פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק - המדריך המלא

כיצד לבנות קהל לקוחות נאמנים ולהביא את העסק לצמיחה על ידי פרסום בפייסבוק

תוכן עניינים

פייסבוק אינו אתר חדש, וגם הרעיון שלפיו כל עסק חייב לבנות נוכחות בפייסבוק.


אומנם מלא דברים השתנו מאז שפייסבוק נכנס לראשונה לזירת השיווק. כיום פייסבוק הינה רשת חברתית הגדולה ביותר בעולם המסוגלת לעשות דברים שרבים מאיתנו אפילו לא חלמו לעשות לפני 10 שנים: ליצור סרטוני וידיאו ב-360 מעלות, למכור מוצרים באמצעות צ’טבוט, או אפילו לשמש מקור לחדשות העיקרי עבור 65% מאוכלוסיית האנשים המבוגרים.


לפייסבוק נכון לעכשיו יש 2.5 ביליון משתמשים פעילים בכל יום. בואו נדמיין לרגע את הגודל של הפוטנציאל. זה כמעט פי 280 יותר מגודל אוכלוסייה בישראל, 20% מכל האוכלוסייה בעולם… ונתון הזה רק שהולך וגדל עם הזמן.

לא מדובר רק במספר העצום של האנשים אלא גם בכמות תשומת הלב לה זוכה רשת פייסבוק. ברמה הכללית המשתמש הממוצע מבלה קרוב לשעה ביום בפייסבוק.

בהנחה שהאדם הממוצע ישן שמונה שעות ביום, זה אומר שכ-7% מהשעות הערות שלנו מועברות כשהעיניים שלנו דבוקות לרשת החברתית הזו.

עבור אנשים רבים, פייסבוק הוא האינטרנט. לאחר שמשפט כזה נשאלת השאלה – האם העסק שלכם מנצל זאת כראוי?

דף פייסבוק הוא שער כניסה עבור עסקים רבים לעולם הסושיאל. דף פייסבוק הינו דומה בכמה דברים לפרופיל אישי, אולם מאפשר למשתמשים “לסמן לייק” לדף עצמו ולהפוך לנרשם בדף (עסק, מותג, סלב, דמות ציבורית או ארגון).


הנרשמים בדף מקבלים עדכוני תוכן באופן קבוע מהדף ברגע שמתפרסם תוכן או עדכון חדש. העסק מסוגל להעלות פוסטים בדף, לקדם תוכן ממומן, לנתח פעילות של המבקרים בדף, וליצור שיחה עם משתמשים כבר בתוך הדף דרך פייסבוק מסנג’ר.


להמשך המאמר אתם תמצאו כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לשווק כל עסק דרך פייסבוק. לא משנה אם לעסק שלכם היה דף בית במשך שנים או שלא, המדריך המקיף הזה הוא בשבילכם.

פרסום בפייסבוק - כלי מעולה למיתוג באינטרנט

לפני שניכנס עמוק לתוך הנושא, בואו נרחיק דבר אחד מהדרך. ישנן דרכים רבות להשיג גישה פרסום בפייסבוק אולם נאחז בדרך האהובה עלינו ביותר: מיתוג באינטרנט.


אסטרטגיית מיתוג באינטרנט: מטרתה לסייע וליצור חיבור בין קהל היעד לעסק. היא כוללת הבנה של מטרות וצרכים שיש לקהל היעד שלכם ולהתחבר אליו בתור סוג של שותף במטרה להתגבר על אתגרים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא לבנות נוכחות היכן שקהל היעד מבלה מרבית מזמנו בחיי היומיום – וזה אומר שהעסק שלכם חייב להיות בפייסבוק.


לפייסבוק יש מגוון כלים שיכולים לסייע לכל עסק המעוניין לבנות חיבור אותנטי עם הקהל שלו. הדבר מאפשר לאנשי שיווק לייצר ולהפיץ תוכן איכותי המסייע לאותם המשתמשים. והוא מאפשר לנציגי שירות מכירות ושירות לקוחות להתחבר ללקוחות המתעניינים במותג בקלות.


חשוב להדגיש שפלטפורמט פייסבוק לא נועדה להיות מקור לשליחת הודעות ספאם, מקור להטרדה או להונאה.


במידה ואתם מקימים עמוד פייסבוק רק במטרה לסמן וי על רשימת משימות “שיווק” שלכם אז חשבו שנית. שיווק אמיתי בפייסבוק מצריך הרבה עקביות ומשאבים לטווח ארוך. אולם אנו מבטיחים לכם כי התוצאה בסוף תהיה שווה את המאמץ.


מוכנים? בואו מצא לדרך!

כיצד ליצור עמוד פייסבוק מושלם

החל מניהול דפי פייסבוק ועד להעלת תכנים שהסוכנות שלנו עשתה אינספור פעמים במהלך מספר השנים האחרונות, התנסינו פעמים רבות במגוון טיפים שעזרו לשפר את השיווק של הלקוחות בפייסבוק. תוך ניסוי וטעיה הצלחנו לבנות את הדרך הטובה ביותר להקים ולנהל דפי פייסבוק.


במאמר “כיצד ליצור דף עסקי בפייסבוק ב-6 שלבים פשוטים” שכתבנו בנפרד אני אספר לכם כיצד התהליך עובד מההתחלה ועד הסוף.


אתם יכולים להיעזר במאמר זה כסוג של מדריך מא’ ועד ת’ ונקודת התחלה מצוינת לניהול דף פייסבוק בצורה נכונה לצורך חשיפה מיטבית והגדלת קהל העוקבים שלכם בסושיאל.

איך להשיג לייקים ועוקבים בדף פייסבוק?

מובן מאליו שאתם רוצים שהדף העסקי שלכם בפייסבוק יהיה מלא מעורבות וחיים. אך ההצלחה במדיה חברתית תלויה מאוד לפי המטרות העסקיות שהגדרתם.

קיים מגוןן רחב של מטרות שניתן לממש דרך קידום במדיה החברתית כמו השקה של מוצר חדש, בניית מודעות למותג בקרב קהל היעד, הגדלת מכירות או איסוף הפניות.

אך לא משנה מה, אתם זקוקים ללייקים.

ניתן להתייחס לביטוי “לייק” כאל משתמש שמרים את היד שלו במכוון כדי לראות עדכונים מהעסק שלכם בתוך פיד החדשות שלו.

בחלק הזה, נספק לכם מספר אסטרטגיות מעשיות להשגת לייקים עבור דף פייסבוק מהרגע שהדף שלכם עולה לאוויר וכיצד להגדיל את הביצועים לאורך הזמן.

למה אסור בשום פנים לקנות לייקים בפייסבוק

במידה ואתם זקוקים ללייקים בדף העסקי שלכם על מנת לקבל חשיפה שיווקית יותר גדולה הדבר מעלה שאלה טובה: מדוע פשוט לא לקנות אותם?

אינכם מאמינים שמדובר כאן בדילמה אמיתית? חפשו עכשיו בגוגל אחר המונח “קניית לייקים בפייסבוק”. תמצאו דפים על גבי דפים המציגים שירותים חיצוניים המוכרים חבילות של לייקים בתשלום. עבור חלק מבעלי עסקים הדבר עשוי להראות כמו דרך מהירה וקלה להפוך את העסק שלכם להראות וותיק ואמין יותר.

העניין הבעייתי הוא מהיכן למעשה לייקים האלו מגיעים. חברות שמוכרות לייקים עושות שימוש בחוות קליקים, בוטים או חשבונות מזויפים במטרה להבטיח את השירות שלהם. המשמעות לכך היא שיש סיכוי כמעט ואפסי שאחד מהמשתמשים האלה שסימנו לייק לדף אי פעם יהיה מעורב בתוכן שלכם.

