיקו את המספר שמופיע בפניכם בצבע אדום.
פרסום ברשתות חברתיות
מספר זה יהיה ישמש אותנו בהמשך.

שלב ג: יצוא כתובת דוא"ל מחשבון המשתמש

זה החלק הכי המהנה של העבודה.

עכשיו כשיש בידיכם את הקוד הייחודי של קבוצת פייסבוק בה בחרתם, באפשרותכם להמשיך לשלב יצוא כתובת הדואר האלקטרוני.

תרצו להקליק על Email Extractor, לאחר מכן Group Extractor, הדביקו את הקוד לתוך שדה Group ID והקליקו על Extract. המתינו מספר רגעים בזמן שמתרחש הקסם, המתינו עד לשמיעת צליל הביפ ולאחר מכן תוכלו להוריד את התוצאות.
פרסום ברשתות חברתיות 2
יש לכם כעת את הבחירה להוריד גם פרטים נוספים אודות המשתמשים כגון תאריכים של ימי הולדת ומספרי טלפון רק במידה ופרטים אלה מוצגים ומעדוכנים בפרופילים שלהם.

Mailbiz כולל בתוכו גם פיצ’ר נפלא המאפשר לכם לאמת את רשימות דוא”ל ולוודא כי האימיילים אכן פעילים.

ישנם אנשים בעלי כתובות דואר אלקטרוני שונות לחשבון פייסבוק ולעבודה שלהם, וישנם אנשים בעלי חשבונות פייסבוק המתקשרים לכתובות דואר אלקטרוני ישנות.
רשת חברתית - פריצות צמיחה
כעת באפשרותכם מגוון פעולות שניתן לבצע עם רשימות כתובות הדואר האלקטרוני האלה. ראשית כל, באפשרותכם להשליך אותן ישירות למשפך המכירות שלכם ולהתחיל בתהליך איתור לידים איכותיים (MQL). לחלופין, באפשרותכם לעלות אותם בחזרה לפייסבוק כקהל למיקוד על מנת להגיע לאותם האנשים עם מודעות שיכילו מסר המותאם ביותר עבורם. הדבר יאפשר לכם להפוך את הפרסום לכמה שיותר רלוונטי עבורם. אך יש גם דברים נוספים. באפשרותכם אפילו לעשות שימוש באלגוריטם של פייסבוק על מנת לייצר “קהלים דומים” בעזרת הקהל המותאם שהעליתם על ידי שימוש ברשימת כתובות הדואר האלקטרוני שהשגתם. הדבר מכפיל בקלות את מספר האנשים אליהם אתם יכולים להגיע תוך שמירה על אותם נתונים דמוגרפיים חברתיים כמו אלו שמופיעים ברשימה הראשונה שלכם.

שלב ד: רשתות חברתיות נוספות - אינסטגרם וטוויטר

** חשוב לציין כי מרבית מערכות אוטומציה אשר מוזכרות כאן – אינן נחשבות לחוקיות לפי מדיניות של רשתות חברתיות כמו פייסבוק ולכן שימוש לא מתאים בכלים אלו יכול להוביל לחסימת החשבון. השימוש בכלי נתון באחריותכם בלבד. איננו ממליצים להשתמש בכלים לקהל הרחב אלה רק למי שמודע לכל ההשכלות והסכנות הכרוכות בכך.

בתור כלי אוטומציה עבור ביצוע פעולות כמו לייקים, תגובות ועקוב ניתן לבחון כלים כמו Jarvee או Followliker.


תוך מספר דקות, באפשרותכם לייבא את רשימות כתובות ה-URL המותאמות לכלי אוטומטי על מנת לבצע אינטרקציה עם כל הלקוחות של המתחרים שלכם תוך כדי הפגנת מעורבות בתכנים שלהם באופן קבוע.

עבור רשת לינקדאין, הייתי ממליץ להשתמש בכלי הנקרא Linked Helper.

היות שיש בידכם את כתובת ה-URL של פרופילים בעקבות ייבוא שלהם מתוך קבוצות פייסבוק שביצענו בשלב א, הגיע הזמן לשלוח להם בקשת חברות באופן אוטומטי.

דבר ראשון, הורידו את התוסף הזה לדפדפן כרום שלכם. להורדה לחצו כאן

תוסף פייסבוק לכרום
העלו את הרשימה שלכם של כתובות URL לתוך תוסף זה. לאחר מכן הקליקו על לחצן PLAY.

שלב ה: ניהול מדיה חברתית שלכם

באפשרותכם לעשות שימוש בכלי כגון Oktopost שיסייע לכם עם זה. Oktopost הוא כלי מצויין במיוחד כאשר מדובר בשיווק עסקים מסוג B2B. כלי זה מקל על ניהול ומדידה על פני ערוצי מדיה חברתית מוכרים. כמו כן כלי זה תומך ברשת חברתית לעסקים לינדקאין.

