פרסום בפייסבוק - המדריך המלא
כיצד לבנות קהל לקוחות נאמנים ולהביא את העסק לצמיחה על ידי פרסום בפייסבוק
תוכן עניינים
פייסבוק אינו אתר חדש, וגם הרעיון שלפיו כל עסק חייב לבנות נוכחות בפייסבוק.
אומנם מלא דברים השתנו מאז שפייסבוק נכנס לראשונה לזירת השיווק. כיום פייסבוק הינה רשת חברתית הגדולה ביותר בעולם המסוגלת לעשות דברים שרבים מאיתנו אפילו לא חלמו לעשות לפני 10 שנים: ליצור סרטוני וידיאו ב-360 מעלות, למכור מוצרים באמצעות צ’טבוט, או אפילו לשמש מקור לחדשות העיקרי עבור 65% מאוכלוסיית האנשים המבוגרים.
לפייסבוק נכון לעכשיו יש 2.5 ביליון משתמשים פעילים בכל יום. בואו נדמיין לרגע את הגודל של הפוטנציאל. זה כמעט פי 280 יותר מגודל אוכלוסייה בישראל, 20% מכל האוכלוסייה בעולם… ונתון הזה רק שהולך וגדל עם הזמן.
לא מדובר רק במספר העצום של האנשים אלא גם בכמות תשומת הלב לה זוכה רשת פייסבוק. ברמה הכללית המשתמש הממוצע מבלה קרוב לשעה ביום בפייסבוק.
בהנחה שהאדם הממוצע ישן שמונה שעות ביום, זה אומר שכ-7% מהשעות הערות שלנו מועברות כשהעיניים שלנו דבוקות לרשת החברתית הזו.
- לאתר Facebook יש 1.56 ביליון משתמשים פעילים ביום
- המשתמש הממוצע מבלה 60 דקות ביום בפייסבוק
- למרות זאת רק 48% מאנשי שיווק רואים את פייסבוק בתור ערוץ נכון לפרסום העסק
עבור אנשים רבים, פייסבוק הוא האינטרנט. לאחר שמשפט כזה נשאלת השאלה – האם העסק שלכם מנצל זאת כראוי?
דף פייסבוק הוא שער כניסה עבור עסקים רבים לעולם הסושיאל. דף פייסבוק הינו דומה בכמה דברים לפרופיל אישי, אולם מאפשר למשתמשים “לסמן לייק” לדף עצמו ולהפוך לנרשם בדף (עסק, מותג, סלב, דמות ציבורית או ארגון).
הנרשמים בדף מקבלים עדכוני תוכן באופן קבוע מהדף ברגע שמתפרסם תוכן או עדכון חדש. העסק מסוגל להעלות פוסטים בדף, לקדם תוכן ממומן, לנתח פעילות של המבקרים בדף, וליצור שיחה עם משתמשים כבר בתוך הדף דרך פייסבוק מסנג’ר.
להמשך המאמר אתם תמצאו כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לשווק כל עסק דרך פייסבוק. לא משנה אם לעסק שלכם היה דף בית במשך שנים או שלא, המדריך המקיף הזה הוא בשבילכם.
פרסום בפייסבוק - כלי מעולה למיתוג באינטרנט
לפני שניכנס עמוק לתוך הנושא, בואו נרחיק דבר אחד מהדרך. ישנן דרכים רבות להשיג גישה פרסום בפייסבוק אולם נאחז בדרך האהובה עלינו ביותר: מיתוג באינטרנט.
אסטרטגיית מיתוג באינטרנט: מטרתה לסייע וליצור חיבור בין קהל היעד לעסק. היא כוללת הבנה של מטרות וצרכים שיש לקהל היעד שלכם ולהתחבר אליו בתור סוג של שותף במטרה להתגבר על אתגרים.
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לבנות נוכחות היכן שקהל היעד מבלה מרבית מזמנו בחיי היומיום – וזה אומר שהעסק שלכם חייב להיות בפייסבוק.
לפייסבוק יש מגוון כלים שיכולים לסייע לכל עסק המעוניין לבנות חיבור אותנטי עם הקהל שלו. הדבר מאפשר לאנשי שיווק לייצר ולהפיץ תוכן איכותי המסייע לאותם המשתמשים. והוא מאפשר לנציגי שירות מכירות ושירות לקוחות להתחבר ללקוחות המתעניינים במותג בקלות.
חשוב להדגיש שפלטפורמט פייסבוק לא נועדה להיות מקור לשליחת הודעות ספאם, מקור להטרדה או להונאה.
במידה ואתם מקימים עמוד פייסבוק רק במטרה לסמן וי על רשימת משימות “שיווק” שלכם אז חשבו שנית. שיווק אמיתי בפייסבוק מצריך הרבה עקביות ומשאבים לטווח ארוך. אולם אנו מבטיחים לכם כי התוצאה בסוף תהיה שווה את המאמץ.
מוכנים? בואו מצא לדרך!
כיצד ליצור עמוד פייסבוק מושלם
החל מניהול דפי פייסבוק ועד להעלת תכנים שהסוכנות שלנו עשתה אינספור פעמים במהלך מספר השנים האחרונות, התנסינו פעמים רבות במגוון טיפים שעזרו לשפר את השיווק של הלקוחות בפייסבוק. תוך ניסוי וטעיה הצלחנו לבנות את הדרך הטובה ביותר להקים ולנהל דפי פייסבוק.
במאמר “כיצד ליצור דף עסקי בפייסבוק ב-6 שלבים פשוטים” שכתבנו בנפרד אני אספר לכם כיצד התהליך עובד מההתחלה ועד הסוף.
אתם יכולים להיעזר במאמר זה כסוג של מדריך מא’ ועד ת’ ונקודת התחלה מצוינת לניהול דף פייסבוק בצורה נכונה לצורך חשיפה מיטבית והגדלת קהל העוקבים שלכם בסושיאל.
איך להשיג לייקים ועוקבים בדף פייסבוק?
קיים מגוןן רחב של מטרות שניתן לממש דרך קידום במדיה החברתית כמו השקה של מוצר חדש, בניית מודעות למותג בקרב קהל היעד, הגדלת מכירות או איסוף הפניות.