חשוב לזכור: לא כל פוסט בפייסבוק מופיע בפיד החדשות. כאשר פייסבוק מחליט מה לכלול, האלגוריתם לוקח בחישוב ספציפית את שיעורי המעורבות – ולא את מספרם הכולל של הלייקים.

עם הזמן, המחסור בלייקים ובתגובות בפוסטים (בשל משתמשים מזויפים) בהשוואה לתקופה בה קינתם לייקים עלול להפשיע לרעה ולמנוע חשיפה של התוכן של הדף למשתמשים. המשתמש הממוצע יכול גם לפקפק באמינות של הדף.

במידה וההשפעות לטווח הארוך של הפגיעה בקצב המעורבות אינה מספיק משכנעת אתכם, זכרו כי לפייסבוק יש צוות ייחודי שבודק פעילות חשודה. הם לא יהססו פעמיים לסגור את הדף שלכם ללא אזהרה.

קידום דף עסקי בפייסבוק

לאחר שדיברנו על למה לא לקנות לייקים, בואו נדבר על איך כן להשיג אותם – בדרך הנכונה. נתחיל עם קידום הדף שלכם בפייסבוק ולאחר מכן דרך ערוצים שיווקיים האחרים שלכם.

כפי שהזכרנו במאמר אודות יצירת דף פייסבוק, קחו לכם את הזמן למלא בצורה נכונה את החלק של “אודות” בדף שלכם.

מלאו את התיאור שלכם בעזרת מידע שניתן לחפש אותו, אולם אל תעמיסו יתר על המידה במילות מפתח. תכללו סקירה של מה העסק שלכם מציע, קטגוריות מתאימות, וקישור לאתר האינטרנט שלכם.

להלן החלק של “אודות” בתור דוגמא:

במידה ואתם בונים דף מאפס, תשקלו לשתף אותו עם אנשים שאתם כבר מחוברים אליהם בפייסבוק דרך פרופיל אישי.

מתוך המסך הראשי של הדף שלכם, בדקו את הסעיף בעל הכותרת “מכירים חברים שאולי יאהבו את הדף שלכם?”.
בזמן שאתם בוחרים באנשי קשר, היו זהירים בכל הקשור לשיתוף יתר עבור אנשים שכנראה לא יהיו מעוניינים בתוכן של הדף. תזכרו ששיווק בצורת ספאם בפייסבוק ובכל מקום אחר גורם ליותר נזק ממה שהוא עושה טוב.

וגם, אל תשכחו להזמין את הקולגות שלכם מעבודה לעשות לייק לדף. תעודדו אותם לשתף אותו עם החברים שלהם בפייסבוק או לכלול את הקישור הייחודי לדף בחתימות הדואר האלקטרוני שלכם.

עובדים במחלקות כגון מחלקת מכירות, שירות לקוחות או HR אשר באופן עקבי שולחים מיילים לאנשים מחוץ לעסק שלכם, נחשבים לבחירה מצוינת.

לבסוף, תהיו פעילים. הדרך הטובה ביותר להשיג לייקים היא להקשיע בלבנות קהילה. פרסמו תוכן יעיל או משעשע שהעוקבים שלכם ירצו לסמן עליו לייק ולשתף.

השיבו להודעות במהירות וצרו אינטראקציה עם ההערכות המופיעות בפרסומים שלכם. האם אי פעם שמתם לב לכך שלחלק מהדפים יש סמל ירוק המציין שהם “מאוד מגיבים להודעות”? במידה וקבילתם שיעור תגובה של 90% וזמן תגובה ממוצע שלכם למודעות עומד מתחת ל-15 דקות במהלך שבעת הימים האחרונים, גם אתם תוכלו לזכות בסמל זה בעמוד (תג).
השגת כמות גדולה של לייקים בדף אינו שלב האחרון בהגדרת הדף שלכם. צריך לבנות אסטרטגיה ייחודית ועקבית על מנת להמשיך להוסיף ערך עבוד העוקבים שלכם.

קידום דף פייסבוק דרך האתר

קידום העמוד שלכם אינו מסתיים ברק בפייסבוק. תכללו אייקונים עם קישור לעמוד באתר האינטרנט שלכם וביומן שלכם על מנת להקל על הקהל שלכם להתחבר אליכם בפייסבוק.

באפשרותכם גם לעשות שימוש בתוסף עמוד לאתרים על מנת להטמיע ולקדם בקלות את הדף שלכם בתוך אתר האינטרנט שלכם. פייסבוק יוצרים קוד iframe המציג את הפוסטים האחרונים שפרסמתם בדף.

בדרך זו, מבקרים יכולים לסמן לייק ולשתף את הדף שלכם ללא כל צורך לעזוב את אתר האינטרנט שלכם בכל רגע נתון.
עמוד פייסבוק של גוגל

קידום הדף דרך דואר אלקטרוני

יש לכם חנות אופנה? חשבו על דרכים יצירתיות שיאפשרו ללקוחות שלכם לדעת שיש לכם נוכחות בפייסבוק.

מקמו מדבקה של פייסבוק עם שם הדף שלכם בחלון הקדמי של החנות או תכללו את כתובת ה-URL המותאמת בקבלות שלכם.

באפשרותכם גם לפרסום מודעה שבה אנשים מקבלים הנחה אם הם יסמנו לייק לדף שלכם מיד מהמכשיר הנייד.

רבים מבתי עסק בתחום המסחר האלקטרוני יכולים לעשות דבר דומה. אל תשכחו להוסיף קישור של הדף בתוך דיוור אלקטרוני שאתם שולחים ללקוחות הקבועים.

ניתן להוסיף את הכפתור של פייסבוק בתחתית של כל מייל ולהזמין את הלקוחות לעשות לייק:
ניוזלטר שיווקי

קידום הדף ברשתות חברתיות נוספות

שיתוף הדף שלכם דרך חשבונות של רשתות חברתיות נוספות היא אפשרות מעולה, כל עוד שאתם עושים זאת לעתים רחוקות. חשוב מאוד לא להציק יותר מדי לקהל שלכם בטוייטר או לינקדאין שעבדתם בשבילו כל כך קשה כדי לבנות אותו.

סוגי פוסטים לפרסום בפייסבוק

כאשר מדובר על פרסום בפייסבוק, קידום תכנים הוא הדבר החשוב ביותר. ללא הזנת תכנים באופן עקבי, הדף שלכם קיים אך ורק בתור מקור של מידע עבור אנשים שכבר שיודעים עליו.


במילים אחרות, במקרים בהם אתם עושים שימוש בפייסבוק כדי לפרסם תוכן מעניין ואיכותי, אתם מגדילים את טווח ההגעה שלכם בתוך האוקיאנוס הכחול של משתמשי פייסבוק.


משתמשים מגלים וחושפים את התוכן שלכם ועשויים לעשות לייק לדף שלכם על מנת להמשיך לקבל ממכם תכנים דומים.


עם חלוף הזמן, האמון של המשתמשים בעסק ובמותג שלכם הולך וגדל, בתקווה שיש מספיק אמון במותג על מנת להניע את המשתמשים לפעולה הרצויה כמו רכישה.


זהו למעשה המתכון למיתוג נכון בפייסבוק ובכלל בערוצי סושיאל.

איך להעלות פוסט לעמוד פייסבוק

על מנת לפרסם פוסט בעמוד פייסבוק, חפשו את התיבה הלבנה שמתחת לתמונת הרקע שלכם שמופיע בה “כתבו משהו…” ופשוט התחילו להקליד.

