YANDEX METRICA

Yandex Metrica: כלי אנליטיקה וניתוח מבקרים באתר

כיום יש הרבה מאוד כלים לניתוח פעילות המשתמשים באתרים. הכלי המוביל כיום הינו גוגל אנליטיקס שכמעט מותקן בכל אתר אך גם לכלי הזה יש חסרונות. החברה הענקית בשם יאנדקס בחרה להוציא כלי אנליטיקה שבא לתת פייט לכל המערכות המובילות בשוק, כולל גוגל אנליטיקס.

מהי חברת יאנדקס?

החברה יאנדקס הינה חברה רוסית המשמשת בתור מנוע חיפוש (מתחרה לגוגל). בנוסף החברה הוציא עם השנים מגוון של כלים כמו דפדפן, שירותי דוא”ל, פלטפורמת פרסום ועוד. בארץ מכירים את החברה בעיקר בזכות האפליקציות מוניות שבה להתחרות עם גט.

לאחרונה הוציאה יאנדקס כלי מתקדם לניתוח פעילות המבקרים באתר שזמין כיום בחינם לכולם. אך אל תתנו למילה “חינמי” להטעות אתכם – מדובר במערכת מאוד חזקה ששווה לא פחות מגוגל אנליטיקס עצמו (ואפילו יותר).

סקירה כללית:

הכלי הזה מציג נתוני משתמשים שביקרו באתר. למי שעובד עם מערכות אנליטיקה ירגיש כמו כאן בבית.

כל הנתונים המוכרים זמינים במערכת כמו זמן ביקור ממוצע באתר, באונס רייט, כמות המרות, יחס המרה ועוד.

במערכת יש הפרדה ברורה בין נתונים “יבשים” (Reports) לבין נתוני מעקב התנהגותי (Maps ו-Sessions) המעניינים שמוכרים לכל מי שהתנסה בכלים כמו hotjar, smartlook או fullstory.

נתוני מעקב התנהגותי

מעבר לנתונים דמוגרפיים והתנהגותיים שהמערכת מציע לנו, הפיצ’ר המעניין ביותר שלה הוא נתוני מעקב התנהגותי.

המערכת מציעה כלי למיפוי חום וסקטוני מעקב אחר פעילות המשתמשים בחינם (בניגוד לשאר מערכות מובילות בשוק כמו הוטג’אר שציינתי מקודם שעובדות לפי תשלום חודשי). לפי דוחות של המערכת אנו יכולים לבדוק מספר נתונים בצורה ויזאולית כמו: מעקב אחר קליקים וגלילה בעמוד וקליקים על קישורים. הפיצ’ר הנוסף הוא יכולת לנתח טופס השארת פרטים ולגלות באיזה שלב (מילוי פרטים) אנשים נוטשים.

מעבר לכך המערכת מציעה מעקב אחר פעילות המבקרים באתר בצורת סרטוני וידאו. שילוב מנצח בין שני העולמות. כל הפיצ’רים האלו הופכים את הכלי הזה למועדף עלינו בעל פיצ’רים שלא קיימים בגוגל אנליטיקס. 

ניתוח קליקים וגלילות בעמוד

מדובר בדוח שמציג בצורה ויזואלית איפה המשתמשים הקליקו ועד איזה אזור הם הגיעו דרך גלילה בעמוד. המטרה של הדוח היא לנסות להבין את התנהגות של המבקרים באתר ולהתאים את התכנים עבורם בצורה הטובה ביותר.

לדוגמא אם אנחנו רואים שאנשים לוחצים הרבה על אזור שמופיע בתחתית העמוד אז ניתן לשקול לעדכן את העמוד ולעלות את החלק הזה למעלה.

למעשה מדובר בחוויית המשתמש (UX) בתוך האתר והמטרה שלנו להפוך את החוויה הזו לכמה שיותר קלה ונוחה עבורו.

יאנדקס דוחות 4

ניתוח קישורים בעמוד

דוח זה מציג בצורה דומה לדוח הקודם איפה נמצאים קישורים בעמוד ועל אלו מהם הקליקו. כאשר לוחצים על אחד מהקישורים ניתן לראות מידע נוסף וזה מאפשר לנו להבין לאן ממשיכים המשתמשים מעמוד הקיים ומה הם מחפשים.

יאנדקס דוחות 2

ניתוח טפסים

דוח שמציג את השלבים של הטופס ואת האינטראקציה של המשתמשים. דוח המרות מראה לנו כמה מתוך אלו שביקרו בעמוד ביצעו אינטרקציה עם הטופס וכמה מהם השאירו פרטים.

הדוח הנוסף של שדות מראה לנו את כל השלבים שיש בטופס, כמה זמן לוקח למלא כל טופס ובאיזה שדה אנשים נוטים לנטוש את הטופס מבלי למלא אותו. מדובר באפשרות מצויינת כדי לוודא שהטופס עובד בצורה טובה ואיפה כדאי לשפר אותו.

יאנדקס דוחות 3

ניתוח פעילות גולשים

מדובר בטבלה שמציגה את הקלטות של פעילות המבקרים באתר.מעבר להקלטה עצמה המערכת מציגה עוד מספר נתונים חשובים אודות כל משתמש כמו מקור ההגעה שלו, דפדפן, מיקום ועוד. לאחר לחיצה על כפתור פליי ניתן לצפות בכל session (ביקור) של כל משתמש בנפרד. דרך פיצ’ר זה ניתן לזהות בקלות תקלות באתר ולהגיע למסקנות אודות שיפור חוויית המשתמש בתוך עמוד ספציפי או ברמת האתר כולו.

הפיצ’ר הזה נחשב להכי “כיפי” כי הוא למעשה מאפשר לנו להיות “האח הגדול” ולראות מה כל אחד מהמבקרים עשה בתוך האתר.הפיצ’ר הזה קיים גם בכלים דומים שציינתי מקודם אך הכלים אלו הינם בתשלום. כאן אנחנו מקבלים את אותם הדברים רק בחינם.

יאנדקס דוחות 1

לסיכום במשפט קצר: הכלי הזה בא לתת ערך מטורף לכל בעל אתר או חנות אינטרנטית. וכל זה ללא עלות! מומלץ לא לחכות ולנסות את הכלי הזה כבר עכשיו.

מעבר לאתר יאנדקס מטריקה

דן קבקוב

דן קבקוב

מנכ"ל סוכנות Dan Digital

אהבתם את המאמר? שתפו ❤️

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
עוד כתבות מהבלוג:

רוצה לקבל טיפים מעולים
על שיווק דיגיטלי?

קבל עדכונים והטבות חמות לפני כולם

גלה כיצד ניתן להגדיל את כמות הלידים בעסק שלך

רעיונות הכי חדשים לפריצת צמיחה עסקית