
פייסבוק מסנג'ר - קלף שיווקי מנצח
תוכן עניינים
למעשה יש יותר מ-1.3 ביליון משתמשי פייסבוק מסנג’ר פעילים בכל חודש. האם חשבתם פעם כיצד מסנג’ר יכול לשמש אותכם עבור קידום העסק שלכם בפייסבוק?

(כמות משתמשים פעילים במיליונים לפי ניתוח של חברת Statista)
כמו כן, כלי זה מאפשר לגייס לקוחות חדשים ולתת תמיכה ללקוחות הקיימים בקלות.
מאחר ואנחנו נמצאים בשיא של השימוש בכלי, חשבנו שזה יהיה רעיון מעולה לחלוק את מה שגילינו עד כה עם הקוראים שלנו.
למה חייבים להשתמש בפייסבוק מסנג'ר?
אולם המחשבה הזו מפספסת משהו מעניין – משהו גדול יותר שהוא חלק בלי נפרד מהמדיה החברתית. והדבר הזה – אפליקציות לשליחת הודעות.
אפליקציות לשליחת הודעות עלו בחשיבותם על רשתות החברתיות

התכתבות בהודעות הופכת את החוויה עם הלקוח ליותר אישית
Facebook IQ ערכו מחקר בנושא השימוש בהודעות טקסט עם 12,500 אנשים מרחבי העולם וגילו מגמות מעניינות בקרב אותם אנשים שעברו את הסקר:
- 63% מתוך כלל האנשים שעברו את הסקר אמרו שכמות שליחת ההודעות שלהם לבתי עסק עלתה במהלך השנתיים האחרונות.
- 56% מתוכם היו מעדיפים לשלוח ולקבל הודעות מבית עסק בכל מה שקשור לשירות לקוחות.
- 61% מתוכם אוהבים לקבל הודעות מותאמות אישית מבתי עסק.
- יותר מ-50% מתוכם סבורים יותר לרכוש מצרכים מבית עסק איתו ניתן להתכתב בהודעות.
7 דרכים בהן ניתן להשתמש בפייסבוק מסנג'ר לטובת השיווק שלכם
1. שתפו את התכנים שלכם בקלות
לכן במקום רק לבקש מאנשים למלא טופס השארת פרטים ולקבל את התכנים באמצעות אימייל, הצענו את האפשרות לדלג על הטופס ולקבל את התוכן באמצעות פייסבוק מסנג’ר. לאחר ארבעה שבועות של בדיקה, מצאנו מנצח ברור:
אסטרטגיית מסנג’ר הביאה לידי ליותר מ-242% גדילה בשיעורי פתיחה ו-619% בשיעור קליקים.

במידה ואתם מעוניינים לבדוק ולחקור אסטרטגיה זו, אנו ממליצים לבדוק בחום את הנושא של בניית צֶ’טְבּוֹט (תוכנה ליצירת שיחות אוטומטיות דרך פייסבוק מסנג’ר) בעזרת כלים כמו ChatFuel.
בעזרת ChatFuel באפשרותכם לייצר צֶ’טְבּוֹט להעברת התכנים שלכם באופן אוטומטי.

2. עזרו לעוקבים שלכם למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר
ישנן הרבה דוגמאות מצוינות לשימוש מהסוג הזה באפליקציית מסנג’ר. לחברות כמו TechCrunch יש צ’אטבוט היכולים לסייע לעוקבים שלהם למצוא מאמרים אותם הם מעוניינים לקרוא.
לדוגמא, כך זה נראה כשאני מנסה למצוא מאמרים המתקשרים ל-Elon Musk באתר TechCrunch, על ידי שימוש בצ’אטבוט:

