
קידום בפייסבוק – שיטה נסתרת להצלחת פרסום בפייסבוק
תוכן עניינים
במאמר הזה אני הולך לגלות לכם סוד אודות תחומי עניין הנסתרים במערכת מודעות של פייסבוק שמרבית המפרסמים יודעים על קיומן.
לצערי הרב פייסבוק כבר איננו מכרה הזהב הפרסומי שהכרנו פעם. הימים הטובים שבהם אנו שילמנו מעט על חשיפות איכותיות, היעדר תחרות ושוק לא מנוצל כבר נעלמו מזמן.
היום אם אינכם עושים קידום בפייסבוק באמצעות קמפיין שיווק חוזר (רימרקטינג), אתם מפספסים לקוחות קלים להשגה.
במידה ואתם עובדים על המערכת לפי כללים ישנים, סביר להניח שתצטרכו לשנות את הגישה שלכם. במיוחד כאשר אתם נמצאים בשוק מאוד תחרותי, ההצלחה של פרסום בפייסבוק תלויה מאוד במיקוד.
כעת, פייסבוק הפכו את פלטפורמת הפרסום שלהם ליותר בטוחה מפני שימוש לא נכון על ידי אנשים שאינם מתמחים בשיווק, ולכן הממשק מגביל את מספר תחומי העניין אשר זמינים לבחירה במערכת עבור מילות מפתח מסוימות בהגדרות הקמפיין.
במילים אחרות, פייסבוק מנע ממפרסמים לבצע מיקוד מתקדם בכך שהציג בפנינו כמות מוגבלת של הצעות של תחומי עניין למיקוד. אם כך אז כיצד אנו מקבלים גישה לאותם “תחומי עניין נסתרים” של פייסבוק? ובכן, המשיכו לקרוא ואני אגלה לכם כיצד ניתן לעשות זאת גם ללא רקע בתכנות.
בדוגמא הבאה, תוכלו לראות למה אני מתכוון. זה מה שתמצאו כאשר אתם מקלידים את המונח “יוגה” בתוך מיקוד תחומי עניין בקבוצת המודעות:

כן, באפשרותכם לעשות זאת. אולם כמה זמן זה היה לוקח לכם?
הייתם יכולים ככל הנראה להשיג גישה ל-20 תחומי עניין נלווים נוספים תוך מספר דקות בלבד. וזאת בהנחה שכל תחום עניין גדול מספיק וזמין בקרב הממשק. אתם יודעים מה אומרים על ההנחות…
להלן תמצאו צילום מסך המציג את ההצעות עבור “תנוחות יוגה” (תחום עניין נלווה למונח “יוגה”). אולם, רק מכיוון שהצעה מתקשרת למילת מפתח לא בהכרח אומר שיהיה להצעה זו את גודל הקהל שאתם צריכים או שהוא אפילו יהיה זמין למיקוד.
לדוגמא, האם אי פעם ראיתם את זה?