הפיצ'רים של הכלי Oktopost

  1. הכלי תומך ברשתות חברתיות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין
  2. ניתן לשלב את הכלי עם גוגל אנליטיקס. באפשרותכם לייצר קמפיינים והכלי יכול להקצות באופן אוטומטי קוד מעקב עבור הקישורים. כך נהיה יותר קל לבצע ניתוח קמפיין דרך גוגל אנליטיקס.
  3. קיים לכלי תוסף לדפדפן כרום ופיירפוקס
  4. את הכלי ניתן לשלב בקלות עם Marketo Salesforce, Bitly, GoToWebinar.
  5. ניתן לעקוב ולהוסיף תגובה בקלות בכל תוכן המשותף ברשת החברתית בעזרת תיבת דואר נכנס.
  6. לעקוב אחרי תוכן ברשת חברתית לפי מילות מפתח.
  7. מאפשר יצוא נתונים ודוחות בקלות. הדוחות ניתנים להורדה בפורמט Excel או CSV. באפשרותכם גם לייצר תבניות תוכן אישיות בהן ניתן לעשות שימוש בעת שיתוף או יצירת תכנים.

נעבור ליישום

שלב א: חברו את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות בעזרת Oktopost. כמו בכל כלי אחר, כל מה שעליכם לעשות הוא לאמת את הפרופיל ולהתחבר.

שלב ב: בהתאם לחבילה שבחרתם, ניתן להוסיף אנשי צוות לאותו החשבון.

שלב ג: עכשיו מתחיל החלק המעניין! עליכם לחבר את גוגל אנליטיקס ל-Oktopost. כבר דנו מקודם על פיצ’ר זה, Oktopost יקצה קודי מעקב לקמפיינים. קוד המעקב מוכר בשם קוד UTM בתוך Oktopost.

שלב ד: אחרי גוגל אנליטיקס, הגיע הזמן לתכנן חיבורים אחרים כגון Salesforce במידה וישנם. בנוסף לכך, אתם יכולים להוסיף איתור לידים. הדבר מסייע לכם במעקב אחר הלידים על סמך התוכן ששותף על ידכם.

פרסום תכנים

התחילו ביצירת קמפיין חדש. אולם מהו קמפיין? את כל התכנים שאתם רוצים לפרסם ניתן לרכז בתוך הקמפיין. לדוגמא, לעדכון החדשות היומי או לפעילות היומיומית ניתן להתייחס כאל קמפיין.

ברגע שיצרתם את קמפיין, פרסמו את התוכן. בחרו ברשתות החברתיות המועדפות עליכם לפרסום התוכן בהן. באשר לבחירתן של פלטפורמות מדיה חברתית, תקבלו גם דוחות אנליטיים מדויקים.

השתמשו במסננים/הגדרות כגון שיתוף מידי או פרסום פוסט מתוזמן. לוח שנה יציג את לוח זמני פרסום התוכן. הדבר יאפשר לכם להבין יותר טוב את הכמות, האיכות והתדירות של התוכן הנדרש עבור קידום העסק שלכם.

מאפיינים אחרים כגון נכסי הודעות, תיבת דואר נכנס, עדכונים , דו”חות ומעקב הפניות זמינים גם כן. כל המאפיינים האלה פשוטים וקלים להבנה ולשימוש.

דפי עסקים זה כבר פאסה, היום כבר עדיף לפתוח קבוצה

כיום דפי פייסבוק כבר נראים פחות רלוונטים. במידה ואתם רוצים להגיע לאנשים אמיתיים, עליכם להתחיל לפתח קבוצות פייסבוק. באפשרותכם לעשות שימוש בקבוצות פייסבוק שלכם ולהתאים את התוכן לקהל החדש. למעשה בניית קבוצה אינה משימה כל כך קשה.

הזמינו את החברים האיכותיים שלכם מלינקדאין לקבוצת פייסבוק ובקשו מכל מי שאתם מחוברים אליו להצטרף לקבוצה זו.

באפשרותכם לעשות שימוש בתוסף לדפדפן כרום על מנת להזמין את כל החברים שלכם להצטרף לקבוצה.
תוספים חכמים לפייסבוק
כל מה שעליכם לעשות הוא: – להגדיר הגבלת זמן של 15 שניות. – לעשות הפסקה לפני שאתם מגיעים ליותר מאלף הזמנות ביום (אם לא תעשו זאת יש סיכון שתקבלו חסימת חשבון).

זכרו שעליכם להשאיר את הקבוצה שלכם במצב פעיל ולעלות תכנים באופן קבוע על מנת שתוכלו להופיע בקבוצות הממומלצות במערכת. המשמעות היא פרסום תכנים בעלי ערך משמעותי 2-3 פעמים בשבוע.

לאחר מכן, הפיצו רשימת דיוור במייל עם ההזמנה להצטרף לקבוצה שלכם והשתמשו בבוטים חכמים כמו ManyChat כדי לייעל את העבודה.

התהליך זה הינו מורכב אך לא אמור לקחת יותר מדי זמן ברגע שלומדים איך ליישם אותו.

אני מאחל לכם בהצלחה וצמיחה עסקית!
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
מבלים בפייסבוק גם?
בואו לעשות לנו לייק לעמוד ❤️