ברגע שהעדכון שלכם מוכן להפעלה (לאחר הגהה, כמובן, הקישו על “שתף כעת”. מתוך שדה זה, באפשרותכם גם להוסיף תמונה או סרטון וידיאו, לתייג מוצר או מיקום, לערוך סקר או לתזמן את הפוסט לזמן אחר במידה ותרצו:

העלאת תמונות

העלאת תמונה היא תמיד בחירה מעולה, במיוחד כיוון שהעלאות הפוסטים בפייסבוק עם תמונות מגדילות את המעורבות פי 2 יותר מפוסט עם טקסט בלבד. להעלאת תמונה, הקליקו על הודעת “תמונה/וידיאו” שלהלן בה נאמר “כתבו פוסט…”

גדלים של תמונות

במידה ועשיתם סוג כלשהו של שיווק ברשתות חברתיות בעבר, אתם מבינים את החשיבות של שמירה על גדלים נוכנים עבור כל פורמט של פוסט.

כפי שראינו בהגדרת של הדף, ישנם מספר סוגים של תמונות שבאפשרותכם להעלות לדף, כל אחד עם מפרט גודל שונה:

תמונת פרופיל: 180 (רוחב) על 180 (אורך)

תמונת רקע: 820 על 213

תמונה עבור פוסט: 1200 על 613 (כאן היחס חשוב יותר מהגודל. שמרו על יחס של 2:1).
זה לא סוד שהתמונות הטובות שביותר בפייסבוק מאוד וויזואליות. השתדלו להקפיד על סגנון עקבי וקו עיצובי אחיד בין כל התמונות שאתם מעלים ואל תפחדו להראות את האישיות שלכם.

קידום תכנים מהבלוג

אחת הדרכים הקלות ביותר להתחיל לקדם את הדף שלכם בעזרת תוכן היא לשתף פוסטים מהבלוג.

אינכם צריכים לשתף כל פוסט מבלוג שלכם באתר, אלא לבחור את אותם אלה שאתם יודעים שייצרו מעורבות בקרב קהל היעד בפייסבוק ובתקווה לזכות לתגובות ושיתופים מצד העוקבים שלכם.

להעלאת קישור, התחילו באותה דרך שבה יצרתם פוסט של טקסט. כתבו משפט או שניים והדביקו לתוך שדה טקסט את הקישור שלכם.

בניגוד לסיכום פוסט בכמה משפטים, כתבו משפט ייחודי שניתן להתחבר אליו (כל עוד שהדבר תואם לרוח המותג שלכם) אשר יעורר סקרנות של המשתמש.

לפני שאתם מפרסמים, המשיכו ומחקו את הקישור על מנת לגרום לפוסט שלכם להיראות יותר נקי ומקצועי. באמצעות צעד זה, פוסט היומן שלכם אמור להתיישב באופן אוטומטי מתחת לתיבה הלבנה עם כותרת, מטא-תיאור ותמונה. הקישו על “פרסם”.
קידום תכנים מהבלוג
אם מדברים על כך, זכרו לכלול מטא תיאור מרתק (בהגדרות של העמוד באתר) לכל פוסט שאתם מעלים לבלוג. פייסבוק מושך את הטקסט הזה באופן אוטומטי במטרה לתאר את התוכן שמוצג בקישור.

קידום עסק בעזרת וידאו

במידה ואתם מחפשים דרך לספר את הסיפור של העסק שלכם בפייסבוק, סרטון ווידיאו הוא ככל הנראה האפשרות הטובה ביותר לצורך מטרה זו.

לאחרונה, עולם הוידיאו זכה להרבה באז תקשורתי, במיוחד בהתחשב בכך שהאלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לתכנים מסוג זה כמו סרטוני הווידיאו בשידור חי וסרטוני ווידיאו ארוכים עם שיעורי צפייה גבוהים בפיד החדשות של המשתמשים.

למעשה, אחד ממנהלי פייסבוק ניבא כי עד לשנת 2021 רשתות חברתיות יציג תכנים רק מסוג וידאו ברובן.

להלן כמה נתונים מעניינים:
להעלאת סרטון וידיאו שהופק מראש, הקליקו על הודעת “תמונה/וידיאו” שלהלן היכן שכתוב “כתבו פוסט…” ובחרו באפשרות של “העלה תמונות/וידיאו”.

בחרו בקובץ מתוך המחשב שלכם. אנו ממליצים להעלות סרטוני וידיאו בתור קבצי MP4 או MOV.
עכשיו תתבקשו להוסיף כותרת, תאגים וטקסט כלשהו לפוסט שלכם. באפשרותכם גם להוסיף אותו לרשימת הפלייליסט שלכם. בדומה לקידום תכנים מהבלוג, השתמשו בטקסט שיווקי כדי לגרום לקהל שלכם לצפות בסרטון.

הקליקו לאורך הניווט שבצד ימין לבחירת תמונה ממוזערת של סרטון הווידיאו שלכם והוסיפו כתוביות וכותרות.

בהתחשב בכך שפייסבוק מפעיל סרטוני וידיאו באופן אוטומטי ללא קול (וכמעט 90% מסרטוני הווידיאו נצפים ללא קול), הוספת קבצי SRT (קבצים המכילים כתוביות) נחשבים לבחירה חכמה על מנת לוודא כי סרטון הווידיאו שלכם מובן לכל המשתמשים שרואים את הסרטון במכשיר הנייד.

פייסבוק מאפשר לכם גם להריץ סקרים בתוך סרטון הווידיאו שלכם (במידה והוא נמשך 10 שניות או יותר), הגדירו תאגים, ולהפעיל מצב צפייה של 360° (המאפשר למשתמשים לצפות בסרטון הווידיאו כמו בפנורמה).

מכיוון שפייסבוק מפעיל סרטוני ווידיאו באופן אוטומטי, 5-10 השניות הראשונות של כל סרטון נחשבות למאני טיים.

בזמן שאתם עורכים סיעור מוחות וחושבים על רעיונות יצירתיים לסרטון, חשבו על פתיח מושך ככל הניתן מבחינה ויזואלית על מנת לעודד את המשתמש להמשיך לצפות בסרטון עד הסוף.

פייסבוק לייב

מלבד סרטון וידיאו שהוכן מראש,פייסבוק לייב היא אפשרות נוספת להפיץ תוכן בצורה מאוד יעילה. פייסבוק לייב הינו כלי המאפשר להריץ שידור חי למשתמשים דרך מחשבים ומכשירים ניידים.

הכלי הזה זמין לכל משתמש בפייסבוק (לא רק לדפים עסקיים), אולם הוא מרתק במיוחד מותגים המעוניינים לייצר אינטרקציה אותנטית עם העוקבים שלהם.

על מנת לנסות את הכלי הזה בחשבון שלכם כבר עכשיו, עברו לדף שלכם והקליקו על “Live” שמתחתיו רשום “כתבו פוסט…”.
במידה ולא עשיתם שימוש בפייסבוק לייב לפני, תתבקשו לתת לאתר פייסבוק גישה למצלמה ולמיקרופון שלכם. לחצו על הלחצן הכחול המציין “המשך”. אל תדאגו – עדיין לא יהיה שידור.

תראו תיבת טקסט מופיעה בצד ימין שם תוכלו לבחור היכן תרצו להפעיל אתה שידור (בדף שלכם או בפרופיל האישי שלכם), לכתוב תיאור, לשתף את המסך שלכם, ולתת כותרת ולתייג את סרטון.