אך לא משנה מה, אתם זקוקים ללייקים.
ניתן להתייחס לביטוי “לייק” כאל משתמש שמרים את היד שלו במכוון כדי לראות עדכונים מהעסק שלכם בתוך פיד החדשות שלו.
בחלק הזה, נספק לכם מספר אסטרטגיות מעשיות להשגת לייקים עבור דף פייסבוק מהרגע שהדף שלכם עולה לאוויר וכיצד להגדיל את הביצועים לאורך הזמן.
למה אסור בשום פנים לקנות לייקים בפייסבוק
אינכם מאמינים שמדובר כאן בדילמה אמיתית? חפשו עכשיו בגוגל אחר המונח “קניית לייקים בפייסבוק”. תמצאו דפים על גבי דפים המציגים שירותים חיצוניים המוכרים חבילות של לייקים בתשלום. עבור חלק מבעלי עסקים הדבר עשוי להראות כמו דרך מהירה וקלה להפוך את העסק שלכם להראות וותיק ואמין יותר.
העניין הבעייתי הוא מהיכן למעשה לייקים האלו מגיעים. חברות שמוכרות לייקים עושות שימוש בחוות קליקים, בוטים או חשבונות מזויפים במטרה להבטיח את השירות שלהם. המשמעות לכך היא שיש סיכוי כמעט ואפסי שאחד מהמשתמשים האלה שסימנו לייק לדף אי פעם יהיה מעורב בתוכן שלכם.
חשוב לזכור: לא כל פוסט בפייסבוק מופיע בפיד החדשות. כאשר פייסבוק מחליט מה לכלול, האלגוריתם לוקח בחישוב ספציפית את שיעורי המעורבות – ולא את מספרם הכולל של הלייקים.
עם הזמן, המחסור בלייקים ובתגובות בפוסטים (בשל משתמשים מזויפים) בהשוואה לתקופה בה קינתם לייקים עלול להפשיע לרעה ולמנוע חשיפה של התוכן של הדף למשתמשים. המשתמש הממוצע יכול גם לפקפק באמינות של הדף.
במידה וההשפעות לטווח הארוך של הפגיעה בקצב המעורבות אינה מספיק משכנעת אתכם, זכרו כי לפייסבוק יש צוות ייחודי שבודק פעילות חשודה. הם לא יהססו פעמיים לסגור את הדף שלכם ללא אזהרה.
קידום דף עסקי בפייסבוק
לאחר שדיברנו על למה לא לקנות לייקים, בואו נדבר על איך כן להשיג אותם – בדרך הנכונה. נתחיל עם קידום הדף שלכם בפייסבוק ולאחר מכן דרך ערוצים שיווקיים האחרים שלכם.
כפי שהזכרנו במאמר אודות יצירת דף פייסבוק, קחו לכם את הזמן למלא בצורה נכונה את החלק של “אודות” בדף שלכם.
מלאו את התיאור שלכם בעזרת מידע שניתן לחפש אותו, אולם אל תעמיסו יתר על המידה במילות מפתח. תכללו סקירה של מה העסק שלכם מציע, קטגוריות מתאימות, וקישור לאתר האינטרנט שלכם.
להלן החלק של “אודות” בתור דוגמא:
מתוך המסך הראשי של הדף שלכם, בדקו את הסעיף בעל הכותרת “מכירים חברים שאולי יאהבו את הדף שלכם?”.
וגם, אל תשכחו להזמין את הקולגות שלכם מעבודה לעשות לייק לדף. תעודדו אותם לשתף אותו עם החברים שלהם בפייסבוק או לכלול את הקישור הייחודי לדף בחתימות הדואר האלקטרוני שלכם.
עובדים במחלקות כגון מחלקת מכירות, שירות לקוחות או HR אשר באופן עקבי שולחים מיילים לאנשים מחוץ לעסק שלכם, נחשבים לבחירה מצוינת.
לבסוף, תהיו פעילים. הדרך הטובה ביותר להשיג לייקים היא להקשיע בלבנות קהילה. פרסמו תוכן יעיל או משעשע שהעוקבים שלכם ירצו לסמן עליו לייק ולשתף.
השיבו להודעות במהירות וצרו אינטראקציה עם ההערכות המופיעות בפרסומים שלכם. האם אי פעם שמתם לב לכך שלחלק מהדפים יש סמל ירוק המציין שהם “מאוד מגיבים להודעות”? במידה וקבילתם שיעור תגובה של 90% וזמן תגובה ממוצע שלכם למודעות עומד מתחת ל-15 דקות במהלך שבעת הימים האחרונים, גם אתם תוכלו לזכות בסמל זה בעמוד (תג).
קידום דף פייסבוק דרך האתר
באפשרותכם גם לעשות שימוש בתוסף עמוד לאתרים על מנת להטמיע ולקדם בקלות את הדף שלכם בתוך אתר האינטרנט שלכם. פייסבוק יוצרים קוד iframe המציג את הפוסטים האחרונים שפרסמתם בדף.
בדרך זו, מבקרים יכולים לסמן לייק ולשתף את הדף שלכם ללא כל צורך לעזוב את אתר האינטרנט שלכם בכל רגע נתון.
קידום הדף דרך דואר אלקטרוני
מקמו מדבקה של פייסבוק עם שם הדף שלכם בחלון הקדמי של החנות או תכללו את כתובת ה-URL המותאמת בקבלות שלכם.
באפשרותכם גם לפרסום מודעה שבה אנשים מקבלים הנחה אם הם יסמנו לייק לדף שלכם מיד מהמכשיר הנייד.
רבים מבתי עסק בתחום המסחר האלקטרוני יכולים לעשות דבר דומה. אל תשכחו להוסיף קישור של הדף בתוך דיוור אלקטרוני שאתם שולחים ללקוחות הקבועים.