והסיוט ממשיך… פייסבוק מציג את אותן הצעות תחומי עניין בפני כל המפרסמים. עם יותר מ-6 מיליון מפרסמים שעושים קידום ממומן דרכם, פייסבוק היה צריך להפוך את הממשק שלו לכמה שיותר ידידותי ונוח למשתמש.
זוהי הסיבה העיקרית לכך שהם מגבילים את רשימת תחומי העניין. חייבים להודות שכך יותר פשוט וקל לבנות רשימת מיקוד.
לתחומי עניין הנוטים להופיע לעתים קרובות יש קהלים מאוד גדולים. אלו הם תחומי העניין הראשונים שאתם רואים בתוצאות, וככל הנראה אלה הם תחומי העניין שתבחרו בשל הרלוונטיות שלהם לקהל היעד שאותו הינכם מעוניינים לטרגט.
אך ההצעות הראשונות לתחומי עניין הם ככל הנראה תחומים שגם המתחרים שלכם בוחרים בהם, נכון?
המשמעות של זה היא שיש יותר תחרות על אותם מונחים, מחירי הפרסום נהיים יותר יקרים על חשבון המפרסמים.
הגיוני נכון? בתור אנשי שיווק, הנושא הזה די מוכר לנו, ובכל זאת הוא ממשיך להטריד אותנו ברמה היום-יומית.
אבל אל תדאגו. ישנה דרך נסתרת לעקוף את המכשול הזה.
כיצד להשתמש בתחומי עניין נסתרים לטובתכם כדי לשפר את הקידום בפייסבוק
אך כיצד אנחנו עושים זאת? התגובה הראשונה שלי בתור איש שיווק היא לחפש אחר תוצאות טובות יותר כך שאוכל למצוא תחומי עניין עם רלוונטיות גבוהה אולם כאלו שרק מעטים יודעים עליהם. במילים אחרות, ללא תחרות (עלויות פרסום זולים יותר).
על מנת למצוא “תחומי עניין נסתרים” אלה בצורה ידנית, הדבר יצריך מכם לערוך חיפוש רב ומקיף.אתם ככל הנראה תחוו את אותה תחושת תסכול שחווינו קודם לכן כאשר החיפוש שלנו שהוביל לכמות קטנה של תחומי עניין או למצב בו תחומי עניין פשוט אינם קיימים בממשק המיקוד של פייסבוק.
אראה לכם בדיוק כיצד למצוא וגם לנצל לטובתכם את “תחומי העניין הנסתרים” של פייסבוק על ידי שימוש ב- API שיווקי של פייסבוק.
הממשק API שיווקי של פייסבוק יכול להישמע יותר מדי טכני ומורכב אך זה לא בהכרח נכון.
ובכן לא צריך להיות מתכנת על מנת לאתר אלפי תחומי עניין של פייסבוק דרך ה-API שלהם. והדבר המשמח ביותר בכל הסיפור הוא שאנחנו מושכים מידע ישירות מה- API. כלומר, “תחומי עניין נסתרים” אלה מובטחים להיות זמינים גם בממשק המיקוד של פייסבוק.
אז מהו API שיווקי של Facebook?
במונחים פשוטים יותר, ה- API השיווקי של פייסבוק הם הנתונים שאתם רואים בממשק המודעות של פייסבוק. נתונים מלאים ללא הגבלות. זוהי הסיבה לכך שבאפשרותנו להשיג גישה לתחומי עניין שלא תמיד יופיעו בממשק בצורה ויזואלית – כיוון שהממשק מגביל נתונים אלה במטרה להפוך אותו לאתר יותר ידידותי למשתמש.
החסרון הוא שהנתונים דרך ה-API לא יראו בצורה נעימה לעין בניגוד למנהל מודעות של פייסבוק.
מתחילים את העבודה עם ה-API
- הקליקו על לחצן +Add a New App (הוסף יישום חדש).

2. תראו בקשה לקבלת מידע אודות יצירת הקשר שלכם ואת שם תצוגת היישום. לאחר שמילאתם את הטופס, הקליקו על האפשרות של Create App ID (צור זיהוי יישום).

3. בשלב זה, כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הקישור כאן על מנת לקבל את הטוקן גישת המשתמש שלכם.
4. לשדה של “טוקן גישה” שאתם רואים שם יהיה מגוון מספרים ואותיות. ברגע שהעתקם את טוקן הגישה, באפשרותכם להתחיל לעשות שימוש בשיטות שאציג בפניכם להלן.

השימוש בשיטות שונות של פייסבוק API שיווקי
כעת לאחר שהשגנו את טוקן הגישה שלנו, אנו ניגש לביצוע ע”י הזנת קישור מותאם (URL) לצורך השגת גישה לתחומי עניין נסתרים:
שיטת פרסום תחום עניין ( Ad Interest Method):
https://graph.facebook.com/search?type=adinterest&q=[תחום עניין]&limit=10000&locale=en_US&access_token=טוקן גישה
שיטת פרסום תחום עניין מתחברת ל-API השיווקי בעזרת מילת מפתח בתור input ומחזיר תחומי עניין רלוונטיים.
- החליפו את “טוקן גישה” בטוקן שהעתקתם.
- לאחר מכן החליפו את “תחום עניין” בכל מילת מפתח שתרצו, בדומה מאוד לממשק הרגיל של פייסבוק שאתם כבר מכירים.
- הזינו את כתובת ה-URL המוגמרת לתוך הדפדפן שלכם והקישו על מקש Enter. תראו עמוד מלא בתחומי עניין ביחד עם נתוני מיקוד אחרים בעלי ערך. זה אמור להראות משהו כמו בצילום מסך הבא ברגע שהזנתם את מילת המפתח ואת טוקן הגישה שלכם (בדוגמא הנ”ל השתמשנו במילת מפתח “cruise”):
https://graph.facebook.com/search?https://graph.facebook.type=adinterest&q=[cruise]&limit=10000&locale=en_US&access_token=EAAIUcnYDe60BAC5k8ZC76i65Ju7YAKUd6n5NfpBPIibODYyNbOwr6ZBvGKkuoaLLBjTQxXuA9kabn6bEZC7VhpNfHpI4rVySS8BrefCQv8i8IKBbW0csZAi3jALHJzlI3ZBLYzsDlbpZAK8ygUnO28qzWlDk5gK7hIabpKFpIG1i3OmXKMQHTlESDGT4ocXildVCnSxR5Or75O7TTGkZAyPQJnTVMHtX6Q5zmr3lQhqCxK7PRRjkJeXNRl6CM6OkRYZD
שימו לב: ההבדל היחיד הוא שאין הגבלה עבור כמות תחומי עניין (צילום מסך אינו מכיל את כל התוצאות הזמינות):

כפי שציינתי מקודם, תצוגת הנתונים לא תהיה הכי יפה בעולם דרך ה-API השיווקי של פייסבוק. אולם, קיבלנו 100+ תחומי עניין מתוכם תוכלו לבחור – וזאת מתוך מילת מפתח אחת בלבד! ודבר נוסף שחשוב עוד יותר הוא שכולם קשורים לחיפוש שלכם וזמינים למיקוד במערכת.
עד עכשיו אני בטוח שכבר עשיתם שימוש בדוגמא המצוינת לעיל על מנת לשלוף את כל התוצאות מתוך ה-API השיווקי של פייסבוק בעזרת מילת המפתח “cruise”.
בואו נערוך השוואה לאן מילת מפתח זו תיקח אתכם במנהל המודעות של פייסבוק, על ידי שימוש בתפריט הנפתח של מיקוד מופרט בהגדרות קבוצת המודעות:

לגבי הדוגמא לעיל, תראו כ-25 הצעות למיקוד חיפוש שמנהל מודעות הפרסום של פייסבוק יכול היה לספק לכם על בסיס מילת המפתח “cruise”. שיטות ה-API שצוינו לעיל מספקות גישה למספר רב של מילות מפתח נלוות נוספות דרך הדפדפן שלכם בלבד. אמרתי כבר שזה לא נראה יפה – לצערי לאף מהתוצאות API אין מראה יפה.
אם כן, ייבאתי את כל תחומי העניין ואת כל גדלי הקהל לתוך Google Sheet (באמצעות קוד Javascript) כך שיהיה קל יותר להמחיש זאת במאמר.
מה שאתם רואים לעיל היא השורה האחרונה בגיליון האלקטרוני עבור מילת המפתח “cruise” בעקבות שימוש בשיטת ad interest method בלבד. ישנן כ-81 שורות בעקבות שימוש בשיטה הנסתרת:

לסיכום
הדבר יחסוך לכם זמן בהשוואה לעריכת חיפוש בכל תחומי העניין בעזרת הממשק בלבד וגם יוזיל את העלויות הפרסום שלכם בכך שתוכלו לטרגט תחומי עניין נסתרים אשר אינם זמינים למפרסמים אחרים.
כתוצאה מכך ניתן להצליח בקידום עסקים ובמיוחד בשוק התחרותי.
שיהיה בהצלחה!
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏

דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
נהנתם לקרוא? שתפו
Google Ads Masterclass

- ללמוד הכל על פרסום בגוגל מהבית
- עבודה מרחוק עם אפשרות לשכר גבוה
- תמיכה וליווי לאורך כל התהליך
- קהילת אנשי שיווק בינלאומית
- הצטרפו לתוכנית גוגל אדס מאסטרקלאס