תחת לשוניות “אינטראקטיבי”, באפשרותכם גם לערוך סקר בזמן שאתם מפעילים את סרטון הווידיאו שלכם בשידור חי. ברגע שאתם מקליקים על “Go Live” ההקלטה שלכם תתחיל לשדר בשידור חי.

במכשירי סמארטפון, פתחו את האפליקציה של פייסבוק. עברו לדף שלכם והקליקו על “פרסם” כמו שאתם מתכננים לכתוב פוסט חדש, לאחר מכן בחרו באפשרות של “Live Video” . לפני שאתם מזינים מידע מכל סוג שהוא, המשיכו ובדקו את הגדרות הפרטיות.

תחת התיאור, תראו אפשרות של בחירה בשידור לכולם, רק לחברים שלכם או רק לעצמכם. במידה ואתם בוחנים את הכלי הזה בפעם הראשונה, אנו ממליצים לעשות שימוש באפשרות של “Only me” על מנת להבטיח שהזרמת השידור החי שלכם אינה מוצגת בפיד החדשות.
לפני שאתם עוברים לשידור חי, כתבו כותרת מרתקת אשר תוצג לכל אורך סרטון הווידיאו החי שלכם. לאחר מכן השתמשו בשני החיצים שבפינה העליונה הימנית על מנת להחליט אם אתם רוצים לשנות את מראה המצלמה לסלפי או למצלמה הראשית.

ודבר אחרון, החליטו אם תחזיקו את מכשיר הטלפון שלכם בצורה אנכית או תסובבו אותו לצד למצב של תצוגת נוף. כפי שהייתם עושים בשולחן העבודה שלכם, לחצו על “Go Live” בכחול לתחילת השידור.

כאשר אתם עובדים לשידור חי, שמרו את הצופים שלכם מעורבים באמצעות שאילות שאלות ועל ידי עידוד הצופים שלכם להגיב ולגלות מעורבות.

בכל כמה דקות, הציגו את עצמכם שוב והסבירו את מטרת סרטון הווידיאו שלכם במקרה שבו צופים חדשים מצטרפים. לשם ההשראה, בדקו חלק מסרטונים בשידור חי שכרגע רצים בפייסבוק.

ברגע שאתם מוכנים להפסיק להקליט, הקליקו על “Finish” לסיום השידור. סרטון הווידיאו יישאר מופעל באופן אוטומטי בדף שלכם כמו כל פוסט וידיאו אחר.

תינתן לכם גם האפשרות לשמור את סרטון הווידיאו במכשיר הנייד כדי שיהיה לכם עותק בטלפון לכל מקרה.

מאמרים מיידיים (Instant Articles)

מאמרים מיידיים בפייסבוק הוא כלי המאפשר למפרסמים לפרסם תוכן שמכיל טקסט ותמונה בפורמט אינטרקטיבי הנטען במכשיר נייד מבלי לעזוב את האפליקציה של פייסבוק. במידה ואי פעם גללתם בפייסבוק מהסמארטפון שלכם, הקלקתם על כותרת מרתקת ואז גילתם שהאפליקציה פשוט הפסיקה לעבוד, אתם בוודאי מבינים כמה מתסכלת יכולה להיות טעינת תוכן בסמארטפון.

זהו היתרון המרכזי של המאמרים המיידיים. הם מצמצמים באופן משמעותי את הזמן שלוקח לעמוד החדש להיטען בסמארטפונים, תוך חוויית משתמש קלילה ללא תקלות. ניתן לזהות מאמר מידי אם יש סמל של ברק אפור וקטן מתחת לכותרת.

כאשר מאמרים מידיים הופיעו בפעם הראשונה, הם היו זמינים רק עבור מספר קטן של מפרסמים.

כיום, כל מפרסם יכול לעשות שימוש בהם אם הוא נרשם בכתובת https://instantarticles.fb.com. פייסבוק ילווה אתכם לאורך תהליך הגדרת המאמר הראשון שלכם במערכת לאחר מכן ישלח את המאמר לאישור של הצוות. לאחר שקיבלתם אישור, תוכלו לפרסם באופן אוטומטי בפורמט החדש.


בעוד שמאמרים מיידיים ללא ספק אינם מתאימים לכל עסק, הם סייעו למספר מפרסמים גדולים להפיק רווח משיווק תכנים. מכיוון שמשתמשים סבורים ב-20% יותר להקליק על מאמרים מיידיים ו-70% מתוכם סבורים פחות לנטוש בשל חוויית משתמש רעה.

למפרסמים יש הזדמנות גדולה יותר להרוויח הכנסות ממודעות תוכן. אולם, החסרון היחידי הוא שאין למפרסמים גישה לראות את פעילות המשתמשים במאמר מכיוון שהוא משוייך לפייסבוק ולא לאתר שבו המאמר מופיע.

מציאות מדומה

הפורמט האחרון אבל בטח שלא פחות חשוב מכולם הוא מציאות מדומה. לפחות לרגע זה, כלי מציאות המדומה של פייסבוק הוא סרטון וידיאו ב-360° מעלות. כלי זה מאפשר למפרסמים לספר סיפורים מרתקים המשתפים מקומות וחוויות עם העוקבים שלהם בעמוד.

חוויית סרטון הווידיאו ב-360 מעלות מצליחה מאוד בסמארטפונים, כיוון שהצופים יכולים להטות ולסובב את מכשיר הטלפון שלהם תוך כדי חשיפת תוכן ווידיאו מסביבם.

במחשבים הנייחים, משתמשים יכולים להשתמש בעכבר במקום. הפורמט תואם גם לאוזניות VR שונות כמו Oculus Rift או Samsung Gear VR. הד

רך הטובה ביותר לייצר סרטון וידיאו 360 באתר פייסבוק היא לעשות שימוש במצלמת 360 מעלות כגון ALLie או RICOH THETA. למצלמת THETA, לדוגמא, יש שתי עדשות שיחד לוכדות מראה של 360 מעלות.

יהיה עליכם לעשות שימוש ביישום נייד תואם להגדרת הצילום וחצובה שתשמור על המצלמה במצב יציב. היישום מאפשר לכם לבצע שיתוף ישיר לפייסבוק.

כיצד להצמיד פוסט לחלק העליון של הדף

עכשיו כשאתם מכירים את כל הסוגים השונים של הפוסטים בפייסבוק, בואו נתאים את ההופעה שלהם בדף העסקי.

באמצעות “הצמדת” פוסט, באפשרותכם להחליט איזה חלק של תוכן יופיע תמיד בחלק העליון של הדף. כל פוסט אחר יופיע מתחת, גם אם הם פורסמו אחרי הפוסט המוצמד.

להצמדת הפוסט בדף, הקליקו על שלוש הנקודות בפינה הימנית העליונה של הפוסט שכבר פורסם בעמוד. לאחר מכן בחרו באפשרות של “הצמד לחלק העליון של העמוד”.

פוסט זה יישאר מוצמד עד שתבחרו להחליף אותו בפוסט אחר או להסיר אותו.

איך לבנות תוכנית פרסום בפייסבוק

לאחר שעברנו על כל סוגי פוסטים בניתן לעלות בפייסבוק, תגלו כי העלאת פוסטים הוא החלק הפשוט והקל בכל התהליך. לדעת מה – ומתי – לפרסם הוא האתגר האמתי בתחום הפרסום בפייסבוק.