- התייחסו לצ’אטבוט שלכם כמו אל מכונה לשיווק תוכן. המכירות אינן צריכות להיות המטרה הראשונית שלכם, אך ניתן לעשות שימוש בתוכן להפניית משתמשים לאתר האינטרנט שלכם ומשם לנסות להמיר אותם ללידים.
- וודאו כי אתר האינטרנט שלכם מותאים למכשירים ניידים.
- עדכנו את הלקוחות לגבי איך והיכן אפשר ליצור אתכם קשר במידה והם זקוקים לסיוע נוסף, לרבות נושאים הקשורים לשירות לקוחות.
- תכללו בתסריט השיחה אפשרויות לבחירה במידת האפשר. הדבר מקל על המשתמשים למצוא תוכן בו הם מתעניינים, גם אם הם לא בדיוק יודעים מה הם מחפשים.
הקמת צ’אטבוט חכם שמאפשר לעוקבים שלכם לעשות חיפוש נחשב לפתרון הרבה יותר מסובך ומורכב מאשר יצירת צ’אטבוט שפשוט יודע להעביר תוכן נכון. לכלים כמו ChatFuel, ManyChat וגם Botsify יש מדריכים ותבניות שיסייעו לכם בנושא זה.
3. משכו את תשומת לבם של משתתפים באירוע
בדומה לדוגמא שצוינה מקודם – חברת האבספוט מצאה כי שיעור התגובה באפליקציית מסנג’ר היה גבוה באופן משמעותי יותר משיעור התגובה בדואר האלקטרוני.
להלן התנסות שחוויתי לאחרונה עם האבספוט:
- נרשמתי לאירוע של ארבעה ימים דרך אפליקציית מסנג’ר (התהליך היה נחמד הרבה יותר מאשר למלא טופס באתר).
- יום לפני האירוע, הם שלחו לי תזכורת עם קישורים להוספת אירוע ליומן לוח השנה שלי.
- במהלך ארבעת הימים של האירוע, הם עדכנו אותי בכל הנוגע להרצאת היום ושלחו לי קישור לצפייה בוובינרים.
- בסיומם של ארבעת הימים, הם ערכו סקר במטרה לקבל פידבק אודות האירוע.

בעזרת כלים כמו ManyChat, באפשרותכם ליצוק רשימות דיוור ולשלוח הודעות בקלות. שליחת הודעות דומה מאוד לשליחת דואר אלקטרוני. כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד את ההודעה שלכם, להוסיף קישורים ולשלוח.

4. יצירת לידים איכותיים
לפי דבריו של דמיטרי קאצ’ין מחברת Chatfuel, קצב זמן התגובה באפליקציית מסנג’ר גבוה באופן משמעותי יותר כיום.
באופן ברור, מספרים משתנים באופן כוללני – ובדיקות ממוחשבות טובות יותר עם קהלים יותר מעורבים משיגות 80-90% משיעורי התגובה. בעוד שאפילו בדיקות הכי פחות מבטיחות נמצאות בטווח של 35-40%.
סוכנות שיווקית בשם Valassis, הקימה צ’אטבוט עבור קבוצת הרכבים הממונעים על שם פלדמן במטרה לייצר לידים ומכירות עבור ספקי מכוניות המקומיים שלהם. הם הריצו מודעות מסוג “click-to-Messenger” יחד עם איתור מיקומים במטרה להגיע לקהל היעד שלהם בפייסבוק.
ברגע שהמשתמש מקליק על המודעה, נפתח חלון צ’אט עם צ’אטבוט עם תסריט שיחה מוגדר מראש ששואל את המשתמש סדרת שאלות. (יש גם את האפשרות לשוחח עם נציג אמיתי).

לאחר שניסינו גישה דומה במטרה לייצר לידים באמצעות מסנג’ר אנו קיבלנו ירידה מדהימה של 320% בעלות ממוצעת לכל ליד, בעוד שאיכות הלידים ירדה רק במעט.
יש צורך להשקיע הרבה מאמץ בהקמת אפיון לצ’אטבוט עבור איסוף לידים, אולם המאמץ היה שווה את זה.
השתמשו בפייסבוק מסנג’ר בשילוב עם קידום ממומן בתור קלף שיווקי מנצח.
5. משכו את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים מחדש
התשובה היא: דרך מודעות ממומנות.
ישנם שני סוגים של מודעות ממומנות בהן תוכלו לעשות שימוש בפייסבוק מסנג’ר. סוג המודעות הראשון, click-to-Messenger ads, אותו הזכרתי בקצרה לפני, מאפשר לכם להפנות אנשים מפיד חדשות של פייסבוק ליצור שיחה עם העסק דרך המסנג’ר. הסוג השני, sponsored messages , מאפשר לכם ליזום שיחה במסנג’ר עם כל אחד ששלח לכם בעבר הודעה בעמוד העסקי.
דרך מצוינת לעשות שימוש במודעות בשילוב מסנג’ר היא למשוך מחדש את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים, כמו לדוגמא אנשים שביקרו בעמוד הרכישה באתר אבל לא רכשו את המוצר או אנשים ששאלו אתכם שאלות באמצעות במסנג’ר בעבר אודות המוצר או השירות.
לדוגמא, באפשרותכם לעשות שימוש במודעות click-to-Messenger ולהשיג אותם דרך ערוץ נוסף שמטרתו להבין את הצרכים שלהם יותר או שבאפשרותכם לעשות שימוש במודעות ממומנות לשליחת תוכן רלוונטי והצעות שיווקיות באופן ישיר.