ניתן להוסיף את הכפתור של פייסבוק בתחתית של כל מייל ולהזמין את הלקוחות לעשות לייק:
קידום הדף ברשתות חברתיות נוספות
סוגי פוסטים לפרסום בפייסבוק
כאשר מדובר על פרסום בפייסבוק, קידום תכנים הוא הדבר החשוב ביותר. ללא הזנת תכנים באופן עקבי, הדף שלכם קיים אך ורק בתור מקור של מידע עבור אנשים שכבר שיודעים עליו.
במילים אחרות, במקרים בהם אתם עושים שימוש בפייסבוק כדי לפרסם תוכן מעניין ואיכותי, אתם מגדילים את טווח ההגעה שלכם בתוך האוקיאנוס הכחול של משתמשי פייסבוק.
משתמשים מגלים וחושפים את התוכן שלכם ועשויים לעשות לייק לדף שלכם על מנת להמשיך לקבל ממכם תכנים דומים.
עם חלוף הזמן, האמון של המשתמשים בעסק ובמותג שלכם הולך וגדל, בתקווה שיש מספיק אמון במותג על מנת להניע את המשתמשים לפעולה הרצויה כמו רכישה.
זהו למעשה המתכון למיתוג נכון בפייסבוק ובכלל בערוצי סושיאל.
איך להעלות פוסט לעמוד פייסבוק
ברגע שהעדכון שלכם מוכן להפעלה (לאחר הגהה, כמובן, הקישו על “שתף כעת”. מתוך שדה זה, באפשרותכם גם להוסיף תמונה או סרטון וידיאו, לתייג מוצר או מיקום, לערוך סקר או לתזמן את הפוסט לזמן אחר במידה ותרצו:
העלאת תמונות
גדלים של תמונות
כפי שראינו בהגדרת של הדף, ישנם מספר סוגים של תמונות שבאפשרותכם להעלות לדף, כל אחד עם מפרט גודל שונה:
תמונת פרופיל: 180 (רוחב) על 180 (אורך)
תמונת רקע: 820 על 213
תמונה עבור פוסט: 1200 על 613 (כאן היחס חשוב יותר מהגודל. שמרו על יחס של 2:1).
קידום תכנים מהבלוג
אינכם צריכים לשתף כל פוסט מבלוג שלכם באתר, אלא לבחור את אותם אלה שאתם יודעים שייצרו מעורבות בקרב קהל היעד בפייסבוק ובתקווה לזכות לתגובות ושיתופים מצד העוקבים שלכם.
להעלאת קישור, התחילו באותה דרך שבה יצרתם פוסט של טקסט. כתבו משפט או שניים והדביקו לתוך שדה טקסט את הקישור שלכם.
בניגוד לסיכום פוסט בכמה משפטים, כתבו משפט ייחודי שניתן להתחבר אליו (כל עוד שהדבר תואם לרוח המותג שלכם) אשר יעורר סקרנות של המשתמש.
לפני שאתם מפרסמים, המשיכו ומחקו את הקישור על מנת לגרום לפוסט שלכם להיראות יותר נקי ומקצועי. באמצעות צעד זה, פוסט היומן שלכם אמור להתיישב באופן אוטומטי מתחת לתיבה הלבנה עם כותרת, מטא-תיאור ותמונה. הקישו על “פרסם”.
קידום עסק בעזרת וידאו
לאחרונה, עולם הוידיאו זכה להרבה באז תקשורתי, במיוחד בהתחשב בכך שהאלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לתכנים מסוג זה כמו סרטוני הווידיאו בשידור חי וסרטוני ווידיאו ארוכים עם שיעורי צפייה גבוהים בפיד החדשות של המשתמשים.
למעשה, אחד ממנהלי פייסבוק ניבא כי עד לשנת 2021 רשתות חברתיות יציג תכנים רק מסוג וידאו ברובן.
להלן כמה נתונים מעניינים:
- 100 מיליון שעות של וידיאו נצפות בכל יום בפייסבוק
- סרטוני וידיאו בשידור חי נצפים למשך פי 3 יותר זמן מסרטוני וידיאו הרגילים
- 54% מהאנשים רוצים לצפות בכמות גדולה יותר של תוכן בפורמט מסוג וידיאו
בחרו בקובץ מתוך המחשב שלכם. אנו ממליצים להעלות סרטוני וידיאו בתור קבצי MP4 או MOV.
הקליקו לאורך הניווט שבצד ימין לבחירת תמונה ממוזערת של סרטון הווידיאו שלכם והוסיפו כתוביות וכותרות.
בהתחשב בכך שפייסבוק מפעיל סרטוני וידיאו באופן אוטומטי ללא קול (וכמעט 90% מסרטוני הווידיאו נצפים ללא קול), הוספת קבצי SRT (קבצים המכילים כתוביות) נחשבים לבחירה חכמה על מנת לוודא כי סרטון הווידיאו שלכם מובן לכל המשתמשים שרואים את הסרטון במכשיר הנייד.
פייסבוק מאפשר לכם גם להריץ סקרים בתוך סרטון הווידיאו שלכם (במידה והוא נמשך 10 שניות או יותר), הגדירו תאגים, ולהפעיל מצב צפייה של 360° (המאפשר למשתמשים לצפות בסרטון הווידיאו כמו בפנורמה).
מכיוון שפייסבוק מפעיל סרטוני ווידיאו באופן אוטומטי, 5-10 השניות הראשונות של כל סרטון נחשבות למאני טיים.
בזמן שאתם עורכים סיעור מוחות וחושבים על רעיונות יצירתיים לסרטון, חשבו על פתיח מושך ככל הניתן מבחינה ויזואלית על מנת לעודד את המשתמש להמשיך לצפות בסרטון עד הסוף.
פייסבוק לייב
הכלי הזה זמין לכל משתמש בפייסבוק (לא רק לדפים עסקיים), אולם הוא מרתק במיוחד מותגים המעוניינים לייצר אינטרקציה אותנטית עם העוקבים שלהם.
על מנת לנסות את הכלי הזה בחשבון שלכם כבר עכשיו, עברו לדף שלכם והקליקו על “Live” שמתחתיו רשום “כתבו פוסט…”.
תראו תיבת טקסט מופיעה בצד ימין שם תוכלו לבחור היכן תרצו להפעיל אתה שידור (בדף שלכם או בפרופיל האישי שלכם), לכתוב תיאור, לשתף את המסך שלכם, ולתת כותרת ולתייג את סרטון.
תחת לשוניות “אינטראקטיבי”, באפשרותכם גם לערוך סקר בזמן שאתם מפעילים את סרטון הווידיאו שלכם בשידור חי. ברגע שאתם מקליקים על “Go Live” ההקלטה שלכם תתחיל לשדר בשידור חי.
במכשירי סמארטפון, פתחו את האפליקציה של פייסבוק. עברו לדף שלכם והקליקו על “פרסם” כמו שאתם מתכננים לכתוב פוסט חדש, לאחר מכן בחרו באפשרות של “Live Video” . לפני שאתם מזינים מידע מכל סוג שהוא, המשיכו ובדקו את הגדרות הפרטיות.
תחת התיאור, תראו אפשרות של בחירה בשידור לכולם, רק לחברים שלכם או רק לעצמכם. במידה ואתם בוחנים את הכלי הזה בפעם הראשונה, אנו ממליצים לעשות שימוש באפשרות של “Only me” על מנת להבטיח שהזרמת השידור החי שלכם אינה מוצגת בפיד החדשות.
ודבר אחרון, החליטו אם תחזיקו את מכשיר הטלפון שלכם בצורה אנכית או תסובבו אותו לצד למצב של תצוגת נוף. כפי שהייתם עושים בשולחן העבודה שלכם, לחצו על “Go Live” בכחול לתחילת השידור.
כאשר אתם עובדים לשידור חי, שמרו את הצופים שלכם מעורבים באמצעות שאילות שאלות ועל ידי עידוד הצופים שלכם להגיב ולגלות מעורבות.
בכל כמה דקות, הציגו את עצמכם שוב והסבירו את מטרת סרטון הווידיאו שלכם במקרה שבו צופים חדשים מצטרפים. לשם ההשראה, בדקו חלק מסרטונים בשידור חי שכרגע רצים בפייסבוק.
ברגע שאתם מוכנים להפסיק להקליט, הקליקו על “Finish” לסיום השידור. סרטון הווידיאו יישאר מופעל באופן אוטומטי בדף שלכם כמו כל פוסט וידיאו אחר.
תינתן לכם גם האפשרות לשמור את סרטון הווידיאו במכשיר הנייד כדי שיהיה לכם עותק בטלפון לכל מקרה.
מאמרים מיידיים (Instant Articles)
זהו היתרון המרכזי של המאמרים המיידיים. הם מצמצמים באופן משמעותי את הזמן שלוקח לעמוד החדש להיטען בסמארטפונים, תוך חוויית משתמש קלילה ללא תקלות. ניתן לזהות מאמר מידי אם יש סמל של ברק אפור וקטן מתחת לכותרת.
כאשר מאמרים מידיים הופיעו בפעם הראשונה, הם היו זמינים רק עבור מספר קטן של מפרסמים.
כיום, כל מפרסם יכול לעשות שימוש בהם אם הוא נרשם בכתובת https://instantarticles.fb.com. פייסבוק ילווה אתכם לאורך תהליך הגדרת המאמר הראשון שלכם במערכת לאחר מכן ישלח את המאמר לאישור של הצוות. לאחר שקיבלתם אישור, תוכלו לפרסם באופן אוטומטי בפורמט החדש.
בעוד שמאמרים מיידיים ללא ספק אינם מתאימים לכל עסק, הם סייעו למספר מפרסמים גדולים להפיק רווח משיווק תכנים. מכיוון שמשתמשים סבורים ב-20% יותר להקליק על מאמרים מיידיים ו-70% מתוכם סבורים פחות לנטוש בשל חוויית משתמש רעה.
למפרסמים יש הזדמנות גדולה יותר להרוויח הכנסות ממודעות תוכן. אולם, החסרון היחידי הוא שאין למפרסמים גישה לראות את פעילות המשתמשים במאמר מכיוון שהוא משוייך לפייסבוק ולא לאתר שבו המאמר מופיע.
מציאות מדומה
חוויית סרטון הווידיאו ב-360 מעלות מצליחה מאוד בסמארטפונים, כיוון שהצופים יכולים להטות ולסובב את מכשיר הטלפון שלהם תוך כדי חשיפת תוכן ווידיאו מסביבם.
במחשבים הנייחים, משתמשים יכולים להשתמש בעכבר במקום. הפורמט תואם גם לאוזניות VR שונות כמו Oculus Rift או Samsung Gear VR. הד
רך הטובה ביותר לייצר סרטון וידיאו 360 באתר פייסבוק היא לעשות שימוש במצלמת 360 מעלות כגון ALLie או RICOH THETA. למצלמת THETA, לדוגמא, יש שתי עדשות שיחד לוכדות מראה של 360 מעלות.
יהיה עליכם לעשות שימוש ביישום נייד תואם להגדרת הצילום וחצובה שתשמור על המצלמה במצב יציב. היישום מאפשר לכם לבצע שיתוף ישיר לפייסבוק.
כיצד להצמיד פוסט לחלק העליון של הדף
באמצעות “הצמדת” פוסט, באפשרותכם להחליט איזה חלק של תוכן יופיע תמיד בחלק העליון של הדף. כל פוסט אחר יופיע מתחת, גם אם הם פורסמו אחרי הפוסט המוצמד.
להצמדת הפוסט בדף, הקליקו על שלוש הנקודות בפינה הימנית העליונה של הפוסט שכבר פורסם בעמוד. לאחר מכן בחרו באפשרות של “הצמד לחלק העליון של העמוד”.
פוסט זה יישאר מוצמד עד שתבחרו להחליף אותו בפוסט אחר או להסיר אותו.
איך לבנות תוכנית פרסום בפייסבוק
לאחר שעברנו על כל סוגי פוסטים בניתן לעלות בפייסבוק, תגלו כי העלאת פוסטים הוא החלק הפשוט והקל בכל התהליך. לדעת מה – ומתי – לפרסם הוא האתגר האמתי בתחום הפרסום בפייסבוק.
על מנת לבנות אסטרטגיית פרסום מוצלחת בפייסבוק, קודם כל צריך להבין מיהו קהל יעד אליו אתם רוצים לפנות. לאחר מכן נצלול לתוך:
1) פיתוח נוסחה לתוכן שמשיגה ביצועים גבוהים
2) תזמון העלאת תכנים בתור קובץ גאנט
3) בדיקת כיצד הצעות שיווקיות שונות משפיעות על הקהלים
1. תזהו את קהל יעד
אפיון קהל המטרה עוזר מאוד בלהבין מיהו הלקוח האידיאלי שלכם. לא משנה אם אתם עוסקים בשיווק, מכירות, פיתוח מוצר או שירותים אחרים, באפשרותכם לעשות שימוש באפיון לקוח האידיאלי עבור התאמת תוכן, המוצר או ההתנהגות במטרה להתחבר בצורה טובה יותר ללקוח היעד שלכם.
אותו הדבר נכון גם לגבי רשתות חברתיות כמו פייסבוק. על ידי הבנת האתגרים והמטרות של הלקוח הפוטנציאלי, באפשרותכם להחליט איזה תוכן יהיה הכי מתאים עבורו ויוסיף לו ערך.
על מנת לבנות את אישיות הקונה שלכם, תראיינו מגוון של לקוחות שונים, לקוחות פוטנציאליים והפניות במטרה למדוד את הידע בכל הנוגע לרקע שלהם בהקשר לתחום התעשייה שלכם, לאתגרים הגדולים ביותר שלהם, למטרות הסופיות שלהם ולמקורות עליהם הם מסתמכים על מנת ללמוד ולפתח את המיומנויות שלהם.
לאחר מכן, העיפו מבט על המתחרים שלכם. עשו ניתוח מקיף לדפי פייסבוק שלהם והעריכו כל אחד ממספר מרכיבי המפתח:
- איכות ויזואלית של הדף
- תדירות פרסום התכנים בדף
- סוגי תכנים
- מעורבות בפוסטים (לייקים, תגובות ושיתופים)
- מהירות תגובה ומענה לעוקבים בדף
שימוש בכלי לניתוח קהלים - Audience Insights
אנו ניגע בכל הנושא של קידום ממומן בפייסבוק בחלק הסופי של מדריך זה, אולם עדיין תוכלו לעשות שימוש בכלי זה כדי לנתח את הפעילות של המשתמשים בדף גם ללא קידום ממומן פעיל.
Audience Insights מאפשרת לכם לראות נתונים דמוגרפיים והתנהגותיים אודות המשתמשים בפייסבוק וגם את המתחרים שלכם.
כלי זה נוצר במטרה לסייע למפרסמים להתאים את הפרסום בצורה טובה יותר לקהל היעד, אולם זהו גם כלי מצוין עבור מנהלי דפים עסקיים ויוצרי תכנים שיכול לעזור בלהחליט על אלו סוגי תוכן כדי לפרסם.
על מנת להשתמש ב-Audience Insights, עברו למנהל המודעות שלכם בפייסבוק והקליקו על התפריט שבפינה השמאלית העליונה.
אולם, היו מודעים לכך שלא כל דף יהיה זמין לניתוח אם אין להם מספר ניכר של לייקים. לרוב יהיה ניתן למצוא רק דפים של מותגים גדולים. בדוגמא המצוינת להלן, אנו בחרנו לנתח נשים בישראל בגילאים שבין 25 ל-35 המתעניינות בתחום קניות ואופנה, רשת נייקי ורשת אדידס.
כאשר עוברים על הנתונים תחת לשונית הנתונים הדמוגרפיים, ניתן לראות את החלוקה לקטגוריות של תפקיד, השכלה אקדמאית ומצב משפחתי.
2. צרו גאנט סושיאל עבור תכנון התכנים
אז כיצד עומדים מנהלי סושיאל בכל הקצב הזה? באמצעות שימוש בקובץ גאנט שמכיל בתוכו את כל התכנים. גאנט בדומה ללוח שנה הינו טבלה שבה אתם כותבים את כל הפוסטים מראש ומשבצים אותם בימים ושעות המגודרות מראש.
מלבד שהכלי הזה משאיר אתכם במצב שפוי, הוא גם יסייע לכם לעקוב אחר קישורים מותאמים שיצרתם בכלים כמו ביטלי ולהקל על עריכת תכנים מחדש כולל פורמט ונושא שאתם מפרסמים בפוסט.
כל גאנט שבנוי בצורה מקצועית ונכונה חייב להכיל את הדברים הבאים:
- לשוניות לרשת חברתית (ניתן להתשמש בגאנט לקידום תכנים בערוצים נוספים מלבד פייסבוק)
- לוח זמנים שבועי המחולק לימים בהם מתפרסמים התכנים.
- כל פוסט יכיל את הסגנון שלו לפי שפת המותג, טקסט, תמונה או קישור לסרטון ואת הקישור המקוצר
תמזון של הפוסטים לתאריך עתידי
למרבה המזל, יש מספר כלים שיעזרו לכם לתזמן ולהעלות פוסטים באופן אוטומטי כך שלא תצטרכו לעשות זאת בחופשה.
כדי לתזמן את הפוסט לתאריך עתידי, התחילו בכתיבת פוסט בתיבה הלבנה שבחלק העליון של ציר זמן הדף שלכם. עכשיו במקום להקליק על “Share Now – שתף כעת”, בחרו בחץ הקטן שלידו ובחרו באפשרות של “Schedule – תזמון”. בחרו בשעה ובתאריך והקליקו על “Schedule Now”.
כאן תוכלו לערוך או למחוק פוסטים, כמו גם לצפות בהם בתצוגה מקדימה כדי לבדוק את הנראות שלהם במכשירים השונים.
- 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל – 75% מכלל האוכלוסייה בארץ
- 53% ממשתמשי פייסבוק בישראל הם גברים ו-47% נשים
- פלח האוכלוסייה הגדול ביותר המשתמש בפייסבוק בישראל הוא בין גיל 25 ל-34. אחריהם גילאי 18 עד 24 עם 24%, וגילאי 35 עד 44 מהווים 19% מגולשי פייסבוק – השאר מבוגרים יותר.
הזמנים הטובים ביותר לפרסם פוסטים בפייסבוק
עד כמה שזה ישמע מתסכל, התשובה לשתי השאלות האלה היא: “הכל תלוי”. יש לקחת בחשבון את האזור, המטרות, תחום התעשייה שלכם וכיצד קהל היעד שלכם יוצר אינטראקציה עם רשתות חברתיות ואלו שעות הם הכי פעילים.
כלל אצבע טוב הוא פרסום בשעות אחר הצהריים במהלך ימות השבוע, בדרך כלל בין 13:00 ל-16:00. במידה ואתם מפרסמים בסופי שבוע, תכוונו בין 12:00 בצהריים לבין 13:00. כאשר בחנו את התדירות שבה צריך לפרסם פוסטים, האיכות עלתה בחשיבותה בהרבה מהכמות.
רק דפים עסקיים עם מעל 10,000 עוקבים היו היחידים שהפיקו תועלת מפרסום בתדירות גבוהה מאוד. לאומת זאת דפים עם פחות מ-10,000 עוקבים אשר פרסמו יותר מ-60 פעם בחודש זכו ל-60% פחות מעורבות בכל פוסט לעומת אלה שפרסמו פוסט חמש פעמים או אפילו פחות.
בסופו של דבר, המשמעות לכך היא שטוב יותר להיות סלקטיביים לגבי מה לפרסם מאשר להציף את הקהל בתכנים. תבזבזו פחות זמן בעיצוב כמות גדולה של פוסטים ויותר זמן ביצירת פוסטים יותר איכותיים עם ערך.
3. יצירת לידים לעסק דרך פייסבוק
אך מה אם להשתמש בפלטפורמה ענקית כמו פייסבוק כדי לייצר לידים לעסק? בקצרה, ליד (LEAD) הוא אדם המראה התעניינות במוצר או בשירות של החברה שלכם בכך שהוא שיוצר קשר עם העסק.
בדרך כלל לידים מתקבלים לאחר שהם מילאו טופס צור קשר בפייסבוק, דף נחיתה או האתר של העסק.
על מנת להפוך את העוקבים שלכם בעמוד ללקוחות שישלמו לכם כסף, יהיה עליכם להתרכז בקידום תכנים שמכוונים את משתמשים לטופס השארת פרטים.
לדוגמא, באפשרותכם לפרסם:
- דפי נחיתה המקדמים מוצר או שירות מסויים
- פוסטים מבלוג שיכולים להמיר את המקוראים ללידים
- סרטוני וידיאו עם הנעה לפעולה ליצרת קשר
- שידורים בלייב שיזכירו לאנשים להירשם לאירוע הקרוב
- יצירת אירועים בפייסבוק עבור וובינרים
באפשרותכם גם לעשות שימוש בקמפיין לידים כדי להשיג יותר לידים לעסק דרך מנהל המודעות של פייסבוק.
קמפיין מסוג זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להשאיר פרטים דרך טופס מקוון או ליצור איתכם שיחה דרך המסנג’ר מבלי לעזוב את האתר או האפליקציה של פייסבוק מה שמשפיע לטובה על חווית המשתמש.
פייסבוק צ'אטבוטים
בעולם של אינטליגנציה מלאכותית, בוט (תוכנה המדמה התנהגות אנושית ברשת) הינו מונח בו נעשה שימוש במטרה לתאר כלי עזר המבוסס על טקסט שיכול לתקשר עם הלקוחות שלכם באופן אוטומטי דרך שליחת הודעות. והודות לפייסבוק, טכנולוגיה זו כיום נגישה לכל עסק או חברה.
איפשהו ב-2016, פייסבוק הכריזה על השקה של פלטפורמת מסנג’ר שלה – שירות המאפשר לכל בית עסק לבנות בוט דרך חשבון עסקי בפייסבוק.
במידה ויש לכם חשבון בפייסבוק קרוב לוודאי שכבר יצא לכם להשתמש בתוכנת מסנג’ר על מנת לתקשר עם החברים שלכם דרך המחשב או הסמארטפון. באותה דרך, באפשרותכם לשוחח גם עם בוט לשינוי כתובת משלוח או קבלת עדכונים.
דוגמא מעולה לצ’אטבוט הוא דף בפייסבוק שנקרא “דורון חיפוש דירות” המאפשר לכם להפעיל בוט חכם שימצא עבורכם דירה בתל אביב לפי הדרישות שלכם וישלח לכם מודעות מתאימות באופן אוטומטי.
השירות הוא חינמי אז כדאי מאוד לנסות ולהתרשם: https://www.facebook.com/dorontlv
מעקב אחר ביצועים ומדידת תוצאות בעזרת כלי לניתוח נתונים
השקעתם עבודה רבה בהשקת דף העסקי שלכם. הענקתם לדף עיצוב מרשים בעזרת תמונות ויזואליות, ערכתם סיעור מוחות לגבי דרכים יצירתיות להשגת לייקים והגדלת עוקבים, והשקעתם באסטרטגיית תוכן שתסקרן את קהל שלכם.
אם כך, איך ניתן למדוד את ההתקדמות שלכם עד כה?
פרסום בפייסבוק ללא תכנית למעקב וללא הגדרת מדדי הצלחה ברורים יביא ישאיר אותכם “עיוורים” לתוצאות ובסופו של דבר יגרום לאיכות ביצועים ירודה. להברה המזל, פייסבוק בנתה כלי מקיף לניתוח פעילות המשתמשים בדפים שמטרתו לסייע לכם לנתח את הדף שלכם ככלל ולרדת לפרטים לגבי הביצועים שלו.
שימוש באפשרות של תובנות הדף (Page Insights)
סימוני לייק
בגרף “Net Likes”, תוכלו לראות את מספר לייקים חדשים פחות מספר האנשים שהסירו לייק על בסיס יומיומי.
הקליקו וגררו את הגרף לשם חידוד טווח תאריכים קצר יותר. באפשרותכם גם לעשות שימוש בחלק של “Benchmark” שבצד ימין לשם השוואת איכות הביצועים הממוצעת שלכם עם חלוף הזמן.
Reach (השגה)
זכרו: ככל שפוסט זוכה למספר גדול יותר של לייקים, תגובות ושיתופים, כך יופיע יותר בתוך פיד החדשות של המשתמשים.
בדומה לכך, ככל שאנשים מסתירים פוסט או מסמנים אותו כספאם, כך הוא יופיע פחות בתוך הפיד.
במידה ואתם שמים לב לעלייה חדה ב-reach ביום מסוים, הקליקו על אותה נקודה בגרף לצפייה בתוכן הספציפי ושימו לב לדרך שבה המתשמשים הגיבו.
מספר צפיות בדף (Page Views)
הסתכלו על הגרף “Top Sources” על מנת לראות אלו קישורים חיצוניים מביאים לכם את תנועת הגולשים הגדולה ביותר. בדרך כלל מקור כזה יהיה אתר האינטרנט שלכם או גוגל.
פוסטים
בקצה העליון, תמצאו גרף המציין מתי העוקבים שלכם מחוברים לאינטרנט. זה יכול להיות יעיל באופן יוצא דופן עבור הגאנט שלכם ופוסטים מתוזמנים.
מתחת לזה נמצאת טבלה של כל הפוסטים המפורסמים בסדר כרונולוגי הפוך, וגם המדדים החשובים שלהם.
שמרו לשוניות על גבי טבלה זו לא רק כדי לעקוב אחר התוצאות שלכם, אלא גם על מנת ללמוד אלו סוגים של פוסטים נוטים לעבוד יותר טוב מאחרים.
במידה ובחרתם לצפות בחלק של “שיעור מעורבות”, אתם יכולים לאתר פוסט אורגני עם רמת ביצועים גבוהה. מדובר בפוסט טוב וניתן יהיה לשקול לקדם אותו דרך קמפיין ממומן.
פרטים אודות פוסטים
במידה ואתם מקליקים על מספר “people reached” הממוקם בדיוק מעל לחצן “like”, תוכלו לראות במהירות פרטים מבלי לעבור ל-Page Insights.
בעבוד תוכן של ווידיאו, כאן תוכלו למצוא מדדים יותר לעומק, לרבות צפיות של 10 שניות, וזמן צפייה ממוצע.
כפתורי תגובה (Facebook Reactions)
במשך שנים, משתמשים יכלו רק לסמן “לייק” על תוכן שפורסם הן באמצעות פרופילים אישיים והן באמצעות דפים עסקיים. כיום, משתמשים יכולים להראות את האהבה שלהם, את הכעס, הצחוק שלהם ורגשות נוספים לכל תוכן.
הודות להוספתן של כפתורי תגובה, לאנשי שיווק ומדיה יש עכשיו תובנה מדוייקת יותר לגבי מה הקהל שלהם חושב על התוכן שלהם.
שימו לב לכך שאנשים ש”אוהבים” את התוכן שלכם – סבורים להיות גם אוונגליסטים טובים של מותגים.
וזכרו כי תגובה של “כעס” עשויה שלא לציין שהם לא אוהבים את התוכן, אלא יותר את הנושא לדיון.
מדידת ROI (החזר על ההשקעה)
לפני שאתם מנסים לעקוב אחר ה-ROI שלכם, עליכם קודם להגדיר מטרות.
מדדי מפתח לאיכות הביצועים יכולים לכלול צפיות, מעורבות, לידים, כניסות לאתר או שילוב בין הדברים.
ואז, זכרו לעשות שימוש בקישורי מעקב בעזרת מדדי UTM בכל פעם שאתם מצרפים קישורים לפוסט.
לרשותכם יש מגוון כלים חינמיים כדי לייצר קישור קישורים בהתאמה אישית כמו כלי של גוגל בקישור כאן ואז ניתן לקצר את הקישור שיצרתם בעזרת מקצרי לינקדים כאן.
הקצו אותם לניהול מסע פרסום, ועקבו אחר מספר ההקלקות שהם תורמים לצפייה הכוללת ולמטרות השיווקיות שלכם.
בסופו של דבר, יש לייצר דוח סיכום פעילות המודד את הביצועים של הפעילות שלכם לאורך זמן.
בדרך זו, תוכלו להיות בטוחים בהחלטות שלכם ולקבל פידבק חיובי מצד הנהלת החברה עבור תוכניות שלכם עבור פרסום בפייסבוק.
איך לפרסם בפייסבוק
למרבה הצער, טבעו המדהים של עולם הפרסום באתר Facebook מונע מאנשים רבים אפילו לנסות אותו.
אולם עם אוסף כזה מאסיבי ומגוון של משתמשים, Facebook מציע הזדמנות ייחודית עבור משווקים להניע את המודעות עבור המותגים שלהם – הזדמנות שיכולה גם להביא לידי כמות גדולה יותר של לידים לעסק שלכם מכל ערוץ רחק בתשלום.
להלן, נעבור על השלבים לתחילת הפרסום באתר Facebook, תוך שנוודא שאתם מפיקים את המודעה הנכונה בזמן הנכון.
איך לבנות קמפיין עבור פרסום בפייסבוק
- Campaign - קמפיין פרסום המכיל בתוכו קבוצות מודעות
- Ad sets - קבוצות מודעות בתוך קמפיין המכילות את כל ההגדרות של מיקוד הפרסום.
במידה ואתם מכוונים את הקמפיין למספר רב של קהלים, תזדקקו למספר רב של קבוצות מודעות. - Ads - המודעות שיקודמו בתוך קבוצת המודעות, כל מודעה תכיל תוכן שונה
כיצד להגדיר קבוצת מודעות
במידה ועשיתם שימוש במנהל מודעות בעבר, באפשרותכם לבחור קהל שמור שהגדרתם. במידה לא, תוכלו ליצור קהל חדש לפי מיקוד דמוגרפי כגון מיקום, גיל, מגדר ושפה.
בחרו בנושאים שמוכנים מראש מתוך אפשרויות הבחירה, או הקלידו את שמו של דף עסקי מסוים שיתכן והקהל שלכם סימן בלייק. לדוגמא, באפשרותכם להתמקד באנשים המתעניינים בבגדי נשים עם כוונת רכישה.
במידה והינכם רוצים לקחת את המיקוד שלכם צעד קדימה, אנו ממליצים לקרוא מדריך למתקדמים על מיקוד תחומי עניין.
לאחר מכן בחרו את התקציב ובלוח הזמנים שלכם. יש 2 אפשרות של הגדרת – תקציב יומי או תקציב כללי:
בחרו בסכום שאתם מוכנים להשקיע על קבוצת מודעות ספציפית הזו ביום. זכרו, מדובר ממוצע ולכן בימים מסוימים יתכן ותוציאו קצת יותר מהסכום הזה או קצת פחות ממנו.
תקציב לכל החיים: במידה ואתם מחפשים דרך להריץ את המודעה שלכם למשך זמן מסויים, בחרו באפשרות של תקציב כללי.
המערכת תנסה באופן אוטומטי לפזר באופן שווה את הסכום שתבחרו על פני פרק של זמן שהגדרתם.
לפי האפשרות שתבחרו, תוכלו לבחור את לוח הזמנים המתאים עבור הרצת המודעות שלכם. החליטו אם תרצו שהמודעות שלכם יפורסמו באופן מידי או בשלב מאוחר יותר.
כיצד ליצור מודעה ממומנת
ראשית, Facebook יספק לכם שתי אפשרויות של פורמט למודעה:
ברגע שאתם מחליטים באיזה פורמט של המודעה תרצו להשתמש, העלו את הנכסים היצירתיים שלכם ותנו כותרת מושכת למודעה. עבור כל פורמט, פייסבוק תציג המלצות מבחינת המבנה כמו גודל תמונה, אורך כותרת ועוד.
שימו לב: אם 20% או יותר מהתמונה של מודעה הינו טקסט, פייסבוק יתריע לכם על כך. מודעות עם יותר מ-20% טקסט יקבלו פחות או לא יזכו לחשיפה בכלל. לכן מומלץ שלא יהיה הרבה טקסט בתמונה.
תוכלו לבדוק האם התמונה שלכם עוברת בהצלחה את המגבלה הזו דרך כלי מיוחד של פייסבוק בקישור כאן.
לבסוף, התאימו את הטקסט שלכם בצורה שיווקית אך כזו שתואמת את שפת המותג אך גם מדברת בשפת קהל היעד שלכם.
ניתן לראות בתצוגה מקדימה את הנראות הסופית של המודעה לפי מכשיר. לאחר שסיימתם לחצו על “פרסם”
ניתוח תוצאות של קמפיין ממומן
במידה ויש לכם מודעות רצות, תוכלו לראות את הסקירה הכללית של כל הקמפיינים.
בחלק העליון של הטבלה יציג את הסכום שאתם מוציאים בכל יום על מודעות. לוח בקרה מחולק לעמודות על מנת להקל עליכם בעזרת סינון לפי תוצאות, מספר כניסות או סכום כסף שהוצאתם.
ישנם מדדים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר קובעים את הקריטריון להצלחת הפרסום שלכם, כולל כניסות לאתר, חשיפות, הקלקות, שיעור קליקים ועוד.
להלן מספר מדדים חשובים שיש לשים לב אליהם:
- תוצאה: בשלב הראשוני כאשר אתם יוצרים קמפיין חדש, אתם בוחרים מטרה עבור קמפיין זה. נתון זה מציג את התצואה שהקמפיין השיג לפי מטרה שהגדרתם.
- עלות לתוצאה: אל תסתכלו רק על מספר של תוצאות הקמפיין. חשוב לשים לב לעלות הממוצעת עבור כל פעולה להשוות אותה בין המודעות השונות.
- תדירות: תדירות מציינת את מספר הפעמים שמישהו ראה של המודעה שלכם. תדירות אידיאלית צריכה להשתנות בהתאם לסוג המודעה שאתם מריצים. לדוגמא, ככל הנראה שתרצו שאדם יראה תוכן ספציפי פעם אחת בלבד. אולם יתכן ויידרשו מספר צפיות למודעה שמזמינה לעשות לייק לעמוד לפני שמישהו יבצע את הפעולה. במידה ולאחת המודעות שלכם יש תדירות מאוד גבוהה אולם איכות ביצועים נמוכה, יתכן והגיע הזמן להוציא אותה מהקמפיין.
זה הזמן להכניס את השיווק שלכם לפעולה!
אתם חייבים להיות יצירתיים. אתם חייבים להיות עקביים. באמת, על מנת להתמחות ולהצליח בעולם הסושיאל עליכם להיות תמיד עם יד על הדופק אחרי כל מה שמתרחש מסביב.
למזלינו הכלים של פייסבוק מספקים את כל מה שדרוש לאיש שיווק או בעל עסק המעוניין לבנות קשר אותנטי עם הקהל שלו.
בעזרת האוסף המרשים של כלים לניתוח נתונים, באפשרותכם להגדיר יותר טוב את קהל היעד שלכם לפני שאתם מתחילים בפרסום.
באפשרותכם למתוח את גבולות היצירתיות שלכם בעזרת מספרם ההולך וגדל של פוסטים בפורמטים שונים.
ולאחר מכן בעזרת תובנות מהדף, באפשרותכם לראות באיזה תוכן אנשים התעניינו יותר ולכוון את הפרסום במטרה להבטיח שאתם נונתים תוכן איכותי ומעניין במקום להציק למשתמשים עם תוכן לא רלוונטי שהם רואים עשרות פעמים ביום.
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
דן קבקוב
מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.
רוצה להגדיל מכירות בעסק שלך?
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
הרשמו לניוזלטר:
קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.
נהנתם לקרוא? שתפו
Google Ads Masterclass
- ללמוד הכל על פרסום בגוגל מהבית
- עבודה מרחוק עם אפשרות לשכר גבוה
- תמיכה וליווי לאורך כל התהליך
- קהילת אנשי שיווק בינלאומית
- הצטרפו לתוכנית גוגל אדס מאסטרקלאס