על מנת לבנות אסטרטגיית פרסום מוצלחת בפייסבוק, קודם כל צריך להבין מיהו קהל יעד אליו אתם רוצים לפנות. לאחר מכן נצלול לתוך:


1) פיתוח נוסחה לתוכן שמשיגה ביצועים גבוהים


2) תזמון העלאת תכנים בתור קובץ גאנט


3) בדיקת כיצד הצעות שיווקיות שונות משפיעות על הקהלים

1. תזהו את קהל יעד

על מנת לקבוע מיהו קהל היעד שלכם בפייסבוק, קחו צעד אחורה וצרו אפיון של הלקוח האידיאלי שלכם לא רק עבור רשת פייסבור אלה ברמה האסטרטגית כלל.

אפיון קהל המטרה עוזר מאוד בלהבין מיהו הלקוח האידיאלי שלכם. לא משנה אם אתם עוסקים בשיווק, מכירות, פיתוח מוצר או שירותים אחרים, באפשרותכם לעשות שימוש באפיון לקוח האידיאלי עבור התאמת תוכן, המוצר או ההתנהגות במטרה להתחבר בצורה טובה יותר ללקוח היעד שלכם.

אותו הדבר נכון גם לגבי רשתות חברתיות כמו פייסבוק. על ידי הבנת האתגרים והמטרות של הלקוח הפוטנציאלי, באפשרותכם להחליט איזה תוכן יהיה הכי מתאים עבורו ויוסיף לו ערך.

על מנת לבנות את אישיות הקונה שלכם, תראיינו מגוון של לקוחות שונים, לקוחות פוטנציאליים והפניות במטרה למדוד את הידע בכל הנוגע לרקע שלהם בהקשר לתחום התעשייה שלכם, לאתגרים הגדולים ביותר שלהם, למטרות הסופיות שלהם ולמקורות עליהם הם מסתמכים על מנת ללמוד ולפתח את המיומנויות שלהם.

לאחר מכן, העיפו מבט על המתחרים שלכם. עשו ניתוח מקיף לדפי פייסבוק שלהם והעריכו כל אחד ממספר מרכיבי המפתח:
שימוש בכלי לניתוח קהלים - Audience Insights
במידה ואתם מעוניינים לבצע ניתוח יותר יסודי של פעילות המבקרים בדף, פייסבוק מציעה כלי אנליטיקס יעיל וחינמי כחלק מפלטפורמת המודעות שלהם הנקרא Audience Insights.

אנו ניגע בכל הנושא של קידום ממומן בפייסבוק בחלק הסופי של מדריך זה, אולם עדיין תוכלו לעשות שימוש בכלי זה כדי לנתח את הפעילות של המשתמשים בדף גם ללא קידום ממומן פעיל.

Audience Insights מאפשרת לכם לראות נתונים דמוגרפיים והתנהגותיים אודות המשתמשים בפייסבוק וגם את המתחרים שלכם.

כלי זה נוצר במטרה לסייע למפרסמים להתאים את הפרסום בצורה טובה יותר לקהל היעד, אולם זהו גם כלי מצוין עבור מנהלי דפים עסקיים ויוצרי תכנים שיכול לעזור בלהחליט על אלו סוגי תוכן כדי לפרסם.

על מנת להשתמש ב-Audience Insights, עברו למנהל המודעות שלכם בפייסבוק והקליקו על התפריט שבפינה השמאלית העליונה.
ברגע שאתם שם, יהיה עליכם לבחור בין לנתח את הפעילות של כל מי שמשתמש בפייסבוק או רק את אותם אנשים המחוברים לדף שלכם. בתור דוגמא, בואו נסתכל על האפשרות של “Everyone on Facebook”, אך תוכלו תמיד לשנות את זה בשלב מאוחר יותר.
לאחר מכן, ראו עמודת “Create Audience” (צור קהל) שבצד שמאל על מנת לבצע פילוח יסודי של הקהל הרצוי. ארה”ב תהיה המיקום המוגדר כברירת מחדל, אך כמובן ניתן לשנות את הנתון הזה לפי המיקום של קהל היעד שלכם. לאחר מכן יש לבחור גיל ומגדר.
החלק של “Interests – תחומי עניין” נחשב לחלק המעניין ביותר ולדרך מצוינת לחשוף מידע חשוב אודות השוק והמתחרים. באפשרותכם להוסיף תחומי עניין כלליים או את שמות של דפים עסקיים אחרים.

אולם, היו מודעים לכך שלא כל דף יהיה זמין לניתוח אם אין להם מספר ניכר של לייקים. לרוב יהיה ניתן למצוא רק דפים של מותגים גדולים. בדוגמא המצוינת להלן, אנו בחרנו לנתח נשים בישראל בגילאים שבין 25 ל-35 המתעניינות בתחום קניות ואופנה, רשת נייקי ורשת אדידס.

כאשר עוברים על הנתונים תחת לשונית הנתונים הדמוגרפיים, ניתן לראות את החלוקה לקטגוריות של תפקיד, השכלה אקדמאית ומצב משפחתי.
מתחת ללשונית Page Likes, באפשרותכם להעיף מבט על דפים אליהם אותם המשתמשים מחוברים. לפי דוגמא שלנו, הקהל הזה מקבל הרבה המלצות מדפים הקשורים לילדים והורות כמו בייביז,רשת מוצצים, בייבילנד ועוד.
ככל שאתם צוללים יותר לתוך האפשרויות של הכלי , תוכלו לנתח יותר מקרוב את הנתונים כמו מיקום, סוג מכשיר של המשתמשים ותדירות המעורבות שלהם בפייסבוק. ביחד כל הנתונים האלה משמשים כל איש שיווק כמקום התחלתי בעל ערך חשוב עבור רעיונות ליצירת תכנים.

2. צרו גאנט סושיאל עבור תכנון התכנים

מנהלי עמודים בפייסבוק ובסושיאל עוסקים על בסיס יומיומי בכמות לא קטנה של משימות, פרסום תכנים שונים במספר ערוצים, מתן מענה לתגובות המשתמשים, פיקוח ומעקב אחר אזכורים של העסק ברשת, מעקב אחרי כל העדכונים האחרונים. הדבר האחרון שתרצו להתעסק בו הוא עבודת נמלים שגוזלת הרבה זמן מהיום.

אז כיצד עומדים מנהלי סושיאל בכל הקצב הזה? באמצעות שימוש בקובץ גאנט שמכיל בתוכו את כל התכנים. גאנט בדומה ללוח שנה הינו טבלה שבה אתם כותבים את כל הפוסטים מראש ומשבצים אותם בימים ושעות המגודרות מראש.

מלבד שהכלי הזה משאיר אתכם במצב שפוי, הוא גם יסייע לכם לעקוב אחר קישורים מותאמים שיצרתם בכלים כמו ביטלי ולהקל על עריכת תכנים מחדש כולל פורמט ונושא שאתם מפרסמים בפוסט.

כל גאנט שבנוי בצורה מקצועית ונכונה חייב להכיל את הדברים הבאים:
סושיאל גאנט
תמזון של הפוסטים לתאריך עתידי
לא משנה באיזה כלי אתם בונים את הגאנט שלכם עבור תכנון של התכנים, לעולם לא תוכלו לצאת לחופשה אם לא תוכלו להפוך את התזמון של העלאת הפוסטים לתהליך אוטומטי.

למרבה המזל, יש מספר כלים שיעזרו לכם לתזמן ולהעלות פוסטים באופן אוטומטי כך שלא תצטרכו לעשות זאת בחופשה.

כדי לתזמן את הפוסט לתאריך עתידי, התחילו בכתיבת פוסט בתיבה הלבנה שבחלק העליון של ציר זמן הדף שלכם. עכשיו במקום להקליק על “Share Now – שתף כעת”, בחרו בחץ הקטן שלידו ובחרו באפשרות של “Schedule – תזמון”. בחרו בשעה ובתאריך והקליקו על “Schedule Now”.

על מנת לעדכן ולראות את כל הפוסטים המתוזמנים שלכם, לחצו על “Publishing Tools – כלים לפרסום” בתפריט שבחלק העליון של הדף שלכם והקליקו על “Scheduled Posts – פוסטים מתוזמנים” בעמודה השמאלית.

כאן תוכלו לערוך או למחוק פוסטים, כמו גם לצפות בהם בתצוגה מקדימה כדי לבדוק את הנראות שלהם במכשירים השונים.
הזמנים הטובים ביותר לפרסם פוסטים בפייסבוק
אנחנו מקבלים את השאלה הזאת הרבה מאוד פעמים: באיזו תדירות הכי כדאי לפרסם פוסטים בפייסבוק? ובאיזה שעות כדאי להעלות את הפוסטים?

עד כמה שזה ישמע מתסכל, התשובה לשתי השאלות האלה היא: “הכל תלוי”. יש לקחת בחשבון את האזור, המטרות, תחום התעשייה שלכם וכיצד קהל היעד שלכם יוצר אינטראקציה עם רשתות חברתיות ואלו שעות הם הכי פעילים.

כלל אצבע טוב הוא פרסום בשעות אחר הצהריים במהלך ימות השבוע, בדרך כלל בין 13:00 ל-16:00. במידה ואתם מפרסמים בסופי שבוע, תכוונו בין 12:00 בצהריים לבין 13:00. כאשר בחנו את התדירות שבה צריך לפרסם פוסטים, האיכות עלתה בחשיבותה בהרבה מהכמות.

רק דפים עסקיים עם מעל 10,000 עוקבים היו היחידים שהפיקו תועלת מפרסום בתדירות גבוהה מאוד. לאומת זאת דפים עם פחות מ-10,000 עוקבים אשר פרסמו יותר מ-60 פעם בחודש זכו ל-60% פחות מעורבות בכל פוסט לעומת אלה שפרסמו פוסט חמש פעמים או אפילו פחות.

בסופו של דבר, המשמעות לכך היא שטוב יותר להיות סלקטיביים לגבי מה לפרסם מאשר להציף את הקהל בתכנים. תבזבזו פחות זמן בעיצוב כמות גדולה של פוסטים ויותר זמן ביצירת פוסטים יותר איכותיים עם ערך.

3. יצירת לידים לעסק דרך פייסבוק

כבר הזכרנו לפני שמטרות הפרסום שלכם בפייסבור או כל רשת חברתית תלויים בסוג העסק שלכם ותוכן שאתם מפרסמים. סביר להניח שחלק ניכר מהתוכן שאתם מפרסמים יהיה במטרה להשיג חשיפה לעסק.

אך מה אם להשתמש בפלטפורמה ענקית כמו פייסבוק כדי לייצר לידים לעסק? בקצרה, ליד (LEAD) הוא אדם המראה התעניינות במוצר או בשירות של החברה שלכם בכך שהוא שיוצר קשר עם העסק.

בדרך כלל לידים מתקבלים לאחר שהם מילאו טופס צור קשר בפייסבוק, דף נחיתה או האתר של העסק.

על מנת להפוך את העוקבים שלכם בעמוד ללקוחות שישלמו לכם כסף, יהיה עליכם להתרכז בקידום תכנים שמכוונים את משתמשים לטופס השארת פרטים.

לדוגמא, באפשרותכם לפרסם:
מומלץ להימנע מכך שכל פיסת תוכן שאתם מפרסמים תשרת את המטרה של יצירת לידים, אלא להתנסות בשילוב מגוון תכנים שעובדים טוב בעסק שלכם.

באפשרותכם גם לעשות שימוש בקמפיין לידים כדי להשיג יותר לידים לעסק דרך מנהל המודעות של פייסבוק.

קמפיין מסוג זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להשאיר פרטים דרך טופס מקוון או ליצור איתכם שיחה דרך המסנג’ר מבלי לעזוב את האתר או האפליקציה של פייסבוק מה שמשפיע לטובה על חווית המשתמש.

פייסבוק צ'אטבוטים

בעולם של אינטליגנציה מלאכותית, בוט (תוכנה המדמה התנהגות אנושית ברשת) הינו מונח בו נעשה שימוש במטרה לתאר כלי עזר המבוסס על טקסט שיכול לתקשר עם הלקוחות שלכם באופן אוטומטי דרך שליחת הודעות. והודות לפייסבוק, טכנולוגיה זו כיום נגישה לכל עסק או חברה.

איפשהו ב-2016, פייסבוק הכריזה על השקה של פלטפורמת מסנג’ר שלה – שירות המאפשר לכל בית עסק לבנות בוט דרך חשבון עסקי בפייסבוק.

במידה ויש לכם חשבון בפייסבוק קרוב לוודאי שכבר יצא לכם להשתמש בתוכנת מסנג’ר על מנת לתקשר עם החברים שלכם דרך המחשב או הסמארטפון. באותה דרך, באפשרותכם לשוחח גם עם בוט לשינוי כתובת משלוח או קבלת עדכונים.

דוגמא מעולה לצ’אטבוט הוא דף בפייסבוק שנקרא “דורון חיפוש דירות” המאפשר לכם להפעיל בוט חכם שימצא עבורכם דירה בתל אביב לפי הדרישות שלכם וישלח לכם מודעות מתאימות באופן אוטומטי.

השירות הוא חינמי אז כדאי מאוד לנסות ולהתרשם: https://www.facebook.com/dorontlv

צאטבוט לדוגמא
מעקב אחר ביצועים ומדידת תוצאות בעזרת כלי לניתוח נתונים

השקעתם עבודה רבה בהשקת דף העסקי שלכם. הענקתם לדף עיצוב מרשים בעזרת תמונות ויזואליות, ערכתם סיעור מוחות לגבי דרכים יצירתיות להשגת לייקים והגדלת עוקבים, והשקעתם באסטרטגיית תוכן שתסקרן את קהל שלכם.


אם כך, איך ניתן למדוד את ההתקדמות שלכם עד כה?


פרסום בפייסבוק ללא תכנית למעקב וללא הגדרת מדדי הצלחה ברורים יביא ישאיר אותכם “עיוורים” לתוצאות ובסופו של דבר יגרום לאיכות ביצועים ירודה. להברה המזל, פייסבוק בנתה כלי מקיף לניתוח פעילות המשתמשים בדפים שמטרתו לסייע לכם לנתח את הדף שלכם ככלל ולרדת לפרטים לגבי הביצועים שלו.

שימוש באפשרות של תובנות הדף (Page Insights)
כדי לגשת לכלי Page Insights, הקליקו על “Insights” בתפריט שבקצה העליון של הדף שלכם. שם, תועברו באופן אוטומטי לחלק של סקירת נתונים, המספקת לכם תמונה אודות הפעילות החשובה ביותר בדף שלכם. (הדף באיור הינו חדש לחלוטין ולכן בקושי מכיל נתונים)
בעמודת הניווט השמאלית, תראו רשימה של לשוניות לצפייה בנתונים שונים של מדדי הדף שלכם. בחלק הזה, נעבור על לשוניות החשובות עליהן יש להסתכל בעת ניתוח פעילות בדף שלכם.
ניתוח עמוד פייסבוק
סימוני לייק
ראשית, בדקו את לשונית “Likes”. כאן תוכלו לראות כמה לייקים השגתם או איבדתם בכל יום.

בגרף “Net Likes”, תוכלו לראות את מספר לייקים חדשים פחות מספר האנשים שהסירו לייק על בסיס יומיומי.

הקליקו וגררו את הגרף לשם חידוד טווח תאריכים קצר יותר. באפשרותכם גם לעשות שימוש בחלק של “Benchmark” שבצד ימין לשם השוואת איכות הביצועים הממוצעת שלכם עם חלוף הזמן.
Reach (השגה)
לשונית “Reach” מציגה את מספר האנשים שנחשפו לפוסטים שלכם, מחולקים לתנועה אורגנית ותנועה ממומנת.

זכרו: ככל שפוסט זוכה למספר גדול יותר של לייקים, תגובות ושיתופים, כך יופיע יותר בתוך פיד החדשות של המשתמשים.

בדומה לכך, ככל שאנשים מסתירים פוסט או מסמנים אותו כספאם, כך הוא יופיע פחות בתוך הפיד.

במידה ואתם שמים לב לעלייה חדה ב-reach ביום מסוים, הקליקו על אותה נקודה בגרף לצפייה בתוכן הספציפי ושימו לב לדרך שבה המתשמשים הגיבו.
מספר צפיות בדף (Page Views)
“Page Views” מסייע לכם להבין כיצד אנשים הגיעו לדף שלכם ולאן הם ממשיכים מהרגע שהם מגיעים אליו.

הסתכלו על הגרף “Top Sources” על מנת לראות אלו קישורים חיצוניים מביאים לכם את תנועת הגולשים הגדולה ביותר. בדרך כלל מקור כזה יהיה אתר האינטרנט שלכם או גוגל.
פוסטים
מתוך כל הלשוניות שבתוך Page Insights, “פוסטים” היא ללא ספק החשובה ביותר.

בקצה העליון, תמצאו גרף המציין מתי העוקבים שלכם מחוברים לאינטרנט. זה יכול להיות יעיל באופן יוצא דופן עבור הגאנט שלכם ופוסטים מתוזמנים.

מתחת לזה נמצאת טבלה של כל הפוסטים המפורסמים בסדר כרונולוגי הפוך, וגם המדדים החשובים שלהם.

שמרו לשוניות על גבי טבלה זו לא רק כדי לעקוב אחר התוצאות שלכם, אלא גם על מנת ללמוד אלו סוגים של פוסטים נוטים לעבוד יותר טוב מאחרים.
בפינה הימנית העליונה של הטבלה, הקליקו על חץ התפריט הנפתח שבסמוך ל-“תגובות ושיתופים”. לאחר מכן בחרו מהם המדדים שאתם רוצים לראות בטלבה.

במידה ובחרתם לצפות בחלק של “שיעור מעורבות”, אתם יכולים לאתר פוסט אורגני עם רמת ביצועים גבוהה. מדובר בפוסט טוב וניתן יהיה לשקול לקדם אותו דרך קמפיין ממומן.
פרטים אודות פוסטים
בעוד שתובנות הדף נחשב לכלי מעולה עבור דיווח ביצועים חודשי, ישנן פעמים בהן אתם מעיינים בדף שלכם ורוצים לראות מה איכות הביצועים של פוסט ספציפי אחד.

במידה ואתם מקליקים על מספר “people reached” הממוקם בדיוק מעל לחצן “like”, תוכלו לראות במהירות פרטים מבלי לעבור ל-Page Insights.

בעבוד תוכן של ווידיאו, כאן תוכלו למצוא מדדים יותר לעומק, לרבות צפיות של 10 שניות, וזמן צפייה ממוצע.
כפתורי תגובה (Facebook Reactions)
בחודש פברואר 2016, פייסבוק השיקו פיצ’ר חדש הנקרא בשם “Reactions” למשתמשים בכל העולם.

במשך שנים, משתמשים יכלו רק לסמן “לייק” על תוכן שפורסם הן באמצעות פרופילים אישיים והן באמצעות דפים עסקיים. כיום, משתמשים יכולים להראות את האהבה שלהם, את הכעס, הצחוק שלהם ורגשות נוספים לכל תוכן.
נכון לעכשיו, Reactions נספרות באותה דרך כמו לייקים רגילים. אך בתור אלו שהעלו את הפוסט – באפשרותכם לראות את חלוקת התגובות לקטגוריות באמצעות צפייה בפרטי הפוסט.

הודות להוספתן של כפתורי תגובה, לאנשי שיווק ומדיה יש עכשיו תובנה מדוייקת יותר לגבי מה הקהל שלהם חושב על התוכן שלהם.

שימו לב לכך שאנשים ש”אוהבים” את התוכן שלכם – סבורים להיות גם אוונגליסטים טובים של מותגים.

וזכרו כי תגובה של “כעס” עשויה שלא לציין שהם לא אוהבים את התוכן, אלא יותר את הנושא לדיון.
מדידת ROI (החזר על ההשקעה)
עם כמות הזמן שהוצאתם בהקמה ובתחזוקה של הדף העסקי שלכם, אתם בוודאי רוצים לדעת שהמאמצים שלכם לא היו לשווא. זאת הסיבה לכך שכל כך חשוב למדוד את ההחזר על ההשקעה.

לפני שאתם מנסים לעקוב אחר ה-ROI שלכם, עליכם קודם להגדיר מטרות.

מדדי מפתח לאיכות הביצועים יכולים לכלול צפיות, מעורבות, לידים, כניסות לאתר או שילוב בין הדברים.

ואז, זכרו לעשות שימוש בקישורי מעקב בעזרת מדדי UTM בכל פעם שאתם מצרפים קישורים לפוסט.

לרשותכם יש מגוון כלים חינמיים כדי לייצר קישור קישורים בהתאמה אישית כמו כלי של גוגל בקישור כאן ואז ניתן לקצר את הקישור שיצרתם בעזרת מקצרי לינקדים כאן.

הקצו אותם לניהול מסע פרסום, ועקבו אחר מספר ההקלקות שהם תורמים לצפייה הכוללת ולמטרות השיווקיות שלכם.

בסופו של דבר, יש לייצר דוח סיכום פעילות המודד את הביצועים של הפעילות שלכם לאורך זמן.

בדרך זו, תוכלו להיות בטוחים בהחלטות שלכם ולקבל פידבק חיובי מצד הנהלת החברה עבור תוכניות שלכם עבור פרסום בפייסבוק.

איך לפרסם בפייסבוק

כאשר אתם מתחילים לפרסם באתר Facebook, יתכן ותרגישו כאילו שיש הרבה תיבות סימון שיש לסמן בוי. האם העותק שלך מניב מספיק מעורבות? האם אתם מכוונים לאנשים הנכונים? כמה כסף עליי להוציא על הפרסום?

למרבה הצער, טבעו המדהים של עולם הפרסום באתר Facebook מונע מאנשים רבים אפילו לנסות אותו.

אולם עם אוסף כזה מאסיבי ומגוון של משתמשים, Facebook מציע הזדמנות ייחודית עבור משווקים להניע את המודעות עבור המותגים שלהם – הזדמנות שיכולה גם להביא לידי כמות גדולה יותר של לידים לעסק שלכם מכל ערוץ רחק בתשלום.

להלן, נעבור על השלבים לתחילת הפרסום באתר Facebook, תוך שנוודא שאתם מפיקים את המודעה הנכונה בזמן הנכון.

איך לבנות קמפיין עבור פרסום בפייסבוק

השלב הראשון ברשימת המשימות של פרסום בפייסבוק הוא להבין את מילון המונחים. במערכת של פייסבוק, כל הפרסומים בתשלום ניתנים לפירוק לשלושה מרכיבים:
לפני שאתם יוצרים קמפיין, עליכם לבחור מטרה של אותו הקמפיין. נכון להיום פייסבוק מספק 11 מטרות לבחירה המחולקות לשלוש קטגוריות: מודעות, שיקול והמרה.

כיצד להגדיר קבוצת מודעות

לאחר שהגדרתם את הקמפיין, המערכת תעביר אתכם להגדרת קבוצת מודעות שמורכבת ממספר שלבים להגדרת הקהל, התקציב ולוח הזמנים.

במידה ועשיתם שימוש במנהל מודעות בעבר, באפשרותכם לבחור קהל שמור שהגדרתם. במידה לא, תוכלו ליצור קהל חדש לפי מיקוד דמוגרפי כגון מיקום, גיל, מגדר ושפה.
בשלב הזה ניתן למקד את הפרסום שלכם בצורה יותר ספציפית על ידי תחומי עניין.

בחרו בנושאים שמוכנים מראש מתוך אפשרויות הבחירה, או הקלידו את שמו של דף עסקי מסוים שיתכן והקהל שלכם סימן בלייק. לדוגמא, באפשרותכם להתמקד באנשים המתעניינים בבגדי נשים עם כוונת רכישה.

במידה והינכם רוצים לקחת את המיקוד שלכם צעד קדימה, אנו ממליצים לקרוא מדריך למתקדמים על מיקוד תחומי עניין.
בחלק של “Placements” (מיקומים), השאירו את המיקומים כבררת מחדל אלה אם הינכם רוצים לקדם תכנים במיקום ספציפי לפי מטרה השיווקית שלכם ולפי קהל היעד.

לאחר מכן בחרו את התקציב ובלוח הזמנים שלכם. יש 2 אפשרות של הגדרת – תקציב יומי או תקציב כללי:
תקציב יומי: במידה ואתם רוצים שהמודעה שלכם תרוץ ברצף, בחרו באפשרות של תקציב יומי.

בחרו בסכום שאתם מוכנים להשקיע על קבוצת מודעות ספציפית הזו ביום. זכרו, מדובר ממוצע ולכן בימים מסוימים יתכן ותוציאו קצת יותר מהסכום הזה או קצת פחות ממנו.

תקציב לכל החיים: במידה ואתם מחפשים דרך להריץ את המודעה שלכם למשך זמן מסויים, בחרו באפשרות של תקציב כללי.

המערכת תנסה באופן אוטומטי לפזר באופן שווה את הסכום שתבחרו על פני פרק של זמן שהגדרתם.

לפי האפשרות שתבחרו, תוכלו לבחור את לוח הזמנים המתאים עבור הרצת המודעות שלכם. החליטו אם תרצו שהמודעות שלכם יפורסמו באופן מידי או בשלב מאוחר יותר.
לאחר שעברתם על כל ההגדרות של קבוצת המודעות – הקליקו על “המשך”.

כיצד ליצור מודעה ממומנת

עכשיו לאחר שהגדרתם את הקמפיין ואת קבוצת המודעות, הגיע הזמן לייצר את המודעה הראשונה שלכם. בחלק הזהיש לבחור את הפורמט, את המדיה, הטקסט והקישורים ליצירת מודעה אחת או יותר.

ראשית, Facebook יספק לכם שתי אפשרויות של פורמט למודעה:

ברגע שאתם מחליטים באיזה פורמט של המודעה תרצו להשתמש, העלו את הנכסים היצירתיים שלכם ותנו כותרת מושכת למודעה. עבור כל פורמט, פייסבוק תציג המלצות מבחינת המבנה כמו גודל תמונה, אורך כותרת ועוד.


שימו לב: אם 20% או יותר מהתמונה של מודעה הינו טקסט, פייסבוק יתריע לכם על כך. מודעות עם יותר מ-20% טקסט יקבלו פחות או לא יזכו לחשיפה בכלל. לכן מומלץ שלא יהיה הרבה טקסט בתמונה.

תוכלו לבדוק האם התמונה שלכם עוברת בהצלחה את המגבלה הזו דרך כלי מיוחד של פייסבוק בקישור כאן.


לבסוף, התאימו את הטקסט שלכם בצורה שיווקית אך כזו שתואמת את שפת המותג אך גם מדברת בשפת קהל היעד שלכם.

ניתן לראות בתצוגה מקדימה את הנראות הסופית של המודעה לפי מכשיר. לאחר שסיימתם לחצו על “פרסם”

ניתוח תוצאות של קמפיין ממומן

לאחר שהמודעות שלכם הופעלו בהצלחה, תרצו לשים עין על רמת הביצועים שלהן. לצפייה בתוצאות, חזרו למסך הראשי של מנהל המודעות.

במידה ויש לכם מודעות רצות, תוכלו לראות את הסקירה הכללית של כל הקמפיינים.

בחלק העליון של הטבלה יציג את הסכום שאתם מוציאים בכל יום על מודעות. לוח בקרה מחולק לעמודות על מנת להקל עליכם בעזרת סינון לפי תוצאות, מספר כניסות או סכום כסף שהוצאתם.

ישנם מדדים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר קובעים את הקריטריון להצלחת הפרסום שלכם, כולל כניסות לאתר, חשיפות, הקלקות, שיעור קליקים ועוד.

להלן מספר מדדים חשובים שיש לשים לב אליהם:
על מנת לייצא נתונים לקובץ אקסל, חפשו את התפריט הנפתח שבצד ימין מעל התוצאות.

זה הזמן להכניס את השיווק שלכם לפעולה!

באוקיינוס ענקי של 2.5 ביליון משתמשים פעילים ביום ו-100 מיליון בתי עסק, אתם חייבים להבליט את העסק שלכם בהרבה דרכים במידה ואתם רוצים לשווק את העסק שלכם בהצלחה.

אתם חייבים להיות יצירתיים. אתם חייבים להיות עקביים. באמת, על מנת להתמחות ולהצליח בעולם הסושיאל עליכם להיות תמיד עם יד על הדופק אחרי כל מה שמתרחש מסביב.

למזלינו הכלים של פייסבוק מספקים את כל מה שדרוש לאיש שיווק או בעל עסק המעוניין לבנות קשר אותנטי עם הקהל שלו.

בעזרת האוסף המרשים של כלים לניתוח נתונים, באפשרותכם להגדיר יותר טוב את קהל היעד שלכם לפני שאתם מתחילים בפרסום.

באפשרותכם למתוח את גבולות היצירתיות שלכם בעזרת מספרם ההולך וגדל של פוסטים בפורמטים שונים.

ולאחר מכן בעזרת תובנות מהדף, באפשרותכם לראות באיזה תוכן אנשים התעניינו יותר ולכוון את הפרסום במטרה להבטיח שאתם נונתים תוכן איכותי ומעניין במקום להציק למשתמשים עם תוכן לא רלוונטי שהם רואים עשרות פעמים ביום.
תודה על זמנך ⏳ מקווה שנהנת לקרוא 🙏
כותב הבלוג - דן קבקוב
דן קבקוב

מאוהב בשיווק דיגיטלי משנת 2012. מנכ״ל סוכנות דן דיגיטל. מרצה בתחום ויזם בנשמה.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

הרשמו לניוזלטר:

קבלו טיפים, מאמרים מקיפים, עדכונים והטבות חמות לפני כולם. בלי ספאם.

נהנתם לקרוא? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
מבלים בפייסבוק גם?
בואו לעשות לנו לייק לעמוד ❤️