בהשוואה לשיעור פתיחה של כ-20% בדיוור מיילים התוצאות האלה נראות לא רע בכלל.

6. הגיעו לקהל היעד שלכם באופן יותר אישי
פיד החדשות של פייסבוק כיום מלא בתכנים שונים. דמיינו שבאפשרותכם להגיע לקהל היעד שלכם ללא כל הרעש מבסיס ובאופן יותר אישי.
בעזרת מודעות ממומנות, ניתן יהיה לעשות את זה. אנשים יכולו לראות את המודעה שלכם ממש בתווך אפליקציית מובייל של מסנג’ר שלהם.
ברגע שהם לוחצים על המודעה, הם מועברים לעמוד נחיתה ייעודי – במקרה זה יכול להיות אתר האינטרנט שלכם, דף נחיתה או אפשרות ליזום שיחה דרך המסנג’ר.
אולם יש משהו שחייבים לקחת בחשבון: התגובות למודעות מהסוג הזה יוכלות להיות שונות.
בעוד שהרבה אנשי שיווק היו שמחים ליפול על ההזדמנות הזו, חלק מהאנשים חושבים שמודעות מהסוג הזה לא כל כך נעימות ולפעמים יכולות לייצר אפקט שלילי לעסק ולמותג. יתכן וייקח זמן עד שאנשים יתרגלו לראות מודעות מהסוג הזה באפליקציית המסנג’ר.
על מנת לאפשר הצגה של מודעות ממומנות באפליקציית פייסבוק מסנג’ר, צריך לבחור באפשרות של Messenger Home בתפריט מיקום המודעות שלכם.
את התפריט הזה ניתן למצוא בתוך ההגדרות של קבוצת מודעות בתוך מנהל מודעות של פייסבוק.

7. הביאו מענה מהיר ותמיכה מלאה ללקוחות
מדובר בתמיכה ללקוחות ומענה מהיר באמצעות אפליקציית מסנג’ר. זכרו: שירות לקוחות דרך רשתות חברתיות הוא למעשה ערוץ שיווק החדש.
ברור שאנשים מעדיפים מאוד ליצור קשר עם עסקים ומותגים באמצעות שליחה וקבלת הודעות באמצעות צ’אט. והם גם מעוניינים לקבל מענה מהיר ואיכותי ככל האפשר.
כפי שהוזכר קודם לכן, פייסבוק מצאה כי 56% מהאנשים שענו על הסקר היו מעדיפים לשלוח ולקבל הודעות מאשר ליצור קשר טלפוני עם בית עסק לשם קבלת מענה משירות לקוחות.
בסקר שכלל יותר מ-1000 בני אדם, חברת Sprout Social מצאה כי רוב הלקוחות מצפים לקבל מענה דרך רשת חברתית תוך ארבע שעות (בעוד שלעסקים לקוח בממוצע כ-10 שעות לעשות זאת).
הם מצאו גם כי 30% מהאנשים מעדיפים לגשת למתחרה במקרה שבו העסק אינו משיב בזמן!




איך אתם הייתם עושים שימוש בפייסבוק מסנג'ר?
בפייסבוק עובדים קשה על מנת להפוך את אפליקציית המסנג’ר לערוץ מצוין עבור בתי עסק.
לדוגמא, פייסבוק מאפשרת לטרגט קהלים מסויימים עבור מודעות פייסבוק ולהגיע לאנשים שהסבירות שישלחו הודעה לבית העסק היא גבוה.
דוגמא מעולה לצ’אטבוט הוא דף בפייסבוק שנקרא “דורון חיפוש דירות” המאפשר לכם להפעיל בוט חכם שימצא עבורכם דירה בתל אביב לפי הדרישות שלכם וישלח לכם מודעות מתאימות באופן אוטומטי.
השירות הוא חינמי אז כדאי מאוד לנסות ולהתרשם: https://www.facebook.com/dorontlv

- הפיצו את התוכן המדהים שלכם לקהל העוקבים.
- עזרו לעוקבים שלכם למצוא את התוכן הרלוונטי ביותר בעזרת תסריט שיחה אוטומטי.
- משכו את תשומת לבם של המשתתפים במהלך אירוע.
- צרו אוטומציה לייצירת לידים איכותיים דרך שיחות עם צ’אטבוט.
- הגיעו לכל מי שיצר אינטרציה עם העסק בעבר.
- הגיעו לקהל היעד שלכם בפניה יותר אישית דרך מודעות באפליקציה.
- הביאו מענה מהיר ותמיכה מלאה ללקוחות הקיימים.
בהצלחה!
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏

דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.