ניהול דף פייסבוק

ניהול דף פייסבוק - כיצד ליצור עמוד פייסבוק מושלם

תוכן עניינים

לפייסבוק כבר יש יותר מ-2.5 ביליון משתמשים פעילים. בתור בעלי עסקים קטנים ומנהלי שיווק בחברות, באפשרותכם להגיע וליצור קשר עם קהל היעד שלכם דרך ניהול דף פייסבוק. במילים הפשוטות “אם לעסק שלך אין נוכחות בסושיאל – אתה פשוט לא קיים”.

אז מאיפה כדאי לנו להתחיל? והאם קיימת נוסחה שלפיה ניתן להתחיל לבנות את הנוכחות בדרך הכי טובה?

החל מניהול דפי פייסבוק ועד להעלת תכנים שהסוכנות שלנו עשתה אינספור פעמים במהלך מספר השנים האחרונות, התנסינו פעמים רבות במגוון טיפים שעזרו לשפר את השיווק של הלקוחות בפייסבוק.

תוך ניסוי וטעיה הצלחנו לבנות את הדרך הטובה ביותר להקים ולנהל דפי פייסבוק. במאמר זה אני אספר לכם כיצד התהליך עובד מההתחלה ועד הסוף.

נכון שהדברים ממשיכים להשתנות כל הזמן בפייסבוק ומספר העדכונים בממשק רק הולך וגדל עם הזמן.

אתם יכולים להיעזר במאמר זה כסוג של מדריך מא’ ועד ת’ ונקודת התחלה מצוינת לניהול דף פייסבוק בצורה נכונה לצורך חשיפה מיטבית והגדלת קהל העוקבים שלכם בסושיאל.

אתם מוזמנים לקרוא את המאמר, לבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם ולבצע שינויים תוך כדי שאתם לומדים דברים חדשים.

איך לפתוח דף עסקי בפייסבוק ב-6 שלבים פשוטים

שלב 1: מלאו את המידע העסקי הבסיסי שלכם

על מנת לפתוח עמוד פייסבוק חדש יש להקליק על התפריט הנפתח בפינה הימנית העליונה של כל פרופיל בפייסבוק ולבחור באפשרות של “Create Page”.

ברגע שאתם מגיעים לשם, תראו שתי אפשרויות – “עסק או מותג” וגם “דמות קהילתית ודמות ציבורית”.

מאחר ואנחנו יוצרים דף פייסבוק עבור העסק, יש להקליק על “Get Started” תחת התיבה של “Business or Brand” (בית עסק או מותג).
יצירת דף חדש בפייסבוק
לאחר מכן יש מספר שדות שיהיה צורך למלא:

  • שם הדף
  • קטגוריות
  • כתובת
  • מספר טלפון

  • אין צורך לדאוג. התהליך הוא הינו קצר ולא מצריך יותר מדי זמן מהצד שלכם. זכרו שבאפשרותכם לשנות את הקטגוריה (אולם לא את השם של הדף!) בשלב מאוחר יותר במידת הצורך.

שלב 2: הוסיפו תמונת פרופיל ותמונת רקע

בשלב הבא, פייסבוק יבקש מכם להעלות תמונה פרופיל ותמונת רקע עבור הדף.
תמונת פרופיל – 170X170 פיקסלים
יצירת דף חדש בפייסבוק 3
התמונה הזו תופיע בתור תמונת פרופריל לצד שם שלכם (בדומה לפרופריל הפרטי) בכל פעם שאתם רושמים תגובה או מפרסמים תוכן. באופן אידיאלי תרצו להעלות את הלוגו של העסק שלכם כאן.

הגודל הטוב ביותר לתמונת פרופיל הוא 170 רוחב על 170 פיקסל גובה. ממדים ריבועיים הם הטובים ביותר. חשוב לציין שפייסבוק חותך את התמונה לצורה מעוגלת במודעות ובפרסומים.
תמונת רקע – 462X820 פיקסלים
הקמת דף פייסבוק 3
תמונת הרקע מופיעה לרוחב הקצה העליון של הדף שלכם ונחשבת להזדמנות מצוינת להעברת מסר שיווקי מרכזי התומך במיתוג שלכם, כזה שימשוך תשומת לב או יוציא רגשות מהמבקרים בעמוד.

הגודל האידיאלי לתמונת הרקע הינו 820 רוחב על 462 פיקסלים גובה.

התאמה למכשירים ניידים: לפי המערכת של פייסבוק, תמונת הרקע שלכם מוצגת בגדלים שונים לפי סוג המשכיר איתו נכנסתם לעמוד – רוחב 820 על גובה 312 פיקסלים עבור מחשבים נייחים ורוחב 640 על גובה 360 פיקסלים עבור מכשירים ניידים.

במידה ואתם רוצים לעשות שימוש בתמונה אחת שנראת טוב גם על מחשב נייח והן על המכשיר הנייד, אתם יכולים לנסות את המידות הבאות: רוחב 820 על גובה של 462 פיקסלים.

אתם בוודאי יכולים לשכור מעצב שיכין לכם עיצוב מדהים לפי קו עיצובי ומיתוגי של העסק, או שאתם יכולים לקחת את העיצוב לידיים שלכם. כלי בשם Canva הינו היעיל והקל ביותר עבור עיצוב תמונות ובאנרים.

ניתן להשתמש בו לצורך הכנת תמונות רקע לעמוד בפייסבוק.

הבונוס הנחמד הוא שהכלי מגיע יחד עם מספר תבניות מוכנות שעוצבו מראש  לשימוש מיידי כך שניתן לחסוך הרבה מאוד זמן.
עיצוב דף פייסבוק
לאחר מכן תוכלו להעלות את התמונה שברצונכם להשתמש בה בתור רקע ולערוך את הטקסט בה לפי טעמכם. במידה ואתם מחפשים תמונות באיכות גבוהה, ריכזנו רשימה של מספר מאגרי תמונות בקישור כאן.

(במידה ויוצא לכם להעלות תמונה שאינה תואמת את המידות של תמונת רקע, באפשרותכם למקם את התמונה מחדש כך בתוך הגבולות שתתאים יותר למסגרת.

ברגע שאתם מרוצים מהמראה הסופי, אתם יכולים להקליק על “שמור”)

טיפ מקצועי: תוכלו אפילו להעלות וידאו במקום תמונת רקע או להציג מצגת תמונות.

שלב 3: מלאו את המידע אודות הדף שלכם באופן מלא

בתפריט דף פייסבוק החדש שלכם, ניתן יהיה להשלים פרטים אודות הדף. הקלקה על “עריכת פרטי הדף” (“Edit Page Info”) תעביר אותכם למילוי המידע אודות הדף שלכם.

  • תיאור – ספרו לאנשים על מה מדבר הדף שלכם במסגרת של 155 תווים.
  • קטגוריות – קטגוריות יכולות לסייע לאנשים למצוא את הדף שלכם בתוצאות חיפוש. בחרו עד שלוש קטגוריות.
  • מידע ליצירת קשר – במידה ויש לכם מספר טלפון עסקי, אתר אינטרנט או כתובת דואר אלקטרוני, הוסיפו אותם כאן.
  • מיקום – במידה ויש לכם מיקום של העסק שמקבל בו לקוחות , שתפו את הכתובת שלו כאן.
  • שעות – במידה ואתם פתוחים רק בשעות מסויימות, ציינו אותן כאן.
  • מידע נוסף – תוכלו אפילו לציין טווח מחירים כאן (אם תרצו).
הקמת דף פייסבוק 2
כל הפרטים שהוספתם יופיעו בלשונית “אודות” של הדף, שם באפשרותכם להוסיף עוד מידע, כגון אודות בית העסק שלכם, מענקים, תפריט וכו’.
להלן שני טיפים מקצועיים נוספים:
1. צרו שם ייחודי לדף שלכם. הדבר יקל עבור האנשים למצוא את הדף שלכם ויעניק לכם כתובת URL מותאמת אישית אותה תוכלו לשתף עם אחרים.

2. הוסיפו לחצן. בכל דף פייסבוק יש לחצן קריאה לפעולה (call-to-action או CTA) מתחת לתמונת הרקע.

זוהי הזדמנות מצוינת לגרום לאנשים המבקרים בדף שלכם לנקוט פעולה מסויימת, כגון לשלוח לכם הודעה, להתקשר או ללמוד עוד אודות העסק שלכם דרך ביקור באתר.
הקמת דף פייסבוק 3

שלב 4: התאימו ואת הדף שלכם יותר לעסק

פייסבוק מאפשר לכם להתאים עוד יותר את הדף שלכם ברמה האישית. בהגדרות הדף שלכם, ישנה לשונית של “תבניות ולשוניות”. לשונית זו מאפשרת לכם להגדיר כיצד תרצו שהתכנים יוצגו בדף.

לשוניות הן למעשה חלקים שונים של הדף שלכם, כגון התכנים שלכם, התמונות שלכם, חוות דעת של הלקוחות אודות בית העסק וכו’.

באפשרותכם להחליט אלו לשוניות תרצו להציג בדף ולקבוע את הסדר שלהם.
הגדרות דף פייסבוק
על מנת להקל עליכם, במערכת יש מספר תבניות שבאפשרותכם לבחור לפי צרכי העסק.
הגדרות דף פייסבוק 2
לכל תבנית יש לחצן ולשוניות המוגדרים כברירת מחדל (כלומר: חלק קבוע בדף פייסבוק העסקי שלכם), אותם תוכלו לראות מראש באמצעות הקלקה על “צפו בפרטים”. להלן מגוון תבניות:

באפשרותכם גם להתאים אישית (להציג, להסיר או לסדר מחדש) את הלשוניות של הדף שלכם. להלן הלשוניות האפשריות:

  • הצעות – מציג הצעות נוכחיות לבית העסק שלכם
  • שירותים – מעניק לכם את המקום להדגיש את השירותים שאתם מציעים
  • חנות – מציג את המוצרים שאתם מוכרים
  • סקירות – מציג חוות דעת בדף שלכם ומאפשר למבקרים לכתוב סקירות
  • תמונות – מציג תמונות שמפורסמות בדף שלכם
  • סרטוני וידיאו בשידור חי – מציג סרטוני וידיאו בשידור חי אודות הדף שלכם
  • אירועים – מציג רשימה של האירועים מתקרבים שלכם
  • אודות – מציג מידע אודות הדף שלכם
  • הערות – מספק לכם מקום להבליט הודעות בדף שלכם
  • קהילה – מציג רשימה של החברים שלכם שסימנו לייק לדף שלכם
  • קבוצות – מציג רשימה של הקבוצות שקישרתם לדף זה
  • מידע ומודעות – מציג מודעות שאתם מריצים באמצעות הדף

להלן טיפ מקצועי: במידה ואתם מנהלים קבוצה בפייסבוק (מומלץ בחום שתהיה לכם), תוכלו לקשר אותה לדף העסקי שיצרתם להגברת החשיפה.

על מנת ללמוד איך ניתן לצוד אחרי לקוחות המתחרים על ידי שימוש בקבוצות של פייסבוק תוכלו לקרוא את המאמר שלנו כאן.

שלב 5: הוסיפו אנשי צוות לדף

במידה ואתם מתכננים לשתף את ניהול דף פייסבוק עם אנשי צוות נוספים, תוכלו להעניק גישה לפי תפקידים דרך ההגדרות של פייסבוק. להלן התקפידים מתוכם תוכלו לבחור:


Admin (מנהל) – גישה מלאה לניהול הדף


Editor (עורך) – מאפשר לערוך את הדף, לשלוח הודעות ולפרסם תכנים בתור הדף, לייצר מודעות Facebook, לראות איזה מנהל יצר מודעה או הערה, ולצפות בתגובות.


Moderator (מנהל תוכן) – מאפשר להגיב ולמחוק תגובות בדף, לשלוח הודעות בתור הדף, לראות איזה משתמש יצר תוכן או תגובה וליצור מודעות.


Advertiser (מפרסם) – יכול לבצע קידום ממומן בדף וגם לראות איזה משתמש יצר פרסום או תגובה.


Analyst (מנתח נתונים) – יכול לראות איזה מנהל יצר פרסום או תגובה.


לצורך הוספת אנשי צוות, עברו להגדרות הדף שלכם ולסעיף של “תפקידי דף – Page Roles”. באפשרותכם להקליד את שמו של כל חבר או משתמש בפייסבוק שאהב את הדף שלכם.

לחלופין, באפשרותכם להקליד כתובת דואר אלקטרונית המשוייכת לחשבון פייסבוק של המשתמש.

שלב 6: פרסמו את הפוסט הראשון שלכם

הוסיפו תוכן לדף שלכם באמצעות פרסום של פוסט – עדכון סטאטוס, קישור, תמונה, סרטון וידיאו או אירוע.

תוכן חדש ורענן בדף שלכם יגרום לדף להיראות רלוונטי יותר ברגע שמבקרים חדשים נכנסים במטרה לבדוק את העסק.
קידום פוסטים בפייסבוק
ועכשיו הקמת הדף שלכם הסתיימה בהצלחה!

הדף העסקי שלכם באתר פייסבוק מוכן לקידום תכנים מעניינים בפני העוקבים שלכם. המשיכו לקרוא על מנת ללמוד על איך ניתן לפתח ולהרחיב אתהדף שלכם ולקבל טיפים לשיווק טוב יותר.

ברגע שאתם מוכנים לשתף את התוכן הראשון שלכם בפייסבוק, קודם תרצו לתכנן לוח זמנים ולנתח את התוכן – כך שתוכלו להשיג כמה שיותר חשיפה ומעורבות בפרק זמן הקצר ביותר.

כיצד להשיג את 100 המעריצים הראשונים שלכם לדף שלכם

הפיתוי הראשון הוא לשתף הדף שלכם עם כל החברים שלכם בפייסבוק אך אל תמהרו כל כך לעשות זאת.

קחו רגע לחשוב בצורה אסטרטגית על התוכנית שלכם ולהכין את הדף שלכם קודם בתוכן כך שהוא ייראה מזמין ומושך לעין ברגע שמבקרים מבקרים בו בפעם הראשונה.

חשוב שיהיה כמה שיותר מידע אודות בית העסק שלכם בדף על מנת שהמבקרים יוכלו להכיר יותר טוב את העסק וליצור איתכם בקשר בקלות במידה ויהיה רלוונטי עבורם.

לדוגמא, אם אתם מנהלים חדר כושר, יתכן ותרצו לשתף תמונות או סרטונים חדשים של האימונים עם קהל יעד שלכם שעשויים להתעניין בו, באיך שהוא נראה ובאווירה שהוא משדר. במידה ויש בבעלותכם בית קפה, יתכן ותרצו לשתף את מנות מהתפריט שלכם.

פרסמו שלושה עד חמישה פוסטים במשך שבועיים עוד לפני שאתם מזמינים מישהו. לאחר מכן נסו את אחת מהאסטרטגיות האלה על מנת להשיג את 100 המעריצים הראשונים שלכם:

הזמינו את החברים שלכם לעשות לייק לעמוד

פייסבוק כולל פיצ’ר מובנה שמטרתו לשלוח הודעה אוטומטית לחבריכם בפייסבוק אודות הדף שלכם ולהזמין אותם לעשות לייק לעמוד.

בצד ימין של הדף שלכם, פייסבוק תציג רשימה מומלצת של חברים קרובים שיתכן ותרצו להזמין שיסמנו לייק לדף שלכם. באפשרותכם גם לחפש אחר חברים מסוימים בתוך הרשימה המלאה.
קידום דף פייסבוק
ברגע שהוזמנו, החברים שלכם יקבלו הודעה לראות את הדף שלכם ולעשות לו לייק.

הזמינו את הצוות שלכם מעבודה

אחד המקומות הטובים ביותר שיכול לעזור לקידום בסושיאל הוא אנשי צוות וחברים מעבודה. בקשו מכל מי שעובד אתכם בחברה לסמן לייק לדף ובמידה וירצו – להמליץ על הדף שלכם בפני חברים אחרים שיתכן ויתעניינו בו.

תקדמו את הדף שלכם באתר של החברה

פייסבוק מציע רשימה מלאה של ווידג’טים ולחצנים שתוכלו להוסיף לאתר האינטרנט על מנת להקל על האנשים המבקרים באתר האינטרנט שלכם לסמן לייק לדף שלכם.

ההמלצה היא תמיד לשים קישורים לערוצי סושיאל שלכם באתר.

אחד התוספים הכי פופולריים הינו תוסף לדף (Page Plugin) של פייסבוק. בעזרת תוסף זה, באפשרותכם להטמיע ולקדם בקלות את הדף שלכם מבלי שהמבקרים בדף שלכם יצטרכו לעזוב את אתר. להלן דוגמא לתוסף זה:
קידום דף פייסבוק 2

קדמו את הדף בחתימה האלקטרונית

קידום בסושיאל
אחד המקומות הנוספים לקידום דפי סושיאל של החברה הוא אימייל. ערכו את החתימה שלכם במייל כך שתכלול קריאה לפעולה וקישור לדף פייסבוק של העסק.

מה לפרסם ומתי לפרסם

למרות שהייתי ממליץ ללכת על סוגים שונים של פוסטים ולראות מה עובד הכי טוב עבורכם, נראה כי דווקא סרטוני וידיאו נחשבים לפורמט הפופולרי ביותר כיום.

על פי מחקר שנערך על ידי חברת Buzzsumo בו הם ניתחו 68 מיליון פוסטים בפייסבוק שפורסמו על ידי מותגים ומפרסמים שונים, סרטוני וידיאו בממוצע הציגו פי 2 יותר מעורבות מסוגים אחרים של פוסטים.

במידה ואתם מפרסמים סרטוני וידיאו, זכרו להתאים אותם לצפייה במכשירים ניידים. המלצה חמה – להשתמש בכתוביות מאחר ורוב משתמשי טלפון רואים וידאו ללא קול.
ניהול עמוד פייסבוק 2
בנוגע לתדירות בה יש לעלות את הפוסטים, השינויים באלגוריתם של פייסבוק הפכו את הנושא לעניין קשה למדי.

נראה כי דבר הנכון ביותר לעשות הוא לבצע ניסויים רבים ככל הניתן. באותה תדירות שבה יש בידכם תוכן חדש ומרתק לשתף בפייסבוק, תנו לזה הזדמנות.

נסו לבדוק את תדירות העלת תכנים בטווח של שבוע ימים כך שתוכלו למדוד את התוצאות במהירות. גילינו כי העלת פוסטים בתדירות של 3 פוסטים בשבוע הוא הפורמט הטוב ביותר עבור רוב העסקים.

אנו ממליצים להישאר עקביים עם התוכן שלכם. כאשר האיכות של התוכן היא טובה, הקהל שלכם יתחיל לצפות בו על בסיס קבוע.

גם אם אתם רק מייצרים מספיק תכנים לפרסום בדף שלכם פעם בשבוע, נסו לדבוק בלוח זמנים זה.

כלים לתזמון מדיה חברתית כגון Buffer או Hootsuite מסייעים להקל בלאפשר לכם לתזמן פרסומי פוסטים לפני הזמן.

באפשרותכם להוסיף לתור (לרשימה) כך שהדף שלכם כל הזמן מכיל תוכן חדש ומרענן המתפרסם באופן אוטומטי על פי לוח זמנים.

התזמון העלת הפוסטים בפייסבוק עצמו הינו תחום נוסף שיתכן ותרצו להתנסות בו כדי להבין אלו זמנים עובדים יותר טוב ואלו פחות. אין נתון אוניברסלי של הזמנים הטובים ביותר להעלת תכנים בפייסבוק.

לכל עסק ודף יש את הזמנים הטובים ביותר הייחודיים לו לקידום פוסטים. להלן דרך טובה שתעזור לכם למצוא את הזמנים הטובים ביותר בשבילכם:

ניהול דף פייסבוק בצורה מקצועית - כיצד לדעת מה עבד טוב ומה לא

ברגע ששיתפתם מספיק תוכן בדף שלכם, תוכלו לראות לשונית תובנות בקצה העליון של תפריט פייסבוק, בין ההתראות לבין כלי הפרסום.

בקצה העליון של דף התובנות, תראו את הנתונים הסטטיסטיים שלכם כגון מספר לייקים בדף, מספר כניסות ומעורבות בפוסטים.

ניתן להשוות את הנתונים מהשבוע האחרון ביחס לשבוע הקודם או לבחור תאריך אחר.
הקליקו על “Posts” מתוך תפריט התובנות, ותוכלו לראות מתי המעריצים שלכם בדרך כלל מחוברים לרשת האינטרנט במהלך השבוע ובכל יום בשבוע. להלן דוגמא מהתובנות של דף לקוח שאנו מנהלים:
ניתוח ביצועים בפייסבוק
אחד מהכלים החדשים ביותר בתובנות הוא החלק של “דפים לצפייה” שבתחתית דף “הסקירה”.

 באפשרותכם להוסיף דפים אחרים שברצונכם לעקוב אחרי הביצועים שלהם – דרך מצוינת לנתח את המתחרים ולקבל השראה מהדרך שבה דפים אחרים משווקים את עצמם.

להוספת דף, פשוט הקליקו על לחצן “הוסף דפים – Add Pages” שבחלק העליון.
ניתוח מתחקרים בפייסבוק
חפשו אחר שם הדף שברצונכם לצפות בו, לאחר מכן הקליקו עליו להוספתו לרשימת המעקב שלכם. ברגע שהדף נוסף, באפשרותכם להקליק על שם הדף מתוך דף התובנות שלכם, ולראות סקירה של הפוסטים הטובים ביותר שלהם מהשבוע האחרון.

זה הכל! נכון שהדרך לא הייתה קלה אבל עכשיו הינכם יודעים כיצד להקים ולנהל דף פיסיבוק מ-0 בצורה הכי מקצעיות.

אם אתם נתקלים בקשיים בתהליך – שלחו לנו מייל דרך צור קשר ואנו נשתדל לעזור.

אני מאחל לכם המון בהצלחה!
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
מעוניינים בשירותי שיווק דיגיטלי?

בואו לראות את השירות